Gå til innhold

Blir kristendom mer kritisert enn andre religioner?

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg ville overlevd dersom jeg hadde gått gjennom midtøsten med en plakat der det stod skrevet "Muhammed er en dumrian"

Hadde også vært veldig skeptisk mot å gå gjennom India med en plakat der det stod "Shiva ser ut som en blekksprut"

Men dersom jeg hadde gått gjennom Europa eller USA med en plakat der det stod "Jesus er teit", så tror jeg det bare ville blitt en stor vits, hadde kommet i avisene og folk hadde trodd jeg var en raring.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke jeg ville overlevd dersom jeg hadde gått gjennom midtøsten med en plakat der det stod skrevet "Muhammed er en dumrian"

En på Jackass gikk rundt med en lignende plakat mot kristendommen i california og ble banket opp av en kristenfanatiker.

Her er filmen faktisk :D

Grunnen til at kristendommen blir mer kritisert er vel fordi det er den største religionen vi har i norge og det største hinderet til vår modernisering.

Kritiseringen av islam skjer nok i mindre grad fordi det er en bred enighet blandt oss at dette er en forbanna diskrimerende møkka religion, så det er ikke så mye å debattere over.

Det er helt klart at hvis jeg måtte velge, hadde jeg selvfølgelig tatt kristendommen over islam ettersom den er milevis lengere i moderiseringen, enda den har en lang vei å gå.

Islamvokterne på venstresiden er også veldig flinke til å stemple deg som rasist, fremmedhater, nazist og vigridmedlem hvis man ytrer seg kritisk til islam, som gjør det helt nytteløst å diskutere ideologien.

Offentlig er det vel veldig få som tørr å kritisere islam fordi man blir veldig upopulær og får drapstrusler servert på døra.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...