Hårek Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 I Unix har man noe som heter "Command Substitution", f.eks: perl 'gdir myfile' Da kan Perl kjøre et script som letes opp med gdir (en spesialkommando). Er det mulig å gjøre noe lignende i Windows? Jeg må bruke gdir for å finne absolutt path til et Perl script. Har forsøkt å bruke pipe, (gdir myfile | perl), men det fungerer ikke. Samme med redirection. Det som skjer da er tydeligvis at Perl ser det som kode. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Pipe høres riktig ut i mine ører Ærlit talt så har Windows et utrolig dårlig command line interface. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Det ordnet seg, fant at gdir er avansert nok til å eksekvere en kommando direkte. Kikket litt på PowerShell, som er det nye, store kommandolinje språket til Windows. Men det ser ikke ut som det heller støtter noe slikt. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Fins jo cygwin og "unix utilities for windows" eller noe. Men jeg tror nok fortsatt unix shellet er foretrekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå