Gå til innhold

HD problem!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for hjelpen på support siden, det hjalp desverre ikke.

Jeg brukte et program som het powermax, som bootet i dos, jeg fikk startet pc'en med bare problemdisken connected og floppy. Bios detected disken som "IDE Disk" og jeg kom meg inn i programmet. Der ba jeg den lavformatere disken etter jeg hadde kjørt forskjellige tester (noen failet andre gikk fint). Da jeg skulle formatere den ville den ikke, den ga meg forskjellige grunner bla. disken ikke var tilkoblet osv.

Det jeg stusset på, var at i et lite sidevindu var det informasjon om disken, stod masse greier der MEN det manglet serienummer og annen sånn type info, som identifiserer disken.

Tror problemet ligger i at disken ikke vil la seg identifisere.

Fortsatt noen tips?

takker igjen for alle hjelpsomme personene som er villige til å sette av noen minutter i dagen sin til å hjelpe en stakkars gutt :)

Lenke til kommentar
SirHartg...tro enda ikke du forstår hva det er snakk om...du skriver at testverktøyet kan kjøres i DOS om BIOS finner disken.............YES YES..om han finner den...brukeren skriver at han klarer ikke å få til en boot noen steder når problemdisken er tilkoblet. Det vil si at det er ikke mulig å kjøre noe testverktøy da, om en aldri så mye ønsker det. Jeg forutsetter at du vet hva en boot er, og at det er på ingen måter en bruker kan bypasse den, kun enkelte elementer i den.

Han klarer ikke å boote inn i windows, men hva hvis han klarer å boote til Dos da? Eller ledetekst eller hva det heter i boot-menyen. Det skriver han ikke noe om. Man kan jo prøve å boote til Dos med en dos boot diskett hvis han har det på lager også (noe man burde ha til slike stunder som denne... jeg har en slik ihvertfall).

Når det gjelder dine sysnpunkter på mitt språk så kan jeg beklage det uten at jeg legger så mye av sjela mi i i det.

Jeg er ikke avhengig av dette fora for å klare meg i dataverdagen så det ville ikke være noe tap for meg om jeg ble aldri så mye sparket ut herfra.

Har aldri lagt inn noen spørsmål her, og vil aldri være avhengig av det heller.

Eneste motivasjone for å være her var for å hjelpe om det trengtes, men forstår at enkelte føler seg svært utfordret ??????

Fint at du gjerne vil hjelpe, men da kan det være en fordel å svare høflig når/hvis du oppdager noen som har misforstått noe. Slikt frekt drittsnakk som du kom med vil vi helst unngå å se her på forumet. Men om du begynner å oppføre deg bedre, så tar vi mot din hjelp med en stor takk.

Lenke til kommentar

Er dessverre redd for at disken din har tatt kvelden hvis ingen av de tipsene du har fått virker. Hvis ett diagnoseverktøy ikke får identifisert disken, og maskinen henger når du prøver å boote Windows når du har i disken, så er det små sjanser for at det du evt. måtte ha av data på den er mulig å få tilbake.

Er det garanti på den får du en ny hvis du ikke har herpa disken selv.

Lenke til kommentar

hm, jeg har prøvd det meste nå, ser ut som disken rett og slett har tatt kvelden som SirHartridge sa.

Jeg kjøpte disken fra komplett for så og si ett år siden, har jeg da krav på noen som helst form for garanti? er ikke harddisker 1 års garanti på?

Lenke til kommentar
SirHartg...tro enda ikke du forstår hva det er snakk om...du skriver at testverktøyet kan kjøres i DOS om BIOS finner disken.............YES YES..om han finner den...brukeren skriver at han klarer ikke å få til en boot noen steder når problemdisken er tilkoblet.  Det vil si at det er ikke mulig å kjøre noe testverktøy da, om en aldri så mye ønsker det.

Jeg forutsetter at du vet hva en boot er, og at det er på ingen måter en bruker kan bypasse den, kun enkelte elementer i den.

Om problemdisken inneholder en signaturfeil så kjennetegnes det ved at om problem disken monteres i annet system med disk som funker helt greit , så vil ikke lengre den disken som er ok klare å fullføre en boot før systemet henger seg.  

Dette er en feil som selv ikke partitionmagic klarer å fikse, disken er i utgangspunktet "gone shit for ever" om en ikke har kjennskap til hvorledes en fjerner signaturfeiler.

Problemet er at en får ikke fjernet feilen da disken ikke tillater systemet å fullføre en boot slik at en kan få kjørt programvare som igjen kan fikse feilen.   Men så lenge dere ikke forstår at et system må kunne fullføre en boot før en får gjort noe så hjelper dette lite. Og at problemdisken forårsaker bootproblemer for den disken som er ok når en forsøker å kjøre problemdisken som slave er et viktig element her.

Når det gjelder dine sysnpunkter på mitt språk så kan jeg beklage det uten at jeg legger så mye av sjela mi i i det.  

Jeg er ikke avhengig av dette fora for å klare meg i dataverdagen så det ville ikke være noe tap for meg om jeg ble aldri så mye sparket ut herfra.

Har aldri lagt inn noen spørsmål her, og vil aldri være avhengig av det heller.  

Eneste motivasjone for å være her var for å hjelpe om det trengtes, men forstår at enkelte føler seg svært utfordret ??????

oj oj oj , en ny verdensmester :woot: som tror han kan og vet best :grumpy: , hever seg selv over enhver her på forumet. Truer med å forlate det også, ja det hadde vel muligens vert best det da.

Lenke til kommentar

asso snekkern, hvorfor gidder du å lage en post om hvorvidt hunterextreme vet eller ikke vet? Har du ikke noe mer konstruktivt enn syting og klaging å komme med kan du like gjerne spise modemet ditt. Har du noen synspunkter og kanskje litt hjelp å komme med setter jeg mye mer pris på det enn sutring.

Lenke til kommentar
hm, jeg har prøvd det meste nå, ser ut som disken rett og slett har tatt kvelden som SirHartridge sa.

Jeg kjøpte disken fra komplett for så og si ett år siden, har jeg da krav på noen som helst form for garanti? er ikke harddisker 1 års garanti på?

Western Digital og IBM hadde vel inntil nylig 3 års garanti. Mulig din harddisk har det også. Jeg byttet nylig inn min 2 og ett halvt år gamle defekte 40GB Western Digital og fikk ny 80GB SE for 300 i mellomlegg. Grei deal det.

Lenke til kommentar

Det funker ikke å partisjonere disken i FDISK heller?

Bruk RMA fra produsent, du finner den på support sida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...