Scrim Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg har gitt bort en D-link 524 router til en kamerat og familien hans. Men de har et stort problem. Når kameraten min er på nett (trådløst) så kommer ikke faren han seg på nett (trådløst), og vice verca, man kan vel si at det er første man til mølla som får nett. Det rare med det hele er at jeg kan godt være på samtidig som faren (eller samtidig som kameraten min), med min Macbook, og begge kan surfe samtidig. Det er utrolig rart, jeg har aldri opplevd noe lignende før. Det er litt rart hvis det er routeren, for jeg klarer jo å være på samtidig, det er kun de to som sliter med å være påkoblet sammen. Er det noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Sjekk innstillingene på PCene. Kan tyde på at de er satt opp med statisk IP-adresse. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Sett begge maskinene i automatisk mottak av adresser fra DHCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå