Gå til innhold

Tjene penger i sommer..

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har planlagt og sette annonse i avisen i sommer og tilby tjenester som maling, gressklipping osv

Tingen er bare.. Hvordan blir det med skattekort? Vi tjener høyt sannsynlig ikke over 30000 hver.. Trenger vi ikke frikort i det hele tatt da eller?

Og, visst vi sier 120 kr timen for gressklipping, (da stiller vi med bensin, og plenklipper visst det trengs) er det for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å stille med bensin hørtes litt sært ut imho.

Men uansett, du må ha frikort. Man bruker frikort til beløp som overstiger 1000kr t.o.m 3x000 (husker ikke helt hvor mye det var, var rundt 30000 iaff). alt over frikort beløpet må skattes.

Kan og nevnes at det er ingen vits i å gjøre det svar om du ikke skal tjene mer enn 30 000, da du ikke skatter av det uansett.

Endret av serrghi
Lenke til kommentar
Frikort er vel opptil 39997kr, så bestill frikort og jobb ivei

Ja, men skal ikke frikort leveres til arbeidsgiver? Hvem er det i dette tilfellet?

Hva er sært med å stille med bensin selv da? Bare god service det, en plenklipper drikker jo ikke mye akkuratt :thumbup:

Endret av Nordfonn
Lenke til kommentar
Arbeider du for ein eller fleire arbeidsgivarar, og du ikkje har fått meir enn 1 000 kroner frå kvar heile året, treng du ikkje å føre opp denne lønna på sjølvmeldinga.

Betyr det at jeg ikke trenger frikort i det hele tatt visst jeg ikke tjener mer enn 1000 kr på hver kunde?

Endret av Nordfonn
Lenke til kommentar
Ja, men skal ikke frikort leveres til arbeidsgiver? Hvem er det i dette tilfellet?

Selvstendig næringsdrivende, du er din egen arbeidsgiver. :)

Så jeg skal skrive på frikortet selv?

da må du i tilfelle opprette ditt eget enkeltmannsforetak i brønnøysund-registeret. men ut i fra hva jeg forsto, var det snakk om å klippe plenen til folk, å da kan man tjene intill 1.000 kr hos hver arbeidsgiver uten å skatte av det. så hvis alt dere skal gjøre er å klippe plenene til gamle damer, er det bare å glømme alt av skatt, med mindre dere har tenkt å registrere et firma og begynne å føre regnskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...