Gå til innhold

Bensin og diesel blir dyrere. Politikerne er gale

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke villig til å betale så mye for bensinen men som jeg spurte, hvilken andre valg har jeg? Jeg har faktisk ingen alternativer å ta av heller, ingen andre dyrere eller billigere. Og det kommer og frem i foregående tråd, når det er snakk om 26 Km en vei til jobb så sier det seg selv at de alternativene du kommer med faller meget raskt bort.

Samtlige av tingene jeg nevnte er reele alternativer for deg, men du ser ganske enkelt kostnaden til alle disse som for høy til engang å vurdere de som alternativer.

Det finnes ingen ting som umuligjør de tingene jeg nevnte.

• En el.bil har en rekkevidde på godt over 100 km.
  • En godt trent sykkelist vil bruke 1,5 til 2 timer på turen.
  • En scooter har ingen problemer med å ta turen, tar ca en halv time med en utrimmet 50cc.

Kjøp en firetakts 125ccm, skikkelig bensingjerrige greier :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok politikerne i usa er hakket verre du.

så debatten på tv2 idag der man snakket om at det heller var bedre å skifte ut bilene enn å gjøre drivstoffet billigere. så hvorfor i helvete snakket de ikke om akkurat dette da? kan ikke sv komme med et netto-oppsett på totalprisen som er lik pris på (eller helst billigere egentlig) istedet for å bare mase om prinsipper hele tiden? er jo egentlig enig i at det hadde vært det beste, men kjenner på meg sjøl at noe nedgang så det monner i bilprisen, deeeet blir det fint lite av. noen rødhetter her som kan gi meg grunn til å tro annet?

Lenke til kommentar
Sykt at det koster nærmere 100 kr for full tank på mopeden min nå..

Tror jeg kommer til å flytte til USA eller noe når jeg blir eldre. Ihvertfall LANGT fra Norge og de helvetes politikerne her som regjerer.

Ja, i USA vil du nok trives.

Uten offentlige midler og jobber. Hva skal du gjøre for noe der, forresten..?

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Jepp, der vil jeg trives meget godt vil jeg tro ;)

Hva jeg skal gjøre? LEVE LIVET!

Bensinprisen er seff. ikke den eneste grunnen til at jeg har lyst dit da. Den er det ikke så nøye med.

Men hadde vært kjekt å kunne ha en Corvette og en Mustang i garasjen uten at staten skal blakke meg helt i avgifter.. :p

Edit: Og ja, skal ha en godt betalt jobb.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
I tilleg vil dem fjerne taxfree kvoten.

dagbladet

Blir så utrolig oppgitt over den sosialistiske tankegangen i landet her.

Jeg er lei av at en gjeng med fjompenisser skal diktere livet mitt uten at jeg har en dritt å si om det.

Verre skal det bli. De rødgrønne tar gjenvalg......................

Men face it. De vinner valg etter valg.

For hvem ellers skal bønder, trygdede og de 900 000 i offentlig sektor stemme på. Noen som sier de skal kutte i budsjettet?

Du blir nok eid i fire nye år........ :thumbdown:

Så de trygdede er en minusgruppe for deg,sammen med de offentlig ansatte.

Skulle likt å se maska på deg om de offentlig ansatte ble borte,i tillegg er det smakløst å fremstille det som de trygdede er snyltere ,for slik virker det her.

Joda der finnes snyltere,men der er ikke flere snyltere der enn det er blandt de velstående i dette landet som bruker tiden til å finne smutthull for å unngå å betale til fellesskapet,lurer på hva som er verst . Til sist får vi håpe du ikke blir syk og trenger trygd,for jeg regner med at du da vil takke nei til denne :whistle:

Så til tema,bensinprisene. Ja prisene er høye men alikevel ikke så høye i Norge som i en del andre land når en ser på inntekt. Men så er jo også vi nordmenn verdensmestre i å syte,ingen har det bedre enn oss,ingen syter mere enn oss.

La meg minne om at Sverige allerede i fjor annonserte at de annså at prisene på drivstoff ville ligge mellom 17 og 20 kroner innen utgangen av 2008 og de tjener betydelig mindre enn oss . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

bensinpriser_242421a.gif

Denne er to år gammel. Er det noen som vet om en tilsvarende mer nylig?

Etter min mening så bør kanskje næringslivet få skatterabatt på bensin, men jeg mener det er meningsløst å gi noe sånt til alle siden nordmenn er så rike.

Endret av yssi83
Lenke til kommentar

Jeg tror folk er villige til å betale en del mer for melk og brød også.. det finnes jo alternativer (ha sine egne kuer, dyrke sitt eget korn etc) men de er dyrere og mer komplisert, så prisen på melk og brød må også opp.... her kan staten tjene mye ;)

Samme med barnehage.. tror folk er villig til å betale mer...... her kan vi sette opp prisen. Det hadde jo vært fint å fått en del unger ut av systemet også.. løser plassmangelen litt.. samme som med veiene.. alt for mange lavtlønnede som har råd til å kjøre bil fremdeles...

Leve de rød-grønne!!!!!! :devil::wallbash:

Lenke til kommentar
Jeg tror folk er villige til å betale en del mer for melk og brød også.. det finnes jo alternativer (ha sine egne kuer, dyrke sitt eget korn etc) men de er dyrere og mer komplisert, så prisen på melk og brød må også opp.... her kan staten tjene mye ;)

Dette kan ikke sammenlignes siden det finnes alternativer som gjør melk og brød billigere. Fjerning av subsidier og tollbarrierer vil redusere norske matvarepriser.

Du skal ha poeng for at du ser at betalingsvilligheten på bensin og mat er vesentlig høyere enn dagens pris.

Samme med barnehage.. tror folk er villig til å betale mer...... her kan vi sette opp prisen. Det hadde jo vært fint å fått en del unger ut av systemet også.. løser plassmangelen litt.. samme som med veiene.. alt for mange lavtlønnede som har råd til å kjøre bil fremdeles...

Feil sammenligning. Betalingsvilligheten for barnehager er ikke så veldig høy. Det finnes alternativer, som bl.a. svarte dagmammaer (dere skjønner hva jeg mener). Staten vil tape på høyere barnehagepriser siden det resulterer i hjemmeværende, som resulterer i tapte skatteinntekter.

Lenke til kommentar
Staten vil tape på høyere barnehagepriser siden det resulterer i hjemmeværende, som resulterer i tapte skatteinntekter.

De vil vel tape litt hvis folk ikke tar seg råd til å kjøre på jobb heller.

Det som er rart er denne tankegangen at hvis folk er villig til å betale mer så må det koste mer. Tror for øvrig du gikk glipp av litt ironi..... eller kanskje ikke...

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Norge skal sammenligne seg med X hver gang vi klager over at noe er dårlig, RELATIVT. Det er typisk bortforklaringsretorikk av laveste mål. Det handler om hvor bra det _kunne vært_. Hva med å heller sammenligne oss med De Arabiske Emirater? Tenker det hadde satt et mer realistisk perspektiv på ting. :whistle:

Lenke til kommentar
Staten vil tape på høyere barnehagepriser siden det resulterer i hjemmeværende, som resulterer i tapte skatteinntekter.

De vil vel tape litt hvis folk ikke tar seg råd til å kjøre på jobb heller.

Vi er ikke i nærheten av det nivået engang. Literprisen må over 25 kr literen for at folk engang vil kutte noen av sitt bilforbruk, og prisen må være enda høyere før noen ikke ser seg råd til å kjøre til jobb.

Det som er rart er denne tankegangen at hvis folk er villig til å betale mer så må det koste mer.

Hva er rat i denne tankegangen? Sier du nei til høyere lønn om du vet at sjefen er villig til å betale deg mer?

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Hva er rat i denne tankegangen?

Hvis spørsmålet ditt er seriøst kan jeg ikke forklare det til deg.

Sier du nei til høyere lønn om du vet at sjefen er villig til å betale deg mer?

Dårlig sammenligning, men nei - jeg krever ikke mer lønn selv om sjefen er villig til å betale meg mer.

Lenke til kommentar
Sier du nei til høyere lønn om du vet at sjefen er villig til å betale deg mer?

Dårlig sammenligning, men nei - jeg krever ikke mer lønn selv om sjefen er villig til å betale meg mer.

Sammenligning svært god. Forskjellen er at det er sett fra selgers perspektiv.

Produserer man en vare/tjeneste, ønsker man å få best mulig betalt før den.

Og at du sier nei til lønnsforhøyelser tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Nei, den er ikke god. For det er ikke staten som produserer varen.

Da må du lese om igjen. Hvis jeg blir tilbudt lønnsforhøyelse takker jeg ja. Men hvis jeg tror at smertegrensen ikke er nådd truer jeg ikke med å si opp hver måned for å få mer lønn. Du skjønner forskjellen.

Lenke til kommentar
bensinpriser_242421a.gif

Denne er to år gammel. Er det noen som vet om en tilsvarende mer nylig?

Etter min mening så bør kanskje næringslivet få skatterabatt på bensin, men jeg mener det er meningsløst å gi noe sånt til alle siden nordmenn er så rike.

Her er du inne på noe,nemmelig billigere drivstoff til næringslivet, fordi dagens priser driver opp lønningene/kostnadene for disse og kollektivtrafikken blir så dyr at folk gir blaffen og heller kjører selv.

Hensikten er jo at flest mulig skal tvinges over på kollektivtrafikk og da må jo denne bli så billig at det blir attraktivt å bruke den,i tillegg så må det komme kollektivtrafikk i distriktene,liten vits å prøve å tvinge noen til å bruke noe som ikke eksisterer . :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, den er ikke god. For det er ikke staten som produserer varen.

Da må du lese om igjen. Hvis jeg blir tilbudt lønnsforhøyelse takker jeg ja. Men hvis jeg tror at smertegrensen ikke er nådd truer jeg ikke med å si opp hver måned for å få mer lønn. Du skjønner forskjellen.

Så siden staten ikke er produsent skal den ikke ha avgifter??

Vel da må det de taper i avgifter over på skatteseddelen til hver av oss,for vi er jo nettop staten :hmm:

Lenke til kommentar
Hensikten er jo at flest mulig skal tvinges over på kollektivtrafikk og da må jo denne bli så billig at det blir attraktivt å bruke den,i tillegg så må det komme kollektivtrafikk i distriktene,liten vits å prøve å tvinge noen til å bruke noe som ikke eksisterer . :hmm:

Enig i mye der.. en buss/t-bane billett burde kostet 10,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...