elZiko Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Jeg bygde PCn min på tirsdag, den funket fint da og nesten hele går. Etter i gårkveld har den begynt å henge seg, OFTE. Opptil flere ganger i minuttet.. den henger seg i 3 sek. noen ganger også opp til 6-7 sek. Noen som vet hva dette kan være? Specs: Hovedkort: Asus p5e GPU: MSI GeForce 8800 GT 512 MB OC PSU: Thermaltake Toughpower 750W CPU: Intel Core 2 Duo E8400 RAM: OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (2x2048MB) HDD: Seagate Barracuda 500 GB EDIT OS: Windows XP pro sp2 Når pcn henger seh, går CPU til 0% i følge mitt g15 keyboard Endret 15. mai 2008 av elZiko Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 lasta ned alle de nyeste driverne? evt: hvilken bios version har du? Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Innstallerte de driverne som var med. hvor sjekker jeg hvilken BIOS jeg har ? Kan det være noe med at RAMen ikke funker på XP? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Innstallerte de driverne som var med.hvor sjekker jeg hvilken BIOS jeg har ? Kan det være noe med at RAMen ikke funker på XP? last ned driverne fra nett:P ramen funker ikke i xp uansett:P hehe, men kanskje ramen ikke fitser så bra med hk-et, men tviler stærkt Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Innstallerte de driverne som var med.hvor sjekker jeg hvilken BIOS jeg har ? Kan det være noe med at RAMen ikke funker på XP? last ned driverne fra nett:P ramen funker ikke i xp uansett:P hehe, men kanskje ramen ikke fitser så bra med hk-et, men tviler stærkt Skal den ikke'en være der? JEg har jo XP jeg. Har nyeste BIOS og de nyeste drivere Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) ramen funker nok i xp:) skulle det stå Endret 15. mai 2008 av Rulator Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Ok. Men noen som vet hva problemet kan være da? Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Kan det være CPUen det er noe feil med? dobbelpost, ja jeg vet. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kan det være CPUen det er noe feil med? dobbelpost, ja jeg vet. du flasha biosen? Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Den nyeste biosen var med HKet. Er ikke så flink med bios og sånn. hva menes med å flashe? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Den nyeste biosen var med HKet. Er ikke så flink med bios og sånn. hva menes med å flashe? oppdatere, men når det er nyeste Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ta ut en av RAMbrikkene og prøv igjen. Når jeg hadde 4GB i min maskin med XP "lagget" maskinen og jeg fikk fps dropp osv i spill. Så prøv det. XP liker ikke helt alt over 3.5GB ram. Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Ta ut en av RAMbrikkene og prøv igjen.Når jeg hadde 4GB i min maskin med XP "lagget" maskinen og jeg fikk fps dropp osv i spill. Så prøv det. XP liker ikke helt alt over 3.5GB ram. Det prøvde jeg i går, uten hell. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ta ut en av RAMbrikkene og prøv igjen.Når jeg hadde 4GB i min maskin med XP "lagget" maskinen og jeg fikk fps dropp osv i spill. Så prøv det. XP liker ikke helt alt over 3.5GB ram. Det prøvde jeg i går, uten hell. xp takler ikke mer en 3,1 gb ram:) Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Har innstallert Vista på pcen nå, virker fint, så vi får se om en dag eller to, om problemet fortsetter. Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Nå har pcn begynt å henge seg igjen. Tror det må være cpuen dom er defekt. Hva sier dere? bør jeg returnere den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå