tobiasgk Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er på jakt etter ny skjerm, da min nåværende 17" crt har sett sine beste dager. Så tenkte meg nå å prøve for første gang lcd og å øke strørrelsen til enten 22" eller 24". Skjermen skal i all hovedsak brukes til uttalige timer med div serier og filmer, og om ikke lenge AoC. Jeg vet ikke helt hvordan 22"/24" funker til mmo spill, men kanskje noen har noe innspill der? Foreløpig så har jeg klart å navigere meg fram 3 skjermer som har fått en del skryt, men er selvsagt åpen for andre forslag. Skjermer er absolutt ikke min sterkeste side. BenQ G2400W Asus VW222U Samsung Syncmaster 226BW På forhånd takk tobs Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det vil være best med en stor skjerm til MMO jeg skal nå spille det samme spillet og gikk for BenQ'n. Den vil være ypperlig til den type spill. Mye for penga. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan hvertfall anbefale BenQ G2400W på det varmeste til den bruken der. Knallgod skjerm som jeg har hatt en stund nå. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg fikk Asus VW222U i går, og kan ikke si annet enn at den er kjempeflott, ihvertfall prisen tatt i betraktning. Med standardinnstillingene så den først ikke så fin ut, men etter 10 min med fikling var det kjempeflott! Jeg synes den er stor og klar, veldig lite etterslep(merker ingenting i spill), og fine farger. Jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale denne skjermen! Jeg vurderte 226bw før jeg kjøpte, men siden jeg ikke ville være med på Samsungs panel-lotteri kjøpte jeg ikke den. Vil ikke "støtte" at de selger flere helt forskjellige skjermer under samme navn, og uten merking. Altså er det flere paneler, og det er bare Samsungs eget som oppfyller de oppgitte specs. De andre er laget i Kina, og blir solgt under Samsungs navn, men er ikke på langt nær like gode. Merkelig at det er lov. Lenke til kommentar
tobiasgk Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 ingen andre som har noen innvendinger om hvilken skjerm jeg bør velge mht mitt bruk? enten om det er en av de tre nevnte, eller en annen! og noen ytterligere påstand om såpass store skjermer er godt tilpasset MMO? på forhånd takk tobs Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 ingen andre som har noen innvendinger om hvilken skjerm jeg bør velge mht mitt bruk? enten om det er en av de tre nevnte, eller en annen! og noen ytterligere påstand om såpass store skjermer er godt tilpasset MMO? på forhånd takk tobs AoC Assassin Lvl 19, BenQ FTW! Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg fikk Asus VW222U i går, og kan ikke si annet enn at den er kjempeflott, ihvertfall prisen tatt i betraktning. Med standardinnstillingene så den først ikke så fin ut, men etter 10 min med fikling var det kjempeflott! Jeg synes den er stor og klar, veldig lite etterslep(merker ingenting i spill), og fine farger. Jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale denne skjermen! Jeg vurderte 226bw før jeg kjøpte, men siden jeg ikke ville være med på Samsungs panel-lotteri kjøpte jeg ikke den. Vil ikke "støtte" at de selger flere helt forskjellige skjermer under samme navn, og uten merking. Altså er det flere paneler, og det er bare Samsungs eget som oppfyller de oppgitte specs. De andre er laget i Kina, og blir solgt under Samsungs navn, men er ikke på langt nær like gode. Merkelig at det er lov. Jeg er helt enig med denna karen Asus VW222U = billig, med kvalitet og ikke minst design. Høyttalerene i skjermen er også et lite +, dog de kun duger til alt untatt spilling og filmvisning Skjerminstillingene må justeres litt ja, før det blir primaks Endret 19. mai 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
tobiasgk Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 ikke noe enkelt valg. valget står vel egentlig mellom asus for pris og benq for størrelse (for stort?). Ser i testen til hw.no av benq'en at det nevnes at bildekvaliteten ikke er allverdens. noen som har noe å si til det? og hvordan vil en såpass stor skjerm gå på pcen min?, tipper jo det tar litt høyere specs, jo større skjerm? specs: nvidia 8000gts corsair 2gb intel core 2 duo E6400 Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) ikke noe enkelt valg. valget står vel egentlig mellom asus for pris og benq for størrelse (for stort?). Ser i testen til hw.no av benq'en at det nevnes at bildekvaliteten ikke er allverdens. noen som har noe å si til det? og hvordan vil en såpass stor skjerm gå på pcen min?, tipper jo det tar litt høyere specs, jo større skjerm? specs: nvidia 8000gts corsair 2gb intel core 2 duo E6400 Det kommer ann på hvilket 8800GTS kort du mener, men en 24tommer vil nok bli litt i det største laget skal du spille med høy grafikk. 22 tommer med sin 1680x1050 oppløsning er mer moderat og passer fint til dagens gode skjermkort. Jeg som har 22 tommer på en ganske liten pult synes noen ganger det kan bli litt for nærme med 30-50cm avstand, men er veldig greit til filmvisning fra ca 2 meter avstand (sitter da i en sofa) Benq sin skjerm er nok ikke den aller beste kvaliteten, da man ser det på prisen og design. Endret 19. mai 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
tobiasgk Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 XFX geforce 8800 gts 640mb er det jeg mener selvsagt. Oppgraderer snart til 3gb minne hvis det skulle ha noe å si, men uansett begynner jeg vel å tenke at 22" skal nok holde Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 XFX geforce 8800 gts 640mb er det jeg mener selvsagt. Oppgraderer snart til 3gb minne hvis det skulle ha noe å si, men uansett begynner jeg vel å tenke at 22" skal nok holde Ok, da er nok 22 tommer det som passer best til oppsettet ditt. Skal du ha 1920x1200 oppløsning må man helst ha et 9800GTX eller 2 stk. 88xx/96xx kort i SLI for å kjøre det meste på maks kvalitet! Lenke til kommentar
tobiasgk Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 XFX geforce 8800 gts 640mb er det jeg mener selvsagt. Oppgraderer snart til 3gb minne hvis det skulle ha noe å si, men uansett begynner jeg vel å tenke at 22" skal nok holde Ok, da er nok 22 tommer det som passer best til oppsettet ditt. Skal du ha 1920x1200 oppløsning må man helst ha et 9800GTX eller 2 stk. 88xx/96xx kort i SLI for å kjøre det meste på maks kvalitet! jaok. takk for det som virket som et faglig korrekt svar. det lukter asus vw222u Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) mye "jeg har skjerm-xxx, og den er veldig bra"-svar her. jo dyrere skjerm, jo bedre, det er ofte i praksis regelen. Disse 22-24" skjermene med TN-panel vil ødelegge fargene veldig ved å se på skjermen i vinkel, inkludert nedenifra eller ovenifra. Er ikke en fordel å sitte flere i sofaen for å se på samme skjerm. har du ikke mer enn 3000 å bruke, så er det jo greit, men jeg vil anbefale deg å se på skjermer som koster 5000+ også. EDIT: sitter selv med samsung 225\226BW, noe som er fine skjermer til den prisen, men neste gang blir det noe annet. Det er til tider ganske plagsomt at kontraster og farger forandrer seg bare man flytter litt på hodet Endret 19. mai 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) mye "jeg har skjerm-xxx, og den er veldig bra"-svar her. jo dyrere skjerm, jo bedre, det er ofte i praksis regelen. Disse 22-24" skjermene med TN-panel vil ødelegge fargene veldig ved å se på skjermen i vinkel, inkludert nedenifra eller ovenifra. Er ikke en fordel å sitte flere i sofaen for å se på samme skjerm. har du ikke mer enn 3000 å bruke, så er det jo greit, men jeg vil anbefale deg å se på skjermer som koster 5000+ også. EDIT: sitter selv med samsung 225\226BW, noe som er fine skjermer til den prisen, men neste gang blir det noe annet. Det er til tider ganske plagsomt at kontraster og farger forandrer seg bare man flytter litt på hodet Du har et godt poeng her. Men jeg synes allikevel at man får svært mye skjerm for <3000 kronasjer i dag. De har selvfølgelig sine begrensninger sammenlignet med dyrere modeller, men slik er det vel med alt. Dessuten er vel TN-panel best i spill mtp. responstider? Alt i alt får nok trådstarter en positiv opplevelse av en lcd- skjerm på opptil 24" og 3000 kr, ettersom han er vant med kun crt fra før. Jeg anbefaler i den sammenhengen BenQ'en. Har to stk selv, og er svært fornøyd. Har du mer cash, se på noen dyrere modeller. Endret 19. mai 2008 av ostenXX Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) mye "jeg har skjerm-xxx, og den er veldig bra"-svar her. jo dyrere skjerm, jo bedre, det er ofte i praksis regelen. Disse 22-24" skjermene med TN-panel vil ødelegge fargene veldig ved å se på skjermen i vinkel, inkludert nedenifra eller ovenifra. Er ikke en fordel å sitte flere i sofaen for å se på samme skjerm. har du ikke mer enn 3000 å bruke, så er det jo greit, men jeg vil anbefale deg å se på skjermer som koster 5000+ også. EDIT: sitter selv med samsung 225\226BW, noe som er fine skjermer til den prisen, men neste gang blir det noe annet. Det er til tider ganske plagsomt at kontraster og farger forandrer seg bare man flytter litt på hodet Etter å se på spesifikasjoner på f.eks Asus WV222U så er det ganske bra. Prisen er også hyggelig og gjør det til et bra kjøp. Man behøver ikke punge ut rundt 3000kr ++ i en skjerm dersom man ikke må. Pengene kan brukes til andre ting i PC-en som skjermkort, ram, prosessor osv. Jeg gikk fra 16' tommer CRT til 22tommer, og etter min erfaring så er 22tommer stort nok for en vanlig "pultbruker". Endret 19. mai 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) for vanlig kontorbruk så er jeg enig med dere. TN har vel best responstid, men skjermer med S-PVA panel er absolutt gode nok i dag. Eizo SX-skjermer på 30" har for eks. 6ms responstid, og da slipper man alle problemene som finnes med TN-panel. Jeg bare gjør trådstarter oppmerksom på at denne forandringen i kontraster, farger og lysstyrke er til de grader merkbar på skjermer med TN-panel, noe som gjør for eks. gjør skjermen ubrukelig i seriøs bilderedigering, filmtitting med flere personer osv. Hvis man tidligere har hatt en god og stor crt-skjerm, så er det veldig fort gjort å bli skuffa hvis man går over til en billig lcd ... Endret 20. mai 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
tobiasgk Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 mye fornuftig lesning her og skjønner godt at det blir forskjell å gå fra crt til lcd, pga de nevnte opplysningene. har selv kompiser som har lcd skjermer og må si jeg har mer sansen for kvaliteten på min crt, selvom jeg sikkert kan såpass opp i pris å finne de som blir like gode som en bra crt skjerm. men har bare lyst til å teste ut stor skjerm til AoC, da jeg har troen på at det blir en god kombinasjon og film ser jeg kun alene her uansett. så vi får se! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 En LG 24" er en god skjerm, har en selg og de er utrolig gode, selv gikk jeg fra CRT til LCD og ble veldig positivt overrasket Den har også det utroligste sort nivå og den lekker heller ikke baklys. Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Jeg ville anbefalt Samsung sin 226BW Syncmaster 22" Skjerm http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331838 2ms og energystar, den er bare såååå digg Endret 20. mai 2008 av Simsku93 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 vel LG L246WH har 2ms den og Har evnt. en pent brukt til salg, men det skal vi ikke ta i dene tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå