heggstad Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 har nå en konkurranse med en kamerat, der vi skal ta det beste blomsterbildet. har dermed vært ute og tatt et par, og satt igjen med dette. er det noen der ute som kan gi råd og tips til hvordan jeg kan få bildet bedre. dere kan også si deres mening om det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg vil først minne på at vi er ikke så glade for så store bildefiler - du finner mer info om det her. Selve bildet blir for mørkt; det er også mulig at du burde croppe litt på toppen og til høyre. Selve motivet er bra. Bedre enn noe blomsterbilde jeg har tatt. Tom Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg vil først minne på at vi er ikke så glade for så store bildefiler - du finner mer info om det her. Selve bildet blir for mørkt; det er også mulig at du burde croppe litt på toppen og til høyre. Selve motivet er bra. Bedre enn noe blomsterbilde jeg har tatt. Tom takker for det, og skal huske å skalere bildet neste gang.. prøvd å gjøre noe med bildet, og satt igjen med dette; Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er mørkt, og gresset i bakgrunnen ødelegger litt. Men det er noe vakkert her, nettopp fordi bildet er mørkt og fargene er litt skrudde. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) takk for tilbakemeldinger. har prøvd å tatt av litt opp og til høyre. ble det bedre Endret 15. mai 2008 av heggstad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det hjalp på å gjøre det lysere. crop'en ble ikke så forskjellig - kanskje litt mye i toppen; høyre side var greit. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er jo ett pent bilde. Men om det er "det beste blomsterbildet" er jeg litt usikker på. Selv ville jeg kanskje ha prøvd å ha med hele blomsten, om ikke annet enn for å se hvordan det ble. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Likte ikke den nye croppen, gå for den andre, det er et "luftig" miljø og det gjør ingenting med litt luft over blomsten. Likte godt fargestikket i bildet. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Likte også best bilde nr.2. Hvis du skal croppe bør du etter min mening ta en god del mindre enn du gjorde i de påfølgende versjonene. Bildet er litt mystisk og nesten maleriaktig, og jeg liker fargene. Litt synd med støyen, så ville ikke tatt en for stor forstørrelse ved eventuell utskrift. Det uskarpe gresset i bakgrunnen synes jeg faktisk gjorde en del av bildet. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 hei igjen, og takk for alle tilbakemeldinger. har gjort som dere sa og bare tatt vekk litt av bildet. da såg det sånn ut; bare kom med nye tilbakemeldinger viss dere har lyst Likte også best bilde nr.2. Hvis du skal croppe bør du etter min mening ta en god del mindre enn du gjorde i de påfølgende versjonene. Bildet er litt mystisk og nesten maleriaktig, og jeg liker fargene. Litt synd med støyen, så ville ikke tatt en for stor forstørrelse ved eventuell utskrift. Det uskarpe gresset i bakgrunnen synes jeg faktisk gjorde en del av bildet. jeg er helt ny innenfor fotografiets kunst, men går det ikke å fjerne støyen på et redigeringsprogrm da. syns jeg så noe sånt på gimp.. men jeg vet ikke jeg, Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Når jeg ser det igjen, tror jeg faktisk ikke jeg ville croppet i det hele tatt. Jeg er ingen racer på redigering, så sikkert andre som kan si noe mer fornuftig rundt støy enn meg. Men jeg har sett mye rar støyfjerning som har gjort bildene verre enn før det ble brukt. Tror det krever litt trening, samt å være moderat som med det meste.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Brukbart blomsterbilde etter mitt syn. Fine farger. Bakgrunnen kunne ha vært enda mer ute av fokus. Jeg ville ha croppet slik at "hovedblomsten" ble mer fremtredende. Litt uskarpt. Jeg syns også bildet er en aning mørk, ville ha justert opp highlights. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 takk for alle tipsene, for nå sier jeg meg førnøyd med bildet mitt og gjenstår det bare å se om det er jeg eller min kamerat som vinner konkurransen om det beste blomsterbildet Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 litt mer sterke farger og lys. bare for morro skyld siden du ga sa stor resolusjon. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Min ærlige tilbakemelding. Håper du setter pris på den, selv om den er dårlig om bilde. Glem alt det i bakgrunnen. Det er støy i mine øyner. sett heller fokus på en blomst, og gå lengre ned på kne når du tar bilde. Og gjør det lysere for all del. Ingen av versjonene her gir blomsten rettferdighet, ikkje engang i nærheten. Siste versjonen til coax er veldig merkelig. Bakgrunnen virker enda verre her. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Pa hvilken mate er bakgrunnen verre? Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Glem alt det i bakgrunnen. Det er støy i mine øyner. sett heller fokus på en blomst, og gå lengre ned på kne når du tar bilde. Jasså ja, så bakgrunnen burde kanskje være helt hvit i steden for da eller? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Synes du bilde er behagelig å se på? Mesteparten av grunnen til at jeg mener at det ikkje er det, er bakgrunnen. Prøv heller å sette fokus på en blomst. Ikkje alt på en gang, og gjør noe med bakgrunnen. Ka med makro? har du vudert det? Hellet et behagelig makrobilde, enn dette. Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg synes at bakgrunnen er med på og gjøre bildet bedre jeg.. Lenke til kommentar
si Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Likte bakgrunnen. Blomsten er ikke så spesiell i seg selv, så jeg tror et sylskarpt makro av denne ville blitt ganske kjedelig. Slik det er nå ser den liksom litt skjør ut, den passer i en rotete eng med strå, ikke i en blomsterpotte. Derfor liker jeg bakgrunnen. Liker ingen av croppene bedre enn originalen. Fargemessig er jeg mer usikker, synes det passet til å ha litt duse farger, men originalen er kanskje en tanke mørk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå