Gå til innhold

Sony Ericsson vinner byungdommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At du i det hele tatt påstår noe slikt, avslører din fanatisme over Nokia. :no:

Hvilken del av innlegget viser min fanatisme? Det at jeg hevder at Nokia 6280 skadet Nokias rykte, eller at det var mange fornøyde brukere?

 

Nokia 6280 var en problemmodell her på berget, det er ikke noe å diskutere. Men de som hadde nevneverdige problemer, var de som hadde kjøpt Telenor-brandete telefoner. Operatøren 3 hadde en avtale med Nokia som gjorde at de var alene om å selge denne modellen de første månedene etter at den kom på markedet. Telefonen var altså i salg i mange land lenge før den kom hit, og uten de firmware-problemene man så en del av her i Norge. Man så de heller ikke på en ubrandet telefon, en Netcom-brandet, en Telia-brandet, en Sonera-brandet osv osv.

 

Jeg vet det var hevdet at Telenorbrandede telefoner var overrepresentert på feilstatestikken, men det ble behørig motbevist, blant annet i forumet her. jeg kjenner 3 stk som hadde denne telefonen. Alle hadde problemer med den. Kun en var Telenorbranded.

Lenke til kommentar
Nokia dominerer derimot u-landene, der man vet at analfabetismen er stor. Så alt har sin årsak ;)

Her har du faktisk et poeng da, midt mellom alt oppgulpet ditt. SonyEricsson har dummet seg ut og feilbedømt markedet (dah.. hvem kunne forutse at folk i den tredje verden ønsket billigere telefoner enn oss rike europeere).

 

Derfor er det vel hyggelig for deg at SonyEricsson innrømmer sin egen skivebom og nå skal øke fokus på å spre glede til analfabeter.

 

http://www.mobil.se/ArticlePages/200804/23..._MOB404.dbp.asp

 

(Personlig mener jeg at SE burde fortsette slik de gjør i dag, for da sitter de igjen med bare low-end telefoner i løpet av kort tid. :tease: )

 

Problemet er jo at SE mangler telefoner i low-end segmentet, og at det er i dette segmentet Nokia selger mye. Noe annet er f.eks at SE sin strategi har til nå vært mye mer lønnsom enn Nokia sin, hvis man ser på inntjening pr. modell. Nokia har vel selv sagt at de kun tjener marginalt i dette segmentet.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at SE mangler telefoner i low-end segmentet, og at det er i dette segmentet Nokia selger mye. Noe annet er f.eks at SE sin strategi har til nå vært mye mer lønnsom enn Nokia sin, hvis man ser på inntjening pr. modell. Nokia har vel selv sagt at de kun tjener marginalt i dette segmentet.

Du har selvsagt helt riktig. At mer enn annenhver smartphone solgt siste kvartal i 2007 var en Nokia er ikke relevant. Ei heller at de solgte 70% flere smartphones i Q4 07 enn i Q4 06. O'store poe har talt, det er i low-end segmentet Nokia selger mye, selv om tall viser at Nokia selger nesten like mange S60-telefoner som SonyEricsson selger totalt.

 

At avansen er liten på low-end telefoner sier seg selv. Likevel er det i disse markedene fremtiden ligger, det er tross alt der folk flest bor. Hva Nokia har skjønt, er at dagens tilstedeværelse, fort kan bli en veldig god investering på sikt. SonyEricsson derimot har nå innsett at de er i tidstrøbbel, noe som gjør at de nå pusher ut modeller i low-end markeder som de ikke selv har produsert (det samme gjør de vel også i high-end markedet). Samtidig sies tusenvis av svensker opp. Lukter desperasjon lang vei.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at SE mangler telefoner i low-end segmentet, og at det er i dette segmentet Nokia selger mye. Noe annet er f.eks at SE sin strategi har til nå vært mye mer lønnsom enn Nokia sin, hvis man ser på inntjening pr. modell. Nokia har vel selv sagt at de kun tjener marginalt i dette segmentet.

Du har selvsagt helt riktig. At mer enn annenhver smartphone solgt siste kvartal i 2007 var en Nokia er ikke relevant. Ei heller at de solgte 70% flere smartphones i Q4 07 enn i Q4 06. O'store poe har talt, det er i low-end segmentet Nokia selger mye, selv om tall viser at Nokia selger nesten like mange S60-telefoner som SonyEricsson selger totalt.

 

 

Jeg referer kun til hva O'store Nokia selv har sagt. Men selvsagt vet du bedre. Og hvor mange smarttelefoner blir solgt, kontra vanlige mobiler? Hvor har du dine tall om S60 telefonene til Nokia fra? Nå ble jeg virkelig nysgjerrig.

 

Men nå sporer vi av fra hva denne saken virkelig dreier seg om, nemlig at i nabolandet er det SE som blir foretrukket av ungdom i byene, og vinkler man saken litt annerledes, blir SE fortrukket av et ganske stort flertall. Morsomt, ettersom Norge har stort sett identiske mobilvaner som søta bror. Morsomt, for det underbygger mine påstander om at Nokia slettes ikke er så suverene som amobil påstår. :yes:

Lenke til kommentar
[x] Er denne posten på noen måte et personangrep? Jeg tror da ikke det.

 

Nei, et patetisk forsøk på herskerteknikk, fra et patetisk individ. Så får du da fortelle meg om dette er et personangrep?

Du har misforstått hva begrepet hersketeknikk innebærer. Min post påpeker det jeg og flere andre på dette forumet mener om dine innlegg. Slik sett er det en intersubjektiv observasjon av en meddebattants ytringer.

 

Hvis du sammenlikner min post med din, så vil du kanskje se at jeg ikke bruker noen negative ord om deg som person, men jeg sier noe om hva jeg mener om dine innlegg og din ferdsel her på forumet, mens du bruker negative ord om meg som person.

Som du kanskje skjønner, så er det en vesensforskjell mellom disse to tilnærmingene.

Lenke til kommentar
Jeg referer kun til hva O'store Nokia selv har sagt. Men selvsagt vet du bedre. Og hvor mange smarttelefoner blir solgt, kontra vanlige mobiler? Hvor har du dine tall om S60 telefonene til Nokia fra? Nå ble jeg virkelig nysgjerrig.

 

Men nå sporer vi av fra hva denne saken virkelig dreier seg om, nemlig at i nabolandet er det SE som blir foretrukket av ungdom i byene, og vinkler man saken litt annerledes, blir SE fortrukket av et ganske stort flertall. Morsomt, ettersom Norge har stort sett identiske mobilvaner som søta bror. Morsomt, for det underbygger mine påstander om at Nokia slettes ikke er så suverene som amobil påstår. :yes:

Herlig! Her er det bare å legge ut agn, så sluker du det rått. Gang på gang, i denne og i andre tråder, har du blitt bedt om å legge frem linker som underbygger dine "feberfantasier", men du overser alltid de spørsmålene. Deretter legger jeg ut en påstand uten link, hvorpå du sporenstreks spør hvor jeg har tallene fra.

 

Vel, min påstand er lett å dokumentere. I tillegg til at det er gjort på det forumet her, så har to av mine nærmeste venner S60 og to har SE. De andre har ingen eller annen telefon. Sånn, fornøyd?

 

Evt. kan du ta en kikk på:

http://www.canalys.com/pr/2008/r2008021.htm

 

18,8 mill smartphones fra Nokia i Q4 07 vs 22,3 mill telefoner fra SE i Q1 08.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye du har vært i Sverige, men jeg er ikke så enig i at de har nesten identiske mobilvaner som vi nordmenn har. Bl.a. så er nok S60 salget veldig mye større her i Norge. Norge er faktisk S60, Danmark er S40 og Sverige er SE. Enkelt og greit.

 

Leser du noensinne mobil.se? Ser du ikke den stadig mer utstrakte kritikken mot SE i kommentarfeltene til artiklene deres? Utålmodigheten blant deres nåværende kunder som mener det er på tide å fornye seg? SE som merkevarenavn har i Sverige stått veldig sterkt. Stadig mer tyder på at dette er i ferd med å snu. Med stadige masseoppsigelser er ikke nasjonalfølelsen like viktig lenger ved valg av telefon.

Lenke til kommentar

Pøsj. Det er stadig nye trender. SE har hatt stor appell til yngre pga alle sine Walkman-modeller. Nokia tar opp denne konkuransen med sine nye musikktelefoner i 5-serien.

 

På den annen side: Det er ikke lenge siden man kunne lese mange innlegg her inne hvor LG ble omtalt som "plastikk", "juggel" og "jallatelefoner". Av en eller annen grunn har disse kommentarene etterhvert stilnet av......... :whistle:

Lenke til kommentar

Dette er ene og alene for at LG har gjort store fremskritt og forbedret seg på flere områder, bl.a materialevalg, SW, oversetting osv

At kommentarene stillner da er bare naturlig.

 

Poe: Jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg gidder å engasjere meg i dine motangrep og gi deg et svar, men la meg utdype først som sist;

Jeg ble ikke kvalm av å lese innlegget ditt, men lettere irritert fordi du gang på gang kommer med usakelige usannheter og synsinger som forpester forumet. En kort titt i din innleggshistorie bekrefter dette...

Lenke til kommentar
Herlig! Her er det bare å legge ut agn, så sluker du det rått. Gang på gang, i denne og i andre tråder, har du blitt bedt om å legge frem linker som underbygger dine "feberfantasier", men du overser alltid de spørsmålene. Deretter legger jeg ut en påstand uten link, hvorpå du sporenstreks spør hvor jeg har tallene fra.

 

Vel, min påstand er lett å dokumentere. I tillegg til at det er gjort på det forumet her, så har to av mine nærmeste venner S60 og to har SE. De andre har ingen eller annen telefon. Sånn, fornøyd?

 

Evt. kan du ta en kikk på:

http://www.canalys.com/pr/2008/r2008021.htm

 

18,8 mill smartphones fra Nokia i Q4 07 vs 22,3 mill telefoner fra SE i Q1 08.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye du har vært i Sverige, men jeg er ikke så enig i at de har nesten identiske mobilvaner som vi nordmenn har. Bl.a. så er nok S60 salget veldig mye større her i Norge. Norge er faktisk S60, Danmark er S40 og Sverige er SE. Enkelt og greit.

 

Leser du noensinne mobil.se? Ser du ikke den stadig mer utstrakte kritikken mot SE i kommentarfeltene til artiklene deres?

 

Det er ikke lenge siden SE gikk ut og sa at ifølge deres tall sammenlignet med det totale mobilsalget i Norge, var det nærliggende å tro at de hadde over 50% av markedet i Norge. Og det samme gjelder vel i Sverige.

Ja jeg leser jevnlig mobil.se, og ja de kritiserer SE,om ikke i så veldig store ord, MEN du glemmer å si at de også har et kritisk blikk mot Nokia, og andre produsenter.

 

Og hvorfor sammenligner du Q4 2007 tall med Q1 2008 tall? Skal du virkelig peke på en trend, bør du hoste opp salgstall for et helt år, og i det markedet vi diskuterer, nemlig Norge og Sverige. Alt annet blir bare tull og tøys.

Endret av poe
Lenke til kommentar
[x] Er denne posten på noen måte et personangrep? Jeg tror da ikke det.

 

Nei, et patetisk forsøk på herskerteknikk, fra et patetisk individ. Så får du da fortelle meg om dette er et personangrep?

Du har misforstått hva begrepet hersketeknikk innebærer. Min post påpeker det jeg og flere andre på dette forumet mener om dine innlegg. Slik sett er det en intersubjektiv observasjon av en meddebattants ytringer.

 

Hvis du sammenlikner min post med din, så vil du kanskje se at jeg ikke bruker noen negative ord om deg som person, men jeg sier noe om hva jeg mener om dine innlegg og din ferdsel her på forumet, mens du bruker negative ord om meg som person.

Som du kanskje skjønner, så er det en vesensforskjell mellom disse to tilnærmingene.

 

 

 

Igjen prøver du deg på en barnslig hersketeknikk. Du prøver å skape et inntrykk av det skulle være en stor masse som mener det samme som deg. Klarer du ikke snakke for deg selv?

Og hvorfor redigerer du bort spydighetene i den opprinnelige posten?

 

Poe: Jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg gidder å engasjere meg i dine motangrep og gi deg et svar, men la meg utdype først som sist;

Jeg ble ikke kvalm av å lese innlegget ditt, men lettere irritert fordi du gang på gang kommer med usakelige usannheter og synsinger som forpester forumet. En kort titt i din innleggshistorie bekrefter dette...

 

Hvis du klarer å irritere deg over noe som blir skrevet på et useriøst forum, er det kanskje på tide å ta en liten pause?

Lenke til kommentar
Igjen prøver du deg på en barnslig hersketeknikk. Du prøver å skape et inntrykk av det skulle være en stor masse som mener det samme som deg. Klarer du ikke snakke for deg selv?

Og hvorfor redigerer du bort spydighetene i den opprinnelige posten?

mine konklusjoner fra denne posten:

1. du vet ikke hva hersketeknikk betyr

2. du prøver å snakke deg vekk fra eller overse punkter du ikke skjønner eller hvor du ikke kan motargumentere.

3. 3 personer har klaget på dine innlegg i denne tråden, 3 = flere.

4. mitt innlegg viser helt tydelig at jeg kan snakke for meg selv, og det saklig, du tar feil.

5. mitt første innlegg inneholder ingen spydigheter såvidt jeg kan se, heller ikke i innholdet som jeg redigerte

6. saklig diskusjon er vanskelig med deg, veldig vanskelig, siden du har en tendens til å trolle

 

Hvis du klarer å irritere deg over noe som blir skrevet på et useriøst forum, er det kanskje på tide å ta en liten pause?

Jeg mener at du bidrar til å senke kvaliteten på dette forumet, se forøvrig innlegg til Shhhh og knutaj i denne tråden, eller sjekk din postingshistorikk.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Igjen prøver du deg på en barnslig hersketeknikk. Du prøver å skape et inntrykk av det skulle være en stor masse som mener det samme som deg. Klarer du ikke snakke for deg selv?

Og hvorfor redigerer du bort spydighetene i den opprinnelige posten?

mine konklusjoner fra denne posten:

1. du vet ikke hva hersketeknikk betyr

2. du prøver å snakke deg vekk fra eller overse punkter du ikke skjønner eller hvor du ikke kan motargumentere.

3. 3 personer har klaget på dine innlegg i denne tråden, 3 = flere.

4. mitt innlegg viser helt tydelig at jeg kan snakke for meg selv, og det saklig, du tar feil.

5. mitt første innlegg inneholder ingen spydigheter såvidt jeg kan se, heller ikke i innholdet som jeg redigerte

6. saklig diskusjon er vanskelig med deg, veldig vanskelig, siden du har en tendens til å trolle

 

 

Jeg har da deltatt i andre forum en dette, og vet utmerket hva herskerteknikk er. Klarer man ikke overbevise saklig, er den mest vanlige teknikken å dra inn et konstruert bilde om at "alle" mener det samme som en selv.

Først drar du frem at det er 3 personer som mener det samme som deg, deretter påstår du at du snakker for deg selv!!??

At du finner det vanskelig å diskutere med meg, er fordi jeg har en helt annen oppfatning enn det du har, og du finner det svært vanskelig å forholde deg til noen som faktisk er så uenig med deg.

Jeg setter ofte ting på spissen, og drar det litt langt, men det er for å skape engasjement, og for å understreke mine poeng. Men det er ikke Trolling.

Lenke til kommentar
KU990?

 

jeg er såpass sprø at jeg vil ha motorola neste gang, om da ikke SE kommer med uiq i noe annet den W og M serien...

 

men KU990 eller KT610 fra LG kan også være greie alternativ ;)

 

Se har da flere med UIQ. Blant annet P1i, G700 og G900. Flere kommer sikkert, blant annet P5i.

Lenke til kommentar

P serien har jeg ikke mye til overs for etter P990, men G serien hadde jeg faktisk glemt. takker.

 

edit: urk, nå kom jeg på hvorfor jeg hadde fortrengt dem. total mangel på HS*PA og EDGE...

 

wifi på G900 blir i den sammenheng en mager trøst...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
P serien har jeg ikke mye til overs for etter P990, men G serien hadde jeg faktisk glemt. takker.

 

edit: urk, nå kom jeg på hvorfor jeg hadde fortrengt dem. total mangel på HS*PA og EDGE...

 

wifi på G900 blir i den sammenheng en mager trøst...

 

Vel hvis HS*PA er tungen på vektskålen for deg så... Men edge er vel i praksis det samme som GPRS? Iallefall surfer min SE med vanlig GPRS, i tilnærmet samme hastighet som min Nokia som har edge. På papiret skulle vel forskjellen være stor, men i praksis er den så og si ikke eksisterende.

Lenke til kommentar
P serien har jeg ikke mye til overs for etter P990, men G serien hadde jeg faktisk glemt. takker.

 

edit: urk, nå kom jeg på hvorfor jeg hadde fortrengt dem. total mangel på HS*PA og EDGE...

 

wifi på G900 blir i den sammenheng en mager trøst...

 

Vel hvis HS*PA er tungen på vektskålen for deg så... Men edge er vel i praksis det samme som GPRS? Iallefall surfer min SE med vanlig GPRS, i tilnærmet samme hastighet som min Nokia som har edge. På papiret skulle vel forskjellen være stor, men i praksis er den så og si ikke eksisterende.

 

vel grunnen er at den siste tiden så har jeg brukt mobilen vel så mye til "modem" For andre enheter som telefon, og da kan gode hastigheter der dem er tilgjengelige være ett pluss.

 

og når det gjelder forskjeller så vil jeg påstå jeg har merket det mellom gprs og edge, men nå begynner det å bli en stund siden jeg kun hadde gprs tilgjengelig så. men når det gjelder hastigheter på mobilnettet så kan det variere stort fra dag til dag, kommer rett og slett an på hvor mange brukere det er av ett system i området ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...