abene Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 En tidlig alfaversjon av Thunderbird 3.0 er nå tilgjengelig. Les mer Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg bruker Thunderbird som min epostleser, og det er vel det programmet jeg er mest fornøyd med. Nyhetene til v3 tilsa ikke at jeg hadde så veldig lyst til å bruke en tidlig alfaversjon... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Var vel ikke akkurat de mest interessante oppdateringene nei, og forsvarer ikke et helt nytt versjonsnummer i mine øyne. Håper de fikser alle de små quirksene, som at den nekter å oppdatere mapper på en IMAP-konto (en må restart TB), at Grouped by sort G blir mindre buggy etc. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Husk at dette er en tidlig prototype, alfa 1. Dette er bare "skjelettet" av den ferdige utgaven. Resten av funksjonaliteten legges til i senere utviklingsfaser. Forøvrig er dette en så tidlig prototype at man må regne med stor ustabilitet, mangel på funksjoner og andre problemer. Jeg kommer ikke til å oppgradere til 3.0 før den er minst på beta-stadiet, eller helst lansert. Den ventes å bli ferdig mot slutten av året. Les mer her: Mozilla Wiki: Thunderbird3 Cnet news: Mozilla Thunderbird 3.0: New calendar, better search Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Var vel ikke akkurat de mest interessante oppdateringene nei, og forsvarer ikke et helt nytt versjonsnummer i mine øyne. De ønsker vel å holde versjonsnumrene på Firefox og Thunderbird synkrone (på "major" versjonsnummer)? Da blir det jo gjerne sånn at ikke nødvendigvis begge programmene har like store forandringer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Forfor implmenterer ikke thunderbird 1. Metadata-labeles som i Opera, og 2. Flere alternative farger for mailen som kommer inn. Slik det er nå er det litt for primitive muligheter til å sortere mail. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå vet jeg ikke hvordan tag-miligheten er i konkurrerende programmer men den i Thunderbird 2 holder i hvert fall for meg. Forøvrig anbefaler jeg kalenderen Thunderbird Lightning. Så vidt jeg har skjønt skal denne bli en del av Thunderbird 3 og ikke lengre bare et tillegg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) De ønsker vel å holde versjonsnumrene på Firefox og Thunderbird synkrone (på "major" versjonsnummer)? Da blir det jo gjerne sånn at ikke nødvendigvis begge programmene har like store forandringer.Ja, men det 'forsvarer' det fortsatt ikke i mine øyne. Nå kan det være at det foreligger store endringer i basen som ikke gjør seg gjeldende som håndgripelige funksjoner og features, så jeg skal ikke være for bastant. Ny gecko blir det vel også. Litt sært med bedre JS-støtte syns jeg, i og med at det er veldig lenge til vi kan bruke JS i e-post uansett. Noen må vel ta det første skrittet. ATW: Du kan jo definere dine egne tagger og tagge mail. Du kan opprette et filter med mange muligheter, og deretter si at mailene som passer skal tagges med a eller b. Da får de automatisk fargen du har tilegnet taggen. Endret 15. mai 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå vet jeg ikke hvordan tag-miligheten er i konkurrerende programmer men den i Thunderbird 2 holder i hvert fall for meg. Forøvrig anbefaler jeg kalenderen Thunderbird Lightning. Så vidt jeg har skjønt skal denne bli en del av Thunderbird 3 og ikke lengre bare et tillegg. Ok, de har fått flere muligheter siden sist jeg sjekket, før kunne man bare endre navnet og fargene på en av de 5-6 ekssiterende labelsene som var der, ikke legge til nye. Men de burde fortsatt ha et mer metadatabasert system for å lsgre mail, systemet i dag er litt for tungvint og lite fleksibelt. Man kan bare legge på et gitt antall "tags". Se hvordan opera løser det, de har en veldig grei måte å ordne det med metadata på. (men har desverre noen andre ulemper) AtW Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Etter å ha brukt Tb i lang tid gikk jeg til slutt over til Gmail for et par måneder sider. Angrer ikke. Jeg trenger ikke lenger tenke på å ta backup, og jeg har enkel tilgang uansett hvilken maskin jeg bruker. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Heh, det står da ikke i konflikt med å bruke TB, Monster. De to tingene har ganske lite med hverandre å gjøre, egentlig. Det samme gjelder for nær sagt hvilken som helst annen e-postklient. Sjekk ut mail-protokollen IMAP, du. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Haraldson: Jeg tror du forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Egentlig ikke. Du kan til og med bruke GMail og TB sammen. At du ikke hadde webmail på din gamle e-postadresse var jo synd for deg, men det er relativt vanlig å ha tilgang på det uansett om du har eget domene eller benytter deg av en tjeneste som Hotmail, Gmail eller Yahoo!. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det å bruke Gmail sitt grensesnitt og alt som følger med, vidresende alle e-postkontoer jeg har til den kontoen, er annerledes enn å last ned og installere en klient på en maskin. Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke.Hvis du ikke har bruk for tilgang til din e-post offline og ikke bryr deg om å ha en "personlig" kopi av all e-posten er det sikkert greit. For meg er mitt e-post arkiv altfor verdifullt til å kun ha en kopi av. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke.Hvis du ikke har bruk for tilgang til din e-post offline og ikke bryr deg om å ha en "personlig" kopi av all e-posten er det sikkert greit. For meg er mitt e-post arkiv altfor verdifullt til å kun ha en kopi av. Er jo bare å sette opp en klient hjemme til å hente ned som pop, så har du en kopi hjemme, mens man fortsatt kan bruke Gmail til daglig bruk (som blant annet har ganske god sortering av mail) AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke.Hvis du ikke har bruk for tilgang til din e-post offline og ikke bryr deg om å ha en "personlig" kopi av all e-posten er det sikkert greit. For meg er mitt e-post arkiv altfor verdifullt til å kun ha en kopi av. Er jo bare å sette opp en klient hjemme til å hente ned som pop, så har du en kopi hjemme, mens man fortsatt kan bruke Gmail til daglig bruk (som blant annet har ganske god sortering av mail) Ja, men da bruker man ikke Gmail eksklusivt, slik jeg forstår Monster. Endret 15. mai 2008 av mandela Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke.Hvis du ikke har bruk for tilgang til din e-post offline og ikke bryr deg om å ha en "personlig" kopi av all e-posten er det sikkert greit. For meg er mitt e-post arkiv altfor verdifullt til å kun ha en kopi av. Er jo bare å sette opp en klient hjemme til å hente ned som pop, så har du en kopi hjemme, mens man fortsatt kan bruke Gmail til daglig bruk (som blant annet har ganske god sortering av mail) Ja, men da bruker man ikke Gmail eksklusivt, slik jeg forstår Monster. Jeg tipper sjansen for at jeg mister den "personlige" kopien av all e-posten min er større enn at Google skulle plutselig rote bort det jeg har på kontoen min. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg brukte Gmail når jeg brukte Tb, men nå bruker jeg kún Gmail, og synes det er å foretrekke.Hvis du ikke har bruk for tilgang til din e-post offline og ikke bryr deg om å ha en "personlig" kopi av all e-posten er det sikkert greit. For meg er mitt e-post arkiv altfor verdifullt til å kun ha en kopi av. Er jo bare å sette opp en klient hjemme til å hente ned som pop, så har du en kopi hjemme, mens man fortsatt kan bruke Gmail til daglig bruk (som blant annet har ganske god sortering av mail) Ja, men da bruker man ikke Gmail eksklusivt, slik jeg forstår Monster. Å ha en klient hvis eneste rolle er å hente ned pop-kopier for backup-formål mener ikke jeg hindrer en i å bruke gmail eksklusivt som mail-klient. Det er kun et backup-oppsett, ikke for mailbruk. AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg tipper sjansen for at jeg mister den "personlige" kopien av all e-posten min er større enn at Google skulle plutselig rote bort det jeg har på kontoen min.Jeg er tilhenger av backup. Backup innebærer at man har flere kopier av samme ting og dermed minker sjansen for at data mistes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå