Gå til innhold

Bootable antivirus/antispyware program

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å lage en bootbar cd med f.eks. AVG antivirus, og eventuelt et antispyware program? Eller om dette finnes allerede?

Jeg har sett at Hiren's Boot CD har et antivirus program, men jeg er interessert i å kun ha antivirus programmet på CDen, ikke en meny med all verdens av andre programmer også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er du altså ute etter et program som kan scanne pc-en under oppstart av maskinen? mener avira har en slik mulighet...

edit: eller er det et krav at du skal kunne kjøre det på nye maskiner uten at du starter opp maskinen?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Hmm, er du altså ute etter et program som kan scanne pc-en under oppstart av maskinen? mener avira har en slik mulighet...

Helt riktig, det er mange virus som ikke kan fjernes i windows da de opptar prosesser som windows bruker. Man kan riktignok fjerne disse ved å starte pcen i sikkerhetsmodus, men dette krever at man alltid har det lokale administrator passordet - noe en ikke alltid har.

Takk for tips, jeg skal sjekke ut avira :)

Lenke til kommentar

Det enkleste er og kjøre combofix.

Du må poste loggen for og få hjelp til og se igjennom den.

Da fjerner vi manulet eller bruker de verktøy som kreves.

Du kan scanne med alt som er der ute i og utenfor win uten at det greier og fjerne alt.

Dette er den raskeste og uten tvil den sikkreste metoden og få et sikkerhet svar.

Hiren's Boot CD og ultimate BootC d blir ikke oppdatert ofte nok til at det kan andefales.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Det enkleste er og kjøre combofix.

Du må poste loggen for og få hjelp til og se igjennom den.

Da fjerner vi manulet eller bruker de verktøy som kreves.

Hæ?

Du kan scanne med alt som er der ute i og utenfor win uten at det greier og fjerne alt.

Det gir ingen mening, hvorfor skulle den ikke klare å fjerne alt når ingen av filene er i bruk?

Hiren's Boot CD og ultimate BootC d blir ikke oppdatert ofte nok til at det kan andefales.

Oppdateringene er det jo man selv som står for, jeg ser for meg at man laster ned en definisjonspakke regelmessig, som man implementerer i boot CD-en.

Tror du burde lese igjennom posten en gang til, fordi det ser ut som du har missforstått ;)

Lenke til kommentar
Hæ?

Combofix er et krafig multifix verktøy skevet av sUBs,det det finnes ingen instruksjoner på nettet derfor må du poste loggen når dette brukes.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Det gir ingen mening, hvorfor skulle den ikke klare å fjerne alt når ingen av filene er i bruk?

Dette gir nok mening etter og sett velidig mange logger etter personer som har scannet med mye av det som finnes der ute på i og utenfor win.

Forsatt har det vært infeserte filer igjen.

Oppdateringene er det jo man selv som står for, jeg ser for meg at man laster ned en definisjonspakke regelmessig, som man implementerer i boot CD-en.

Ja greit viss du vil bruke tid på dette,det jeg sier at det finnes enkelere og sikkrere metoder.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Nei dette er et program som logger seg av selv og fjerner filer som er i bruk av win.

Eller man lager et script og ber combofix om og kjøre det.

Husk dette er ikke et vanlig scannings verktøy.

Derfor skal dette ikke brukes uten at en poster loggen.

Eksp:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945054

Nå får en stort sett hjelp fort her ;)

Det var det jeg trodde. Takk for tips, jeg skal huske på det hvis jeg skulle få store problemer med virus eller spyware noen gang :)

Men det jeg spør etter her er noe som kan brukes på en bootbar cd.

Lenke til kommentar
Nei dette er et program som logger seg av selv og fjerner filer som er i bruk av win.

Eller man lager et script og ber combofix om og kjøre det.

Husk dette er ikke et vanlig scannings verktøy.

Derfor skal dette ikke brukes uten at en poster loggen.

Eksp:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945054

Nå får en stort sett hjelp fort her ;)

Det var det jeg trodde. Takk for tips, jeg skal huske på det hvis jeg skulle få store problemer med virus eller spyware noen gang :)

Men det jeg spør etter her er noe som kan brukes på en bootbar cd.

OK, UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/

har bl a f-prot for DOS. Og mye annet snæsk.

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...