Abellen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei Jeg er på utkikk etter et digital kamera til 1000 kroners prisklassen, helst ikke over. Hovedsaklig så skal kameraet bli brukt til festbilder og den slags, altså den må tåle en støyt. Det er fruen som skal ha nytt kamera så det er litt vikitg med design, men viktigs av alt er at den skal hvere oppladbar. MVH Fredrik & co Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Finnes ikke så mange kamera til 1000 kroner med oppladbart batteri og lader. Men hva er egentlig problemet? En lader og batterier koster 150 kroner. Samsung S630 har fått mye skryt. Kjøper du en lader med batterier i tillegg, så ligger du nok fortsatt under 1000 kroner. Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 aha, da så. Samsung S630 så fin ut den, men kansje litt lite MP. Eller tar jeg helt feil her og? Noen andre anbefalinger? MVH Fredrik & co Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Den har seks megapiksler, ikke sant? Seks megapiksler er mer enn nok. Faktisk vil jeg si det er en ulempe med flere megapiksler på et såpass billig kamera, da det faktisk kan slå negativt ut mtp. bildekvalitet og lysfølsomhet. 6 megapiksler er bra nok til A3, og mest sannsynlig A2. Men da må man ha god nok optikk. Og optikken på små kompaktkamera begrenser seg nok uansett til maks A3 om du vil ha grei bildekvalitet. Med andre ord... mer enn seks megapiksler er bare tull. Samsung S630 vant for øvrig en test i Akam blant rimelige digitalkamera. Tror derfor den skal være et veldig bra valg (vi selger den der jeg jobber, og ingen har klaget på kvaliteten enda ihvertfall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå