Gå til innhold

satt inn ny RAM - Nå kommer det ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en venn prøvde å bytte RAM brikke på en 3gaml pc men plutselig kom det ikke skjerm bilde opp. jeg har prøvd og skifte til bake til den gamle RAM brikken men det kommer ikke noe bilde da heller men pc-en skrur seg på. prøvd også å sette inn skjemkabelen bedre inn. Kan noen hjepe meg? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg og en venn prøvde å bytte RAM brikke på en 3gaml pc men plutselig kom det ikke skjerm bilde opp. jeg har prøvd og skifte til bake til den gamle RAM brikken men det kommer ikke noe bilde da heller men pc-en skrur seg på. prøvd også å sette inn skjemkabelen bedre inn. Kan noen hjepe meg? :thumbup:

Piper det?

Lenke til kommentar
Hei

Piper det?

nei det har ikke kommet noen lyder bare såne vanlige lyder

Lenke til kommentar
Hei

Piper det?

nei det har ikke kommet noen lyder bare såne vanlige lyder

Jeg håper at du kan hjelpe meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan laste ned og brenne en Ubuntu live DVD/CD-plate og kjøre en ramtest av de aktuelle brikkene i en annen maskin, hvis det er mulig for deg. Har du prøvd brikkene i en annen maskin? Er du sikker på at du har satt brikkene skikkelig i? Prøv å sett Command Rate til 2T i bios, om den ikke står på det fra før. Forsøkt brikken/ene i forskjellige slotter?

Ubuntu DVD/CD:

http://www.ubuntu.com/getubuntu

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Du kan laste ned og brenne en Ubuntu live DVD/CD-plate og kjøre en ramtest av de aktuelle brikkene i en annen maskin, hvis det er mulig for deg. Har du prøvd brikkene i en annen maskin? Er du sikker på at du har satt brikkene skikkelig i? Prøv å sett Command Rate til 2T i bios, om den ikke står på det fra før. Forsøkt brikken/ene i forskjellige slotter?

Ubuntu DVD/CD:

jeg har ikke prøvd brikken hos en annen men det skal jeg ta også prøve men det er lik type RAM men hvordan kan jeg få tak i Ubuntu? men hva har det med skjermkortet å gjøre?

Lenke til kommentar

Ubuntu DVD/CD:

jeg har ikke prøvd brikken hos en annen men det skal jeg ta også prøve men det er lik type RAM men hvordan kan jeg få tak i Ubuntu? men hva har det med skjermkortet å gjøre?

Ohh takk jeg så ikke linken men jeg har download'a det nå men jeg skal bare putte den i en annen pc og eller i min egen? men vill det hjelpe noe på at skjermbilde vill komme opp igjen? sorry hvis jeg spør mye :blush:

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en feil jeg har vært borti da jeg gikk fra 2 til 4. Løsningen var å ta ut batteriet på hovedkortet i 30 sekunder (det er et lite rundt blankt batteri). Deretter kom det riktig opp. Jeg måtte altså nullstille bios med å ta ut batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...