Datasmurfen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 hei, kan jeg få min xp pc til å kjøre både linux og xp? Har en Hp pavillion dv 9000 kan denne maskinen klare dette?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det går det ja. Da med to partisjoner og dualboot Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Det går det ja. Da med to partisjoner og dualboot Hvordan vet jeg om jeg har dette? i tifelle hvor laster jeg ned/ finner dette? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Sannsynligvis dekker windowspartisjonen din hele disken nå, så den må forminskes enten med partition magic eller gparted. Når du har gjort det lager du en ny partisjon og installerer linux på denne Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Sannsynligvis dekker windowspartisjonen din hele disken nå, så den må forminskes enten med partition magic eller gparted. Når du har gjort det lager du en ny partisjon og installerer linux på denne gparted inneholder bare mange filer som ikke kan leses... hva er galt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Sannsynligvis dekker windowspartisjonen din hele disken nå, så den må forminskes enten med partition magic eller gparted. Når du har gjort det lager du en ny partisjon og installerer linux på denne gparted inneholder bare mange filer som ikke kan leses... hva er galt? At det ikke kan leses i windows Last ned live-cden eller boot opp fra en ubuntu/mint/etc-cd og bruke kommandoen apt-get install gparted. Så finne det i menyen etterpå Endret 15. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg tipper du lastet ned en ISO-fil? den skal ikke pakkes ut, men brennes på en plate. så putter du inn CD-en og restarter PC-en Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du trenger ingen formatering eller egen partisjon til Ubuntu. Ubuntu kan installeres som et program på XP-maskinen din. Under installasjonen får du velge hvor mye harddiskplass du vil sette av til Ubuntu. 8Gb er vanlig. Når Ubuntu er installert vil du under oppstart av maskinen få valget mellom å starte XP eller Ubuntu. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du trenger ingen formatering eller egen partisjon til Ubuntu. Ubuntu kan installeres som et program på XP-maskinen din. Under installasjonen får du velge hvor mye harddiskplass du vil sette av til Ubuntu. 8Gb er vanlig. Når Ubuntu er installert vil du under oppstart av maskinen få valget mellom å starte XP eller Ubuntu. Sant det. Wubi kalles det Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Tror dere har forvirret Oddy26 litt. Du kan prøve å lese litt her, her og her. Edit: Jeg la bare til Ubuntu linker, for det er det jeg har litt erfaring med. Hvis noen som har mer peiling har andre forslag så er det bare å komme med de. Endret 15. mai 2008 av hernil Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Tror dere har forvirret Oddy26 litt. Du kan prøve å lese litt her, her og her. Edit: Jeg la bare til Ubuntu linker, for det er det jeg har litt erfaring med. Hvis noen som har mer peiling har andre forslag så er det bare å komme med de. Endelig en som forstår SKal lese litt jeg..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå