Gå til innhold

trenger tips til bilde av blomster


Anbefalte innlegg

har nå en konkurranse med en kamerat, der vi skal ta det beste blomsterbildet. har dermed vært ute og tatt et par, og satt igjen med dette.

 

er det noen der ute som kan gi råd og tips til hvordan jeg kan få bildet bedre.

dere kan også si deres mening om det :roll:

 

post-161157-1210856656_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil først minne på at vi er ikke så glade for så store bildefiler - du finner mer info om det her.

 

Selve bildet blir for mørkt; det er også mulig at du burde croppe litt på toppen og til høyre.

 

Selve motivet er bra. Bedre enn noe blomsterbilde jeg har tatt.

 

Tom

 

takker for det, og skal huske å skalere bildet neste gang..

 

prøvd å gjøre noe med bildet, og satt igjen med dette;

 

post-161157-1210858322_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Likte også best bilde nr.2. Hvis du skal croppe bør du etter min mening ta en god del mindre enn du gjorde i de påfølgende versjonene.

Bildet er litt mystisk og nesten maleriaktig, og jeg liker fargene. Litt synd med støyen, så ville ikke tatt en for stor forstørrelse ved eventuell utskrift. Det uskarpe gresset i bakgrunnen synes jeg faktisk gjorde en del av bildet.

Lenke til kommentar

hei igjen, og takk for alle tilbakemeldinger.

 

har gjort som dere sa og bare tatt vekk litt av bildet. da såg det sånn ut;

 

post-161157-1210881007_thumb.jpg

 

bare kom med nye tilbakemeldinger viss dere har lyst :D

 

Likte også best bilde nr.2. Hvis du skal croppe bør du etter min mening ta en god del mindre enn du gjorde i de påfølgende versjonene.

Bildet er litt mystisk og nesten maleriaktig, og jeg liker fargene. Litt synd med støyen, så ville ikke tatt en for stor forstørrelse ved eventuell utskrift. Det uskarpe gresset i bakgrunnen synes jeg faktisk gjorde en del av bildet.

 

 

jeg er helt ny innenfor fotografiets kunst, men går det ikke å fjerne støyen på et redigeringsprogrm da. syns jeg så noe sånt på gimp.. men jeg vet ikke jeg,

Lenke til kommentar

Når jeg ser det igjen, tror jeg faktisk ikke jeg ville croppet i det hele tatt.

Jeg er ingen racer på redigering, så sikkert andre som kan si noe mer fornuftig rundt støy enn meg. Men jeg har sett mye rar støyfjerning som har gjort bildene verre enn før det ble brukt. Tror det krever litt trening, samt å være moderat som med det meste..

Lenke til kommentar

Min ærlige tilbakemelding. Håper du setter pris på den, selv om den er dårlig om bilde.

 

Glem alt det i bakgrunnen. Det er støy i mine øyner. sett heller fokus på en blomst, og gå lengre ned på kne når du tar bilde.

 

Og gjør det lysere for all del. Ingen av versjonene her gir blomsten rettferdighet, ikkje engang i nærheten.

 

Siste versjonen til coax er veldig merkelig. Bakgrunnen virker enda verre her.

Lenke til kommentar

Likte bakgrunnen. Blomsten er ikke så spesiell i seg selv, så jeg tror et sylskarpt makro av denne ville blitt ganske kjedelig. Slik det er nå ser den liksom litt skjør ut, den passer i en rotete eng med strå, ikke i en blomsterpotte. Derfor liker jeg bakgrunnen.

 

Liker ingen av croppene bedre enn originalen. Fargemessig er jeg mer usikker, synes det passet til å ha litt duse farger, men originalen er kanskje en tanke mørk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...