Hawtz Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei, Sitter med en Vista 64-bit CD i den ene hånden og med en facepalm i den andre. Jeg prøver å installere Vista 64-bit, som du kanskje har skjønt. Men tingen er at det ikke går så bra. Etter å ha tatt inni CD-en og det har loadet får jeg en følgende melding: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:1. Insert your Windows installation disc and respart your computer. 2. Choose your language settings, and then click "Next." 3. Click "Repair your computer." If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance. Status: 0xc0000225 Info: An unexpected error has occured. Jeg prøvde først å formatere disken, så Xp forsvant. Det hjalp ikke. Deretter prøvde jeg å plugge ut alle diskene bortsett fra system-disken. Det hjalp heller ikke. Så googlet jeg erroren, og fant ut at noen hadde fikset problemet ved å enable noe som kalles APCI i BIOS, men det funket heller ikke for meg. Nå står jeg her og er ganske tom for idéer. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Nei, nå fant jeg visst ut av det. Måtte enable noe OPAIC-greier, ikke APCI. 10hi Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 ...men så kom det plutselig et nytt problem! Etter det var ferdig installert, rebooter den bare hele tiden. Prøvde å installere på nytt igjen, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
saurånn Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 prøv å facepalm med begge hendene Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har samme problem bare i 32-bit og meldingen slutter på 221. Kommer ingen vei her heller. Har prøvd disken i en annen maskin, men samme feil der. Altså noe grums på disken, men jeg finner ikke feil med de disgnoseprogrammene jeg har prøvd. Har prøvd formatering av diverse slag (der en type brukte flere timer) uten bedring. Så nå sitter jeg egentlig å venter på at Dell skal finne ut av det samme.. = 3T (Ting-Tar-Tid) Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Problemet er ikke feilmeldingen lengre, men at Vista går i loop etter jeg har installert det. Og jeg aner ikke hva som er grunnen >_> Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Vet noen hva grunnen kan være? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Denne stenges pga emnetittel, spam og bumping uten like. Vennligst les retningslinjene èn gang til og prøv igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg