Gå til innhold

Første forsøk med HDR, to versjoner

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på et HDR for første gang, ser at jeg må bruke dagsbilder neste gang, lett for å få støy her. Tre eksponeringer, -2,0 og +2.

Først et uten HDR:

post-21630-1210803679_thumb.jpg

HDR versjon:

post-21630-1210803704_thumb.jpg

Ris og ros ønskes!

Til min egen kritikk kunne jeg godt ha ungått det utbrente området på asfalten der lyset treffer.. but,but, legger nok mer arbeid i det neste gang, nå som jeg ca. vet hvordan det fungerer :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte det første bildet best, selv om det kanskje er i overkant mørkt. En mellomting av de to hadde kanskje vært optimalt. Bildet er stemningsfult og mystisk, og du har ungått å gå bananas med HDR-spakene. Det liker jeg. Thumbs up!

Lenke til kommentar

Stilig. Jeg likte faktisk nr 2 litt bedre, men som sagt, en mellomting er kanskje bra. Det er litt for mye lys til høyre til at det blir realistisk.

Tror du kanskje kunne prøvd deg med 5 eksponeringer her, -3, -1.3, 0, +1.3, +3 f.eks.. Da får du større omfang og mindre støy. (Forutsetter at du bruker RAW)

Lenke til kommentar

Her synes jeg at HDR har hatt noe for seg. Totalresultatet er så stemningsfullt at jeg gir mitt godkjentstempel, selv om jeg i de fleste sammenhenger er litt skeptisk til HDR-bilder. Jeg liker bildet, men skulle nok også ønsket noe et sted i mellom. Hvis ikke, så liker jeg det første best.

Lenke til kommentar

Det var da vellykket, i likhet med PMnormal er jeg noe skeptisk til HDR bilder, men her var det gjort med forsiktighet, uten at man får et altfor unaturlig resultat. Flott lysvirkning og stemning i det bildet..skulle likt og fått til noe slikt ja :thumbup:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...