tritiuum Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Heisann Heisann. Jeg har nå såvidt begynt på den strabasiøse prosessen med å kikke på mulige HTPC-varianter. Jeg har endel ønsker og begrensninger og håper å finne et oppsett som passer godt. -For det første har jeg et vanlig CRT-TV (dvs ikke flatskjerm). -For det andre har jeg en gammel Ubuntu-laptop som jeg bruker og skal fortsette å bruke som surfemaskin og hvor jeg styrer nedlastninger etc fra. Laptopen har dessverre liten harddisk så jeg vil gjerne bruke HTPCen som en server e.l. Det er også fint om HTPCen i stor grad kan styres fra laptopen, siden det er vanskelig å gjøre så mye når man bruker TV som monitor. Dermed satser jeg på en linuxmce eller en annen ubuntu-addon som OS. -For det tredje vil jeg fortsatt få analoge TV-signaler i veggen. -Til sist håper jeg å begrense budsjettet til under 5000 kroner Jeg har sett litt på Antec Fusion med halvrimelige deler. Er dette et godt valg? Men jeg ville gjerne også hatt kortleserfunksjon. Jeg er veldig takknemlig for alle som kommer med råd og erfaringer. T Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Fusion er et fint kabinett, men: - "VFD" på den sort ver. er ikke VFD, men LCD - MCE receiveren er ikke en ekte MCE receiver- kan lage krøll Har selv NSK2480 ("lillebror") og er veldig fronøyd; ser ikke like pen ut (men har gjømt den bort). Test av litt eldre modell: http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå