cs_ Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg har nå prøvd å installere både Windows Vista og Windows XP på en PC med Windows vista. Når jeg setter i XP cd-en er "Install xp"-knappen "grået ut". Når jeg prøver å boote fra start så står det "Press a button t boot from cd", selv om jeg spammer halve tastaturet så skjer det ingenting samtidig som tiden tikker sakte ut. Hvordan kan jeg "force" pc-en til å installere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Å installere Windows fra Windows er som regel ikke det man ønsker. Så det er boot fra CD som gjelder. Hvis du har USB tastatur så er det antagelig grunnen til at det ikke virker. Sjekk BIOS innstillinger, hvis du finner noe om 'Legacy USB' skal den være på. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 du får ikke installert en versjon av windows fra inne i windiows ved midnre den er nyere versjon (og dine versjoner er jo enten samme eller eldre versjon). Det forsklarer hvorfor install er grånet ut i windows. Det skal dog være mulig å velge en clean install fra windows. Kanskje om du går inn på CDen og starter installasjonsfilen direkte muligens. anngående hvorfor det ikke fungerer å boote fra CD, så kan jeg tenke meg at det er fordi du har et tastatur som ikke slår inn får det kommer inn i windows. Noen trådløse tastatur tuller seg litt slik. Det kan du jo da i så fall løse ved å midlertidig bruke et annet tastatur. -Stigma Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Hvis du har USB tastatur så er det antagelig grunnen til at det ikke virker. Sjekk BIOS innstillinger, hvis du finner noe om 'Legacy USB' skal den være på. Dette fungerte! takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå