Gå til innhold

Beyond Good & Evil 2 preproduksjon startet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange teorier om hvorfor BGAE ikke solgte så bra, en god del av det har med selve spillet å gjøre.

 

* Hovedpersonen er ikke akkurat vakker, selv om hun er en jente.

* Hun er fotograf, og ergo ikke akkurat en ny Ripley.

* Onkelen hennes er bokstavelig talt en gris, et villsvin eller noe sånt. De andre hun bor sammen med er ikke bedre.

* Grafisk så det litt kjedelig ut selv da det kom.

* Historien er litt klisjé, spesielt om man bare leser bak esken.

* Hva betyr tittelen egentlig? En tittel som siterer Nietzsche høres jo ikke noe spesielt interessant ut for de fleste.

 

Og så videre og så videre. Spillet gav seg selv aldri en sjanse. Håper neste blir bedre mottatt og lærer av sine egne feil. :)

Lenke til kommentar

Det var da noen dårlige teorier. Vi vet at det var grunnet større oppmerksomhet rundt PoP Sands of Time og andre etablerte titler, og at Ubisoft publiserte andre spill i samme periode.

 

Although critically acclaimed and planned as the first part of a trilogy, Beyond Good & Evil flopped commercially. Former Ubisoft employee Owen Hughes stated that it was felt that the simultaneous releases of internationally competing titles Tom Clancy's Splinter Cell and Prince of Persia: The Sands of Time and in Europe, XIII (all three published by Ubisoft and all of which had strong brand identity in their markets), impacted BG&E's ability to achieve interest with the public. The game's commercial failure led Ubisoft to postpone plans for any subsequent titles in the series indefinitely.[28][29] In the United States, the price point was slashed from $50 to $20 in the February following its first holiday season, spurring a surge in sales, but this low price point meant a major concession of profits for Ubisoft.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_comme...d_Good_.26_Evil

 

Om det ville ha fått mer oppmerksomhet om det stilen hadde vært anerledes kan være mulig. Men det hjelper lite når folk ikke vet om spillet.

Lenke til kommentar
Så hvorfor solgte ikke Psychonauts noe særlig? ;) Konkurranse er en ting, men det er ikke nok til å bestemme om et spill flopper totalt eller selger i bøttevis.

Nå tror jeg ikke at markedsføringen der var så bra heller. Det kan hende du er inne på noe, men mange av punktene du nevner krever at spilleren har spilt spillet først før han oppdager det du snakker om. Og hvis han finner ut av dette ved hjelp av anmeldelser osv, så ser han jo at spillet likevel er bra. Men coveret til spillet så kanskje ikke så innbydende ut nei, og så var det for eksempel et nytt spill, ikke et spill i en serie. Uten multiplayer var den også.

Lenke til kommentar

Tenkte mest på coveret, ja. Psychonauts er for øvrig laget av Tim Schafer, samme fyr som lagde Day of the Tentacle og Grim Fandango. Hvor mye reklame trenger et slikt spill for å selge egentlig? Tenk på Brütal Legend, eller hva det nå heter. Det er laget av samme fyr og har Jack Black i hovedrollen, så selv om det er sært (skal visstnok kunne spilles med en gitarkontroller) er det mange som teller dagene til det kommer nettopp fordi vi vet hvem som har laget det. ;)

 

Dessuten er ikke reklame og anmeldelser alt. Det er lett å plukke opp spill man aldri har hørt om fordi folk snakker om dem, blandt annet på forum som dette. Det igjen fungerer begge veier, så selv er jeg svært skeptisk til Age of Conan etter alt jeg har hørt her og andre steder uansett hvor mye reklame det får. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ja, om du ikke hadde lyst på BG&E2 fra før, så ja... fikk du vel igrunn enda mindre lyst på spillet etter å ha sett den teaseren der....

 

Pent var det absolutt ikke, ble nesten litt kvalm jeg...

Lenke til kommentar

Ja vet det, men nå tenker jeg mest på at spillet faktisk kommer. Hvis man skal kun dømme traileren/teaseren så er det lite positivt å si, og den viste ikke mye heller. Likte ikke den nye stemmen til Peyj(?) heller. Men det jeg likte var at blant annet grafikken til bilen (og bilen selv) minnet om grafikken til BgE, og så har vi jo den skapningen som satt under hatten.

 

Egentlig så skal jo grisen bli eller være slem nå uansett, etter slutten på BGE å bedømme

 

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det må jo selvsagt være Jade som sitter under parasollen og mediterer, rart at Ubisoft velger å vise frem en tjukk, feit og stygg gris(bokstavlig talt) som spiser innsekter gjennom nesen i stedet for den mye penere Jade...

 

Forøvrig, stemmen til Pey'j gav meg assosiasjoner til Macus Fenix i Gears of War...

 

EDIT: Hvordan du klarer å finne grafiske likheter med denne teaseren og det første spillet kan ikke jeg fatte. BG&E har en klar "tegnefilm"-artistisk preg, med denne teaseren ser det ut som de har tatt en høyre-sving og beveger seg mot det (foto)realistiske så langt det lar seg gjøre med antropomorfistiske skapninger.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
EDIT: Hvordan du klarer å finne grafiske likheter med denne teaseren og det første spillet kan ikke jeg fatte. BG&E har en klar "tegnefilm"-artistisk preg, med denne teaseren ser det ut som de har tatt en høyre-sving og beveger seg mot det (foto)realistiske så langt det lar seg gjøre med antropomorfistiske skapninger.

 

Hvis du ser på bilen mens kameraet glir nedover, vil du se en slags "speibildeeffekt" eller "skinne-effekt". Litt dårlig forklart men, dette er akkurat som i eneren. "fargepaleten" til jade og pej ser også ut til å være den samme. Etter min mening hadde eneren et litt "utvasket" fargepreg, kanskje fordi jeg spilte på xbox versjonen som hadde litt høyere oppløsning enn teksturene. Pejj er kanskje et eksempel på at ikke alt gjør seg godt i HD.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
"We saw with Beyond Good & Evil that so many customers were extremely happy with the game," said Guillemot to Next-Gen. "We had a different audience at that time. We had more core gamers than casual gamers than we have today."

 

"We think the game was probably a little too difficult for the general gamers at that time. We're going to make Beyond Good & Evil 2 more accessible and make sure that it's really done for the new generation that's come into video games."

Beyond Good & Evil 2 'More Accessible' Than Original, Says Ubisoft

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...