Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mennesker med problemer finner hverandre overraskende ofte


Anbefalte innlegg

Det slo meg her en dag hvor ofte man ser at folk med problemer finner hverandre, sånn med tanke på forhold. Av folka jeg kjenner finnes det utallige eksempler på alenemødre med dårlig økonomi som finner seg en litt alkoholisert mann med nok av psykisk baggasje når hun skal finne seg en ny mann. Det samme kan vel sies om at rusmisbrukere osv finner seg partnere med samme last. Noen synspunkter på hvorfor det er sånn? Og er det noen som er totalt uenige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er liksom som om at man hører den samme historien om og om igjen, bare forskjellige folk hver gang. Vel, noen ganger er det akkurat den samme personen hver gang bare med forskjellige kjærester..

 

Og at folk skal ha unger med en gang de har møtt hverandre, og gjerne flytte inn etter de har kjent hverandre i noen uker..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det går jo an å finne seg noen som ikke går på sosialen, eller som fester vekk trygda hver helg, ikke jobber osv. Man må jo tenke langsiktig..

 

Man burdte jo finne noen som har noe å tilby! Ja kjærlighet og alt det greiene der er greit, men det holder bare ikke i lengden...

 

Hvis man er på laveste hylle selv, så må man jo klatre oppover da! Er da mange suksesfulle alenemødre som har masse å tilby.

Lenke til kommentar

Det er sant at det i utgangspunktet var snakk om alenemødre med dårlig økonomi, men snakk gjerne generalt hvis dere ønsker det. :yes: Interessant å se andre folks synspunkter på det temaet her.

 

EDIT: Vennligst ikke "fjern" poster. Det gjør tråden veldig rotete i forhold til svar.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Heller alene, enn å ha en slask som ligger på sofaen hele dagen og ikke jobber eller noe.. hørt om det altfor mange ganger. Klassiske historien.

 

Har han ikke jobb, så er han også uinteressant for meg til å bli kjæreste.. Nå har jo ikke jeg unger, men jeg kommer garantert til å ha samme holdning om jeg noengang skulle ende opp som alenemor.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Heller alene, enn å ha en slask som ligger på sofaen hele dagen og ikke jobber eller noe.. hørt om det altfor mange ganger. Klassiske historien.

 

Har han ikke jobb, så er han også uinteressant for meg til å bli kjæreste.. Nå har jo ikke jeg unger, men jeg kommer garantert til å ha samme holdning om jeg noengang skulle ende opp som alenemor.

 

Slutt å være så prinsessete nå, jobbe greier du vel selv

Lenke til kommentar

Som blant andre Richard Dawkins og Helen Fischer sier: Vi er overlevelses- og reproduksjonsmaskiner fremfor alt annet.

 

Vi trenger ikke det aller, aller beste (vi har ikke tid til å sjekke alle mulighetene uansett). Det holder med at noe er tilgjengelig her og nå. Når vi i tillegg får for oss at dette er den ene spesielle, da er valget enkelt. Forelskelse er en voldsom følelsesmessig reaksjon man får når man av ulike årsaker mener at vedkommende er det beste man er i stand til å få. Det er en illusjon, men det funker.

 

Enkelte har kommet over informasjon som til dels tillater dem å overstyre denne oppfatningen av at dette er det beste man kan få til, slik at de tvinger seg selv til å utforske flere valgmuligheter først. Ved å legge lista høyere, utsetter man reaksjonen (forelskelsen), slik at man potensielt kan sikre seg en bedre partner. Hvis man derimot er overbevist om at man ikke kan få bedre, og/eller at behovet for en partner rett og slett blir for stort, da blir det fort alenemamma-og-alkoholiker-tilstander.

Lenke til kommentar

eh hallo lissom.. jeg mener .. ehhhh.. jeg lissom, skjønner ikke helt hva greia er lissom..

jobbing er jo bare sååå 5 minutter sida dah..

Sånn. :D

 

Men for å være seriøs så vil jeg at begge to i forholdet skal jobbe. Og om jeg skal være ærlig så slutter jeg å vise interesse for en fyr på byen om han sier "nei, jeg jobber ikke"

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...