toal Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei! Jeg skal handle en Les Paul studio i USA om et par uker. Musicians friend har i øyeblikket tilbud på Les Paul studio vintage Mahogny til $850. Er det sterke meninger om kvalitet/verdi på denne i forhold til en Les Paul studio fra 90 tallet med lønnetopp? På ebay vil dette være et alternativ til ca. samme pris. Tobben Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hvis det har noe å si så går det vel på holdbarheten, men det var da veldig billig? er det epiphone? Når det gjelder verdi tror jeg ikke det har så mye og si om den er fra 90-tallet, man må nok enda lenger tilbake får at det skal bety noe. Jeg syntes Mahogny er finere enn lønn, spesielt den mørke fargen på nakken. Jeg hadde kjøpt meg standard og ikke studio. Selv har jeg en SG og trives med den Endret 20. mai 2008 av venture Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Fuck studio - gå Standard. Litt dyrere(ok, mye dyrere), men det får du igjen får hvis du skal selge. I tillegg er det mye kulere å gå på scenen med en Standard. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ligg unna chambered hvis du spiller rock, ta Studio'en fra 90-tallet. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du får jo Gibson Les Paul Standard gitarene til underkant av 17. 000 på Imerslund for øyeblikket! Det er jo en ganske god deal, men det er jo en helt annen prisklasse enn det du er ute etter uansett. De hadde forresten også tilbud der på Gibson LP Standard Alpine White også. Den kunne man få til litt over 8000,- istedenfor å punge ut med 14. 000,- som den egentlig koster. dessverre har de ikke det tilbudet lenger tror jeg... Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Får en standard på Marios til 15890 I US bør det dog være billigere. Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 På 90 tallet var den store forskjellen på studio og standard blant annet at studio har skrudd hals, versus limt hals på alle "skikkelige" gitarer. Så jeg hadde ikke giddet å snust på en 90´s studio. Nye studio har ikke skrudd hals, nå er det heller trevirke og detaljer osv som gjør den rimelig. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 På 90 tallet var den store forskjellen på studio og standard blant annet at studio har skrudd hals, versus limt hals på alle "skikkelige" gitarer. Så jeg hadde ikke giddet å snust på en 90´s studio. Nye studio har ikke skrudd hals, nå er det heller trevirke og detaljer osv som gjør den rimelig. Gibson Les Paul Studio har aldri hatt påskrudd hals. Den største forskjellen mellom dagens og 90-tallets Studio-modeller er at dagens utgave er innhul (chambered) og har en mykere tone enn tidligere utgaver, som var "weight-relieved" (9 hull i mahoganyen bak på kroppen) og har mer "bite". Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 På 90 tallet var den store forskjellen på studio og standard blant annet at studio har skrudd hals, versus limt hals på alle "skikkelige" gitarer. Så jeg hadde ikke giddet å snust på en 90´s studio. Nye studio har ikke skrudd hals, nå er det heller trevirke og detaljer osv som gjør den rimelig. Gibson Les Paul Studio har aldri hatt påskrudd hals. Den største forskjellen mellom dagens og 90-tallets Studio-modeller er at dagens utgave er innhul (chambered) og har en mykere tone enn tidligere utgaver, som var "weight-relieved" (9 hull i mahoganyen bak på kroppen) og har mer "bite". Hmmm. Nå har ikke jeg tenkt mer over det, da jeg er vant til at mange billig gitarer av ymse slag har hatt bolt- on hals. Men da jeg kjøpte min første Les Paul i 1995, sa forhandleren at jeg ikke skulle kjøpe Studio pga skrudd hals, og jeg endte opp med å heller kjøpe en brukt Standard. Jeg husker ikke nå om det faktisk var slik, men jeg har alltid antatt at det jeg ble fortalt var sant. Var en merkelig ting å lyve om. På den annen side, Asumption is the mother of all fuckups, så det kan jo godt vere at det var bull. Men jeg har da også sett gibson gitarer i Les Paul utvalget med skrudd hals. Men det kan være jeg forveksler med Sonex modellene. Hmm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå