Gå til innhold

Hvor skal jeg lagre HD-opptak fra videokamera?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe HD-videokamera. Synes løsningen med SDHC-kort virker ok. Problemet blir å lagre opptakene, samt å vise disse på tv'en i stua. Skal en kjøpe mange SDHC-kort, eller flytte pc-en inn i stua, og ha alle opptaken lagret på denne. Eller kjøpe en Blu-ray opptaker. Noen andre som har gode forslag. Tv'en min har forresten plass til SD-kort på siden. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Tja, hva skal man da gjøre for å lagre når en er på reise f.eks syden. Har enda ikke fått et konkret svar på om en ekstern harddisk kan kobles til uten bruk av tv eller pc.

-Ellers trenger enn ikke ta PC-en inn i stua, hvis en går en løsning med Playstation 3, som jeg har gjort og satte inn ny 320gb disk i den, den har usb tilkobling pluss trådløst og blir dette for lite så kan en ha ekstern HDD tilkoblet.

-En annen mulighet jeg lurer på er om Apple Ipod 160GB kan brukes til å føre direkte over siden denne har skjerm ?

Griffin95

Lenke til kommentar

Både Panasonic og Canon har en DVD recorder som kan kobles direkte til kameraet, og som kan overføre AVCHD opptak direkte til DVD i AVCHD kvalitet. Disse DVD'ene kan naturligvis ikke spilles i en standard DVD spiller, men man kan bruke denne DVD recorderen til å spille de av på TV'n.

Da har du lagret opptakene i fullkvalitet på et billig lagringsmedium, samtidig som man har relativt lett tilgang til å spille de av på en HD TV.

Koster rundt 1500 kroner mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...