Nonamego Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Har planer om å kjøpe HD-videokamera. Synes løsningen med SDHC-kort virker ok. Problemet blir å lagre opptakene, samt å vise disse på tv'en i stua. Skal en kjøpe mange SDHC-kort, eller flytte pc-en inn i stua, og ha alle opptaken lagret på denne. Eller kjøpe en Blu-ray opptaker. Noen andre som har gode forslag. Tv'en min har forresten plass til SD-kort på siden. Lenke til kommentar
arela Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Masse gode råd her :-) Jeg ville startet med å kjøpe et ekstra SDHC-kort. Lagre alt til pc, før tilbake til SDHC det du vil vise på tv. Så ser du snart om du ønsker en annen løsning. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 -Tja, hva skal man da gjøre for å lagre når en er på reise f.eks syden. Har enda ikke fått et konkret svar på om en ekstern harddisk kan kobles til uten bruk av tv eller pc. -Ellers trenger enn ikke ta PC-en inn i stua, hvis en går en løsning med Playstation 3, som jeg har gjort og satte inn ny 320gb disk i den, den har usb tilkobling pluss trådløst og blir dette for lite så kan en ha ekstern HDD tilkoblet. -En annen mulighet jeg lurer på er om Apple Ipod 160GB kan brukes til å føre direkte over siden denne har skjerm ? Griffin95 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Både Panasonic og Canon har en DVD recorder som kan kobles direkte til kameraet, og som kan overføre AVCHD opptak direkte til DVD i AVCHD kvalitet. Disse DVD'ene kan naturligvis ikke spilles i en standard DVD spiller, men man kan bruke denne DVD recorderen til å spille de av på TV'n. Da har du lagret opptakene i fullkvalitet på et billig lagringsmedium, samtidig som man har relativt lett tilgang til å spille de av på en HD TV. Koster rundt 1500 kroner mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå