Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

0xc0000225 Vista 64-bit

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en Vista 64-bit CD i den ene hånden og med en facepalm i den andre.

Jeg prøver å installere Vista 64-bit, som du kanskje har skjønt. Men tingen er at det ikke går så bra.

Etter å ha tatt inni CD-en og det har loadet får jeg en følgende melding:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and respart your computer.

2. Choose your language settings, and then click "Next."

3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

Status: 0xc0000225

Info: An unexpected error has occured.

Jeg prøvde først å formatere disken, så Xp forsvant. Det hjalp ikke. Deretter prøvde jeg å plugge ut alle diskene bortsett fra system-disken. Det hjalp heller ikke. Så googlet jeg erroren, og fant ut at noen hadde fikset problemet ved å enable noe som kalles APCI i BIOS, men det funket heller ikke for meg.

Nå står jeg her og er ganske tom for idéer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem bare i 32-bit og meldingen slutter på 221. Kommer ingen vei her heller. Har prøvd disken i en annen maskin, men samme feil der. Altså noe grums på disken, men jeg finner ikke feil med de disgnoseprogrammene jeg har prøvd. Har prøvd formatering av diverse slag (der en type brukte flere timer) uten bedring.

Så nå sitter jeg egentlig å venter på at Dell skal finne ut av det samme.. = 3T (Ting-Tar-Tid)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...