ElskHunMest Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hei der. Vi skal ha et avsluttende prosjekt på skolen nå i samfunnsfag som mest sannsynlig kan vippe karakteren min opp eller ned. Læreren sa at for å nå toppkarakterene må man skaffe seg en problemstilling og besvare oppgaven din rundt den. Jeg har bestemt meg for å ha om religion og tro. Problemet er at jeg ikke vet hvilken problemstilling jeg skal ha. Har nå letet rund på nettet og funnet en del informasjon og statistikker om den kristne religionen i Norge og det har ledet meg til "Hvorfor vi skal skille stat og kirke?" Siden jeg helst vil dra inn generelt om tro, hvorfor vi tror, om vi trenger tro o.l håpet jeg noen kunne hjelpe meg med problemstilling og kanskje noen tips om prosjektet generelt. På forhånd takk. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hva med "bør vi skille stat og kirke?" ? Formuleringen din gjør at det virker at du har nådd din konklusjon allerede. Kanskje om hvordan tro påvirker livene til folk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå