O.J Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor skal ikke folk få bosette seg der de vil og forvente et godt kollektivtilbud i et av verdens rikeste land? Er det ikke fritt valg? Minner meg nærmest om FRPs politikk om å avfolke hele Nord-Norge. Man bor i et av verdens rikeste land så det skulle ikke være et problem hvis man ville å opprettholde et kollektivt tilbud som står til områdets befolkning. Da kan man heller ikke forvente at folk tenker miljø når de skal ta bussen for du kan ikke tvinge folk til å bosette seg der du vil, da selger de heller den dyre nye bilen sin og kjøper en brukt gammel Toyota som spyr ut enda mer CO2 gasser men som er litt gjerrigere på mila. Er det ønskelig? Det er nå mange private busselskaper som konkurrerer om kontrakter på anbud. Det må være en viss økonomi i kollektivtrafikken og hvordan den drives, hvis ikke sitter du igjen med et stort pengesluk noen steder i norge med den ene tomme bussen etter den andre. Ser ikke helt poenget med at staten skal dekke denne utgiften. Du har bosatt deg på bygda, og får leve med det. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Fin tankegang, bosett deg på bygda og bli straffet for det. Fritt valg i Norge? Ja så fremst du bosetter deg i byen. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ingen er så bortskjemt som folk på bygdene. Mange småbygder i Norge har uføreandel på 15-20 % av grunnlaget på 18-67 år. De vil ikke flytte på seg overhodet. Jeg synes vi skal unne dem dyr bensin og rådyr diesel. Lenke til kommentar
Sannhet Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg synes vi skal unne dem dyr bensin og rådyr diesel. I god sosialistisk ånd ikke sant? Har nettopp vært med på å avvikle en transportbedrift med 18 vogntog og 32 busser. Dette er ikke på landsbygda, men i en by på en tredjedels størrelse av Oslo. I 2004 var overskuddet på rundt regnet 5 millioner nkr. De siste mnd. har underskuddet grunnet økte statslige avgifter vært vedvarende høyt, slik at det er like greit å avvikle nå med æren (og pengene) i behold før det kommer så langt som til konkurs. Bedriften har aldri hatt noen form for statslige subsidier, det er heller ingen som er villige til å overta den ledige kapasiteten grunnet manglende lønnsomhet hvis alle regler og lover skal følges. Det får befolkningen lide for gjennom dårligere kollektivtransport, oftere tomme hyller i butikkene og tregere postgang da både Rema, Rimi og Posten var faste oppdragsgivere. Flytt hele resten av Norge til Oslo, så går allting sikkert så meget bedre Lenke til kommentar
clfever Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er patetisk å øke avgiftene til bensin og diesel. Det fører med seg dårlig kollektivtrafikktilbud i mange steder i Norge. Det er greit at vi burde være miljøbevisste, men å øke bensin - og dieselavgiftene gjør saken det verre. Vi burde heller beskatte de som ikke har behov for å ha en bil. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Noen som vet om feks busser kjører på avgiftsfritt drivstoff? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Noen som vet om feks busser kjører på avgiftsfritt drivstoff? nei, det får de ikke. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Noen som vet om feks busser kjører på avgiftsfritt drivstoff? Det gjør de ikke. De forskjellige kollektivtrafikk selskapene må øke bilettprisene med opptil 15% Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er det ikke ganske bak mål at denne regjeringen satser på kollektivtraffikk, men de må fortsatt betale avgift på drivstoff? Altså, de tar med en ene hånden og gir med den andre? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er det ikke ganske bak mål at denne regjeringen satser på kollektivtraffikk, men de må fortsatt betale avgift på drivstoff? Altså, de tar med en ene hånden og gir med den andre? regjeringen består av miljønazier. få inn Martin Schanche, så skal man se at det blir liv der. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er det ikke ganske bak mål at denne regjeringen satser på kollektivtraffikk, men de må fortsatt betale avgift på drivstoff? Altså, de tar med en ene hånden og gir med den andre? Her ser jeg ikke logikken. Det er ikke mindre ulogisk at kollektivselskapene betaler drivstoffavgift enn at kommunale/statlige arbeidsgivere betaler arbeidsgiveravgift. Hvilken form av subsidier regjeringen ønsker å bruke er ganske irrelevant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå