Gå til innhold

Hva er beste abonnement / operatør nå?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har sagt opp fasttelefonen, og får derfor noe høyere mobilbruk.

Det er mange abonnementer ute på markedet, så jeg lurte på hva dere har gode erfaringer med.

Har selv sett på tele2 mobil champion og chess premium:

http://www.tele2.no/privat/mobil/abonnement/champion/

http://www.chess.no/abonnement/chesspremium2/chesspremium/

Tele2 krevde efaktura, ellers ble det tillegg i pris.

Vil ha god dekning, minst mulig nedtid, lavest mulig pris, støtte for datatrafikk (3G/Edge osv) og priser som er mest mulig gjevne uansett hvem man ringer til og når.

Vet jo også at de fleste operatører leier hos andre som har nettet, men jeg lurte på hvem som egentlig har eget nett i norge nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de prisene så ser kommer det ganske klart frem at Tele2 sitt løsning er den billigste. Men både chess og tele2 har minumsfaktura på 99kr pr mnd, at det er efaktura er kun for å spare penger og tid for deg og tele2.

Både tele2 og Chess(som har samme eier som netcom) bruker netcom nettet. Tele2 sammen med network norway holder på å bygge ut eget nett, om den kommer til å ha 3G og god dekning gjenstår å se, men husk hvor lenge telenor og netcom brukte på å få til et tilfredstillende dekning selv.

Ser at du vil ha datastøtte, selv her er tele2 rimeligere i bruk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har vært borti network norway etter at onecall gikk over til dem, kan vel ikke si det gikk smertefritt noe mange andre kan si seg enige i.

Så det er fortsatt kun tnor og ncom som har fullt nett i norge?

Da skulle man vel få samme dekning uansett operatør så lenge alle bruker samme nett?

Ingen forskjeller i kapasitet, nedtid osv?

Lenke til kommentar
Men Tele2 har ingen dedikert datatjeneste du kan tilknytte abonnementet, så fastpris på data til en rimelig penge får man ikke. Skal man ha det må man gå for Netcom eller Telenor.

Åja, morsomt at både netcom og telenor sine tjenester for fri mobilsurfing koster 499 da.

Men til trådstarter, network norway og tele2 bygger sammen det fjerde mobilnettet sammen. Selv planlegger jeg å gå over til MTU sitt nett når de blir mer stabilt men foreløpig holder jeg meg til telenor nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...