Gå til innhold

Noen SPM om valg av ADSL.

Anbefalte innlegg

(Dette er sikkert feil sted å spørre, men jeg fant ikke noen andre. Bare å flytte denne om det er nødvendig.)

Jeg lurer på hvilken leverandør jeg bør velge vist jeg skal ha et abonnement for "gaming"?

Jeg trenger selvfølgelig fart, men er det noen som peker seg ut, noen med god pris og support?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Personlige erfaringer:

Styr unna NextGenTel. De har etter min erfaring dårlig kundeservice, og prisene deres er ikke så gode lenger.

Hvis du ikke har fast-tlf vil Get være en god løsning, den er stabil (går via TV-linja) og eer prisdyktig. I tillegg slipper du linjeleie på 60,- mnd.

Ellers er Ventelo og Telenor sine turbolinjer ganske prisdyktige. Merk at du må sjekke hvor langt du bor unna tlf-sentralen, for internett via tlf-kabelen blir vannet ut etter hvor langt unna du bor. Send meg en PM med fast-tlf nr ditt eller adressen din (gate, nr, bokstav og kommune) så kan jeg søke deg opp :)

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe tv linje faktisk, Har heller ikke noe telefonkontakt, kan jeg få Get uansett?

Angående det å spille på nettet, jeg tror jeg har hørt at opplastings hastighet er like viktig som ned, hva er "minimum" der?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe spesielt krav om opplasting. Ja, det er viktig å få sendt signaler ut, for ping-tiden din blir lenger hvis du ikke får sendt ut data rask nok. Hvis du har ADSL med en 300+ ut så er det i de aller fleste tilfeller nok. Jeg hadde 300 opp og kunne f.eks spille CS med en ping på 5-10.

Get og Canal Digital leverer ikke bredbånd i hele landet, kun til noen hus-stander, men de kan vel svare deg bedre på det enn jeg. Jeg har derimot tilgang til telefon-linjer, så hvis du har en nabo/huseier eller noen i nærheten med et fast-tlf nr kan jeg få målt hastigheten du kan få via tlf-linje.

Har du en tlf-linje inn til deg da? (Altså en god gammel "grisenese" på veggen hvor telefon-kablene ligger) Da er det veldig lett for en montør å sette inn en kontakt. Hvis du ikke har noen kontakt inn til deg, så kommer det nok et fint etableringsgebyr.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe spesielt krav om opplasting. Ja, det er viktig å få sendt signaler ut, for ping-tiden din blir lenger hvis du ikke får sendt ut data rask nok. Hvis du har ADSL med en 300+ ut så er det i de aller fleste tilfeller nok. Jeg hadde 300 opp og kunne f.eks spille CS med en ping på 5-10.

Get og Canal Digital leverer ikke bredbånd i hele landet, kun til noen hus-stander, men de kan vel svare deg bedre på det enn jeg. Jeg har derimot tilgang til telefon-linjer, så hvis du har en nabo/huseier eller noen i nærheten med et fast-tlf nr kan jeg få målt hastigheten du kan få via tlf-linje.

Har du en tlf-linje inn til deg da? (Altså en god gammel "grisenese" på veggen hvor telefon-kablene ligger) Da er det veldig lett for en montør å sette inn en kontakt. Hvis du ikke har noen kontakt inn til deg, så kommer det nok et fint etableringsgebyr.

Har ikke noe gris i veggen nei =P

Har allerede sendt en mail til Get angående det.

NextGenTel er ikke dårlig på kundeservice. De har blitt kåret til norges beste kundeservice.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=527099

For lavest mulig ping, anbefaler jeg Telenor eller NextGenTel, de har god routing.

Styr unna Tele2 (se signaturen min), de bruker interleaved istedet for fastpath, som øker pingen med 25 ms.

Ok takk, skal sjekke dem :)

Lenke til kommentar
Mobilnummeret ditt? Trenger vel ikke Telenor-nummer vil jeg tro? Er bare hvis de vil ringe deg for deg hvis noe er uklart regner jeg med.

Haha der kan du se hvor korttenkt jeg kan være =P

Trodde det var et kunde nummer eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...