BarneyGumble Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er på kanten til å oppgradere fra EOS 400D til 40D nå. Er det noen som vet hva jeg vil tjene på dette med tanke på høyere ISO. Har sett at 40D får gode tester på dette, mens jeg ikke egentlig har sett noe om dette på 400D, men jeg har vært litt misfornøyd når jeg har gått over ISO400. Er det jeg som er kravstor her, eller er 40D bedre? Dette, samt flere bilder per sekund er de to tingene jeg har savnet mest med 400D. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du er kravstor og det er en del rapporter om at 40D har litt mindre støy enn 400D. 40D har også en mer effektiv støyfjerning for JPEG (ikke viktig for de som bruker råfiler). Har du vurdert optikken og støyfjerning i programvare? Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Skulle være greit rustet med optikk, har Sigma 50-150 f2.8, Tamron 17-50 f2.8 og Canon EF 50 f 1.4. Så jeg tror ikke det ligger der. Støyfjerning derimot er det vel verre med. Har ikke fått rotet meg til å sette meg skikkelig ned med Photoshop ennå dessverre. Har nok en vei å gå der ja... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Optikken høres grei ut. Programvare som Noise Ninja kan gjøre underverker på bilder med støy, langt bedre enn noe man kan få til med Photoshop og langt mer enn forskjellen mellom 40D og 400D. Man kan også stable flere eksponeringer for å bli kvitt støyen. Det er noe jeg gjør av og til og det fungerer utmerket hvis motivet ikke er i rask bevegelse. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Noise ninja så jo ut som en god ide. Skal sjekke det når jeg får PC-en opp og går igjen. (Har bare en 12,1" bærbar akkurat nå og det funker dårlig til bilder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå