Gå til innhold

AoC: PVP vs. PVE server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva har du å gå etter når du sier at PvP serveren ble "forlatt"? Har du fått server tallene fra FunCom kanskje, eller er dette noe du bare drar ut av ditt eget rasshøl?

 

Beta i 9mnd kamerat. Og akkurat som ved hva jeg hører fra releasen finnes det kommandoer man skrive for å finne ut hvor mange som er logget på og hvilken lvl/klasse de har. Ikke vær så fanboy at du ikke tåler kritikk. Jeg sa aldri at det ikke fantes fordeler med en PvP server, bare at jeg tror på sikt at flesteparten ikke vil like det. Det er forbausende mange som tror at AoC PvP server = WoW PvP.

Det jeg skulle frem til er at du nevnte at ALLE angriper ALLE, uansett! Og det er feil. Jeg spiller selv på Fury PvP serveren nå, og jeg har ingen problem med at jeg blir "ganket" overalt. De eneste jeg sloss mot er guilds som har "bedt" om det på en måte. Der ganker jeg, og der blir jeg også ganket på lik linje.

Det å nevne at man spiller beta, har da nada å si. Community på en PVP server "live" mot det som skjedde i beta vil ha 0 med hverandre å gjøre.

 

Det blir som å vite at man kun lever en dag til, og hva gjør man da? Jo man går bajas med alt og bruker opp alle sine penger fordi man har lyst til å få maks ut av det, har man ikke penger så raner man en bank pga det ikke vil gi deg konsekvenser uansett, og det er dette som har skjedd på Beta-PvP serveren også. Folk vet at ting de gjøre ikke rekker å få følger, ettersom man ikke spiller der så lenge.

 

 

Ser jeg en person uten en guild-tag som blir ganket, så slenger jeg over en invite for å hjelpe han i gruppe. Dette har jeg gjort flere ganger, og det er faktisk en erfaring jeg ikke kunne ha fått på en PVE Server.

Lenke til kommentar

Det stemmer, i betaen ganket jeg også folk jeg vanligvis aldri ville ha ganket. Av den enkle grunn at det er beta og jeg vil teste mest mulig, som oopus sier er ikke det en char jeg skal eller kan fortsette på, så ryktet har null å si. Mens på en live pvp server med ekte guilds og chars folk har tenkt å spille på i måneder og muligens år fremover er det andre regler som gjelder.

 

Hvor full eller tom en beta server er har heller ingenting å si, da det er begrenset hvor mange som er med og veldig begrenset hvor mye olk spiller sammenlignet med den live versjonen. Så er endel overdrivelser og svartmaling av ffa ute å går..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Ser jeg en person uten en guild-tag som blir ganket, så slenger jeg over en invite for å hjelpe han i gruppe. Dette har jeg gjort flere ganger, og det er faktisk en erfaring jeg ikke kunne ha fått på en PVE Server.

 

Apropos invite: Litt noob her, men hvordan gjør man dette ute i "felten" (alle er jo merket som fiender...)?

 

Ellers må jeg si at livet på en PvP server er ganske så bra. Lite ganking, det virker faktisk som om ting allerede begynner å stabilisere seg. (Tipper dette blir ganske så ustabilt igjen den 23, men da er ikke jeg i starter-område, hi hi)

 

Jeg liker PvPen akkurat slik som den er! Ikke loot og ikke debuff, men vinn/tap av PvP poeng og ære.

Lenke til kommentar
Under betaen var det endeløse mengder med skrik å hyling etter en PvP server. Selv etter at Funcom advarte mot at AoC aldri var beregnet til å fungere med slike regler så startet de en PvP server. Folk jublet og moret seg i 2-3dager med lvl 1-10 PvP, før flesteparten gikk tilbake til PvE igjen. Serveren døde fort kan man si.

Hva er det her for noe pisspreik?

Hva har du å gå etter når du sier at PvP serveren ble "forlatt"? Har du fått server tallene fra FunCom kanskje, eller er dette noe du bare drar ut av ditt eget rasshøl?

WoW, go easy :)

Han har do rett i at det alltid har vært mye hyling etter PvP server. Vi kan legge til FFA, Free Loot, Perma etc.

 

Er du en idiot som angriper alt og alle, så ja selvfølgelig, alle vil gjøre det samme mot deg og man får som man fortjener, og dette vet flesteparten av spillerne. Det nytter ikke å gå helt "bananas" på en FFA server, grunnen er enkelt. Man får dobbelt så mye "corpse-camping" og "ganking" tilbake mot seg til slutt.

Sad but true, men jeg tror det vil lønne seg. Veldig mange som bare vil levle og ikke orker å fly rundt hele Hyboria for å lete etter vedkommende da du bare vil bli ganket av 10 andre på veien. Dessutene er manjo som ganket veldig mye lavere level.

Så tipper at per 10stk man går bananas på vil du få 1 etter deg. Det skulle gi en pen ratio på 9-1.

 

Er forresten Bounty-systemet implentert på release?

Lenke til kommentar

Det jeg er redd for når det gjelder PvP i AoC er måten man gainer PvP levels på. Det lukter det gamle honorsystemet fra WoW lang vei, og det å straffe deg når du dør bidrar kun til at man er nødt til å konstant være i en beskyttet gruppesituasjon. Du kan tenke deg du er lvl 19 og halvveis til 20. Det å dra ut i Border Kingdoms alene er totalt uaktuelt, siden du kan risikere å tape noe som sikkert tilsvarer flere uker med xp ved å bli ganket av et party.

Lenke til kommentar
Apropos invite: Litt noob her, men hvordan gjør man dette ute i "felten" (alle er jo merket som fiender...)?

 

Skriver /invite nickname i chatten. Virker ikke som spesielle bokstaver og sånt er tillatt i navn og sånt, så å skrive det fullt ut går fort.

 

Hva ganking og sånt angår, må jeg si at jeg har opplevd forbausende lite av det de 22 levelene jeg har spilt foreløpig. Man støter på en og annen som har det morro og går og prøver å kverke alle de ser (til de blir lei eller blir kverket selv), men virker ikke som noe utbredt problem. Selv har jeg som policy at jeg alltid lar andre være hvis de lar meg være, og det virker som de fleste tenker i de baner. Kan ha noe med aldersgrensa på spillet, vet ikke?

 

Hadde et morsomt øyeblikk tidlig i spillet, jeg var level 14, og kom en level 17 og prøvde å ta meg. Men med noen raske komboer kom jeg seirende ut. :p Dog tok han hevn senere. :p

Lenke til kommentar
Det jeg er redd for når det gjelder PvP i AoC er måten man gainer PvP levels på. Det lukter det gamle honorsystemet fra WoW lang vei, og det å straffe deg når du dør bidrar kun til at man er nødt til å konstant være i en beskyttet gruppesituasjon. Du kan tenke deg du er lvl 19 og halvveis til 20. Det å dra ut i Border Kingdoms alene er totalt uaktuelt, siden du kan risikere å tape noe som sikkert tilsvarer flere uker med xp ved å bli ganket av et party.

 

Så vidt jeg har skjønt så er det sånn at når du først har gått opp en level, så kan du ikke gå ned igjen. Bare gå ned "innenfor levelen". Blir derfor mye bedre enn det gamle wow-honorsystemet.

Lenke til kommentar

Wildsoul spiller her, og har ikke opplevd noe som helst negativt med PvP'en hittil. Ganking må man selvfølgelig tåle, men det er jo bare å ta sin hevn! Ingenting er så gøy som å hente guild-mates til en skikkelig fight!

 

Syns også det blir veldig teit med folk som spammer meg med PMs etter de har lidd min vrede, er jo ikke akkurat min skyld de rollet PvP server. Jeg mener, står du og tar mobsene jeg skal drepe eller camper resourcen jeg er ute etter må det selvfølgelig bli litt konkuranse!

 

Tåler du ikke å bli drept en gang i ny og ne får du heller la være å komme til PvP, alle er klare over reglene som gjelder.

Lenke til kommentar
Det jeg er redd for når det gjelder PvP i AoC er måten man gainer PvP levels på. Det lukter det gamle honorsystemet fra WoW lang vei, og det å straffe deg når du dør bidrar kun til at man er nødt til å konstant være i en beskyttet gruppesituasjon. Du kan tenke deg du er lvl 19 og halvveis til 20. Det å dra ut i Border Kingdoms alene er totalt uaktuelt, siden du kan risikere å tape noe som sikkert tilsvarer flere uker med xp ved å bli ganket av et party.
Og det er noe galt?

 

Det skaper jo balanse i systemet. Feilen med wow sitt gamle honorsystem var at man IKKE mistet poeng/xp/honor når man ble drept. Da måtte de heller ha pvp/honor levels som krevde mange uker 24/7 spilling for å nå høyeste level.

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar
Det jeg er redd for når det gjelder PvP i AoC er måten man gainer PvP levels på. Det lukter det gamle honorsystemet fra WoW lang vei, og det å straffe deg når du dør bidrar kun til at man er nødt til å konstant være i en beskyttet gruppesituasjon. Du kan tenke deg du er lvl 19 og halvveis til 20. Det å dra ut i Border Kingdoms alene er totalt uaktuelt, siden du kan risikere å tape noe som sikkert tilsvarer flere uker med xp ved å bli ganket av et party.

"Lukter WoWs honor system"?

Bare det at man miser noe gjør jo dette totalt overlegent av hva WoW har som "risk vs reward". Selv skulle jeg gjerne ha sett enda mer av dette, at man mistet penger, utstyr, ressurser... You name it.

 

Vell, hele PvP systemet er bygget opp rundt gruppe-ballansering, så ja... Man er nødt til å "beskytte" seg i grupper om man skal komme langt her i Hyborianske livet.

 

Er da et spill som spilles over nettet dette her, med muligheten for samarbeid, samt satt opp for det, så jeg ser ikke helt hva som er galt i det..

 

Spill Quake om man helst vil "pew-pew" aleine.

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er at PvP RP serverene har egne RP regler. RP går ut på at du svarer sånn som karakteren din ville gjort når folk spør deg om ting og lign. Altså ikke blande inn ting som har med andre ting enn Hyboria i /say. Litt dårlig forklart, men ganske gøyt å når du for laget litt personlighet til karakteren din, får "RP rivaler", eller bare å gå inn på en bar om kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...