kymy Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei Jeg skal kjøpe SD minnebrikke til mitt G9. Når jeg tar bilder i RAW format og spesielt på nattestid så tar det en stund før lcd skjermen er klar igjen( selv om jeg kan fortsette å ta bilder uten). Spørsmålet er imidlertid om jeg ved å kjøpe riktig brikke kan korte ned denne ventetden.? Noen som vet evt hvilke betegnelser jeg skal se etter?. (kortet formateres jevnlig) Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Oppgis ofte som Mb/sekund hastighet, og noen ganger også som antall x...f.eks. 133x, 150x osv. Sandisk sinde SDHC kort på 4gb har en oppgitt hastighet som ca 20mb/sek på lesing, dvs kopisering fra kamera/kortleser til PC, og skrivehastighet på noe mindre. Dette er ett Extreme III kort, Extreme II kortene ligger på ca 10Mb/s. Får ofte hva en betaler for, men tatt i betraktning prisen på ett Sandisk Extreme III på 4Gb er bare litt over 300 kroner, så er det ikke noe å spare på. Merk foressten at kortleseren jeg har på min HP ikke liker Twinmos 133x 2Gb, men Sandisk sine kort har den ikke noe med. Er variasjoner her. Mitt 20Mb/s kort leverer ikke det på kortleseren i pc, oppnår ca ca 12Mb/s, mens i USB kortleser er det noe høyere, ca 14. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg bruker 4 gb Sandisc Extreme III i min G9. Jeg har ikke opplevd at kortet er noen hindring. Billig er det også. eitp Lenke til kommentar
kymy Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar. Jeg skal handle en del andre greier hos komplett.no og der fant jeg kortet til den prisen dere nevner. passa meget bra. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Eg såg en seriøs test en gang, som konkluderte med at bare proffe speilreflekskamera blir nevneverdig begrensa av minnekorthastigheten. Men raskt kort er fint når du skal laste inn et par 4Gb kort på maskina etter ferien.... Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Eg såg en seriøs test en gang, som konkluderte med at bare proffe speilreflekskamera blir nevneverdig begrensa av minnekorthastigheten. Men raskt kort er fint når du skal laste inn et par 4Gb kort på maskina etter ferien.... Det er i alle fall stor forskjell på serieopptak med Nikon D40 og Sandisk Ultra II vs. Extrem III. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Det er strengt tatt ikke så veldig ofte man tar bilder så hurtig at bufferet blir fylt opp (avhengig av modell naturligvis), med unntak om man driver mye sports- og lignende fotografi. Men minnekort er såpass billige at det ikke er noen vits å ikke kjøpe gode kort. Kjøpte to Sandisk SD Extreme III for $30 tidligere i år; man sparer ikke mye på å gå litt ned i hastighet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå