Gå til innhold

Beste hovedkortet til P4?

dp

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vurderer sterkt å gå over til Intel, men når jeg ser på hovedkort så er det så vanvittig mye å velge mellom. Er jo TUSEN modeller med enten PE brikkesett og masse annet. Derfor spør jeg dere der ute om råd. Hvilket hovedkort burde jeg kjøpe? Jeg tenker på en P4 2,53ghz og trenger et hovedkort som man kan overklokke endel med. Har lest noe om noen Asus hovedkort og at de er bra.. Kom med råd please!

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus er og blir best, kanskje MSI er 2 mhz bedre men Asus er iaffal 100% stabile, har masse fancy, og faktisk nyttige, funksjoner for overklokkere pluss at kortlayouten er det beste som er å oppdrive. Asus P4PE Black Pearl ville iaffal vært mitt 845PE valg :)

Lenke til kommentar
http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P4PE%2FL%2FGD&sPrevLocation=Hovedkort+%2F+Socket%2D478

Dette er ikke black pearl, men er noe billigere... Hva er forskjell på black pearl og ikke..?

black pearl er for det første sort, ultra stilig, og har ellers absolutt alt av dildal du noensinne kommer til å ha bruk for. men non BP utgaven er like bra sånn sett. bare annet desgin på pcb og mindre bundle

Lenke til kommentar

Er enig i at BP er det råeste hovedkortet, mest mest "stuff."

Men må bare merke en ting: På dette hovedkortet er det ikke Serial ATA, og ikke muligheter for RAID :o Vet heller ikke hvordan det er med ekstra "briketter" som FireWire, Digital Lyd, og USB, Game Port. Som jeg har på mitt "Asus P4PE/GL/F/S-ATA"

Har du tenkt på å ha vindu i kabinettet ditt, ville jeg helt klart gått for Black Pearl, men har du derimot tenkt å ha flere hardisker, og kanskje en S-ATA hardisk i fremtiden, ville jeg nok gått for den andre :yes:

Mvh.

Iver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...