Gå til innhold

Muligens kjøpe Multicom Compal JFL92+, trenger råd

Anbefalte innlegg

Er dette et greit oppsett?

Multicom Compal JFL92+

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

2GB SO-DIMM 667MHz (1x2GB)

9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

MICROSOFT Windows XP PRO OEM norsk

Totalt 11.114,-

Stort sett vanlig bruk + litt spill.

Skulle gjerne hatt mer minne, men det står at 4GB kun går med Vista, stemmer det?

Noen som har erfaring med styreflaten på denne? Er den litt mer "ru" a la HP Compaq, eller mer glatt som HP Pavilion?

Endret av Stein1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gått for 2.4GHz, bare sløsing med penger for det lille ekstra, har ikke noe å si. Egentlig er det nok med 2.1GHz på den maskinen hvis du skal bruke den til spilling, da det er skjermkortet som er flaskehalsen.

Du kan bruke 3,2GB med xp 32bit, hvis du skal skaffe deg 4GB så skaff deg dual channel(siste alternativet).

Den har samme design som IFL90+ som jeg bruker, styreflaten er glatt.

Lenke til kommentar
Er dette et greit oppsett?

Multicom Compal JFL92+

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

2GB SO-DIMM 667MHz (1x2GB)

9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

MICROSOFT Windows XP PRO OEM norsk

Totalt 11.114,-

Stort sett vanlig bruk + litt spill.

Skulle gjerne hatt mer minne, men det står at 4GB kun går med Vista, stemmer det?

Noen som har erfaring med styreflaten på denne? Er den litt mer "ru" a la HP Compaq, eller mer glatt som HP Pavilion?

Museflata er ganske grei og glatt.....

Men denne pcen har eg sjøl og er kjempefornøyd med kjøpet :new_woot:

Merk at 9-cellers batteriet vil stikke ut bak. 4GB går fint på windows vista 64 bit, så du må nok skifte OS...

Angående kjøp av prosessor har eg sjøl 2,4 ghz. Du henter ikke mye forskjellen i frå 2,4 til 2,5ghz prosessor. Med andre ord er det lite vits. Ellers ville eg gått for 4GB, alt blir smooth og du kan ha 2-4 spill gående samtidig.. Eller mange tunge program. Gå for 4GB!!!

Håper du klarer og bestemme deg... :thumbup:

Endret av OlaStandal
Lenke til kommentar

Takk for gode tips, da går jeg for 2,4 ghz:-)

Hadde egentlig bestemt meg for xp da jeg alltid har brukt det og ikke ser behovet for vista. Men 3GB i xp bør vel holde eller? Spiller sjelden mer enn ett spill av gangen, og det er ikke spesielt tunge spill.

Men jeg kan altså konfigurere denne med 4GB dual channel selv om det er xp, men at den da ikke klarer mer enn 3,2 gb, har jeg forstått det rett da?

Lenke til kommentar

Nei nei nei. bare dumt å kjøpe 200gb. 320 er billigere å like rask. Den store forskjellen i datatetthet veier opp for den lavere hasttighete. Gå for 320gb, den er like bra som 200gb 7200rpm, den bråker mindre, den bruker mindre strøm og er billigere. Så du er dum hvis du velger 200.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville ha tatt: (Det som jeg har akkurat bestilt meg nå)

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

- 200GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB G.SKILL SO-DIMM 667MHZ CL4 (2x2GB) dual channel

- 6-cellers batteri, 4800mAh (9-cellers er styggt ;P)

- Blu-Ray leser med DVD/CD brenner (Den som sier amafaging gard hva trenger du det til, slipper og kommentere det!!)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Operativsystem (Noe som jeg ikke tok, men det velger du evt, selv)

Og da havner du på en sum på: 11 724,- Noe som jeg synes er en fin pris for så bra innmat. (Men merk at det kommer CrossfireX snart til bærbar noe som er et minus på denne PC-en siden den ikke opperere med MXM)

Lenke til kommentar
Jeg ville ha tatt: (Det som jeg har akkurat bestilt meg nå)

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

- 200GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB G.SKILL SO-DIMM 667MHZ CL4 (2x2GB) dual channel

- 6-cellers batteri, 4800mAh (9-cellers er styggt ;P)

- Blu-Ray leser med DVD/CD brenner (Den som sier amafaging gard hva trenger du det til, slipper og kommentere det!!)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Operativsystem (Noe som jeg ikke tok, men det velger du evt, selv)

Og da havner du på en sum på: 11 724,- Noe som jeg synes er en fin pris for så bra innmat. (Men merk at det kommer CrossfireX snart til bærbar noe som er et minus på denne PC-en siden den ikke opperere med MXM)

Tenkte meg nesten nøyaktig samme oppsett selv, selv om blu-ray leseren er en vurderingssak :hmm:

Men jeg undrer litt på om det er lurt å vente på acer aspire 5930G til 8-9k kommer ut, som ser veldig lovende ut, synes ihvertfall jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...