St Thicket Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Etter å ha pendlet 38 km hver vei i ett år begynner jeg å bli temmelig lei køkjøring. Strekningen jeg daglig kjører blir bare tettere og tettere, og oftere og oftere går udugelige sjåfører hen og krasjer på utsatte steder sånn som i tunneller og på broer (jeg kjører over 2 broer og gjennom 12 tunneller på strekningen). I går da fire biler kjedekolliderte på sotrabroen kjente jeg at jeg har fått nok... motorsykkellapp neste! Da kan jeg bare passere den verste køen... Spørsmålene mine er da... er det kostbart å kjøre opp til A1? Jeg ønsker fortrinnsvis lett motorsykkel, ettersom tung motorsykkel ikke akkurat appellerer til meg... Hva er forskjellen på oppkjøring med lett kontra tung? Er det stor prisforskjell? Noen som har erfaring? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 siden du har B sÅ tregner du langt fra så mange timer som du hadde tregnt detsom du ikke hadde B.. jeg ville dog ha ambefalt A siden er ikke så stor pris forskjell på de 2 sist jeg så var det 2 timere flere en A1 og du får jo kjøre A1 på A førerkort så du får mere igjen får det Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 6-8 k prisforskjell mellom tung og lett. Dette fordi A1 ikke trenger to sikkhetskurs som er obligatoriske i A. Men anbefaler deg uansett og ta A da du senere sikkert får lyst til å kjøpe tung/mellomtung sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå