Gå til innhold

AoC: Hvilken type musikk capture stemningen i Age Of Conan best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å være ærlig så er denne topicen like logisk for meg som "Hvilken musikk er best å høre på når man koker egg" :roll:

 

Tja, det blir vel litt mer sånn "hvilken musikk hører du på når du jogger?" Det finnes jo sikkert en hel del musikk som passer bra til jogging, mens andre typer musikk ikke passer like bra. Og på samme måten med age of conan, så er det sikkert fordeler å f.eks. spille noe energifylt dersom man skal gjøre noe over lang tid, f.eks. grinde.

Lenke til kommentar
For å være ærlig så er denne topicen like logisk for meg som "Hvilken musikk er best å høre på når man koker egg" :roll:

 

Tja, det blir vel litt mer sånn "hvilken musikk hører du på når du jogger?" Det finnes jo sikkert en hel del musikk som passer bra til jogging, mens andre typer musikk ikke passer like bra. Og på samme måten med age of conan, så er det sikkert fordeler å f.eks. spille noe energifylt dersom man skal gjøre noe over lang tid, f.eks. grinde.

 

 

Skulle akkurat til å poste det samme som L4r5. Det blir jo bare en telletråd over hvilken musikk man liker best selv. Helt meningsløs om du spør meg.

 

Da burde heller spørsmålet i første post vært noe slik som "Hvilken musikk passer best inn i Conan universet?"

Lenke til kommentar
For å være ærlig så er denne topicen like logisk for meg som "Hvilken musikk er best å høre på når man koker egg" :roll:

 

Tja, det blir vel litt mer sånn "hvilken musikk hører du på når du jogger?" Det finnes jo sikkert en hel del musikk som passer bra til jogging, mens andre typer musikk ikke passer like bra. Og på samme måten med age of conan, så er det sikkert fordeler å f.eks. spille noe energifylt dersom man skal gjøre noe over lang tid, f.eks. grinde.

 

 

Skulle akkurat til å poste det samme som L4r5. Det blir jo bare en telletråd over hvilken musikk man liker best selv. Helt meningsløs om du spør meg.

 

Da burde heller spørsmålet i første post vært noe slik som "Hvilken musikk passer best inn i Conan universet?"

 

 

Les litt lenger opp da

Lenke til kommentar
For å være ærlig så er denne topicen like logisk for meg som "Hvilken musikk er best å høre på når man koker egg" :roll:

 

Tja, det blir vel litt mer sånn "hvilken musikk hører du på når du jogger?" Det finnes jo sikkert en hel del musikk som passer bra til jogging, mens andre typer musikk ikke passer like bra. Og på samme måten med age of conan, så er det sikkert fordeler å f.eks. spille noe energifylt dersom man skal gjøre noe over lang tid, f.eks. grinde.

 

 

Skulle akkurat til å poste det samme som L4r5. Det blir jo bare en telletråd over hvilken musikk man liker best selv. Helt meningsløs om du spør meg.

 

Da burde heller spørsmålet i første post vært noe slik som "Hvilken musikk passer best inn i Conan universet?"

 

 

Les litt lenger opp da

Hvis du sikter til innlegget om å "capture stemninga" så er det fremdels kun snakk om smak og behag. AKA Telletråd
Lenke til kommentar
Jeg mente hvilken type musikk som "capture" stemningen i Conan best utnom ingame musikken. Å sette på Trance i Conan er vel som å banne i kirka?

 

 

Har tru på at dei 3 første Mike Oldfield albuma vil funke bra! "Tubular Bells", "Hergest Ridge" og "Ommadawn". Men vil nok gi ingame musikken ein sjanse først. Har tru på den.

Lenke til kommentar
For å være ærlig så er denne topicen like logisk for meg som "Hvilken musikk er best å høre på når man koker egg" :roll:

 

Tja, det blir vel litt mer sånn "hvilken musikk hører du på når du jogger?" Det finnes jo sikkert en hel del musikk som passer bra til jogging, mens andre typer musikk ikke passer like bra. Og på samme måten med age of conan, så er det sikkert fordeler å f.eks. spille noe energifylt dersom man skal gjøre noe over lang tid, f.eks. grinde.

 

 

Skulle akkurat til å poste det samme som L4r5. Det blir jo bare en telletråd over hvilken musikk man liker best selv. Helt meningsløs om du spør meg.

 

Da burde heller spørsmålet i første post vært noe slik som "Hvilken musikk passer best inn i Conan universet?"

 

 

Les litt lenger opp da

Hvis du sikter til innlegget om å "capture stemninga" så er det fremdels kun snakk om smak og behag. AKA Telletråd

 

Så, bare for å ta et eksempel, kan Trance "capture" stemingen i en verden som er tristere enn øst-europa i høy- og seinmiddelalderen? Det der er ikke smak og behag for det er jo helt umulig.

Lenke til kommentar
Så, bare for å ta et eksempel, kan Trance "capture" stemingen i en verden som er tristere enn øst-europa i høy- og seinmiddelalderen? Det der er ikke smak og behag for det er jo helt umulig.
Så klart den kan det! Det handler om assiosasjoner og stemning i musikken. Ikke sjangeren.

Et annet eksempel: Kan country fange stemningen i en scifi-serie? Hvis du nå svarer nei så har du ikke sett FireFly.

Det er så utrolig mye forskjellig innenfor en hver sjanger at det er helt opp til en hver hva man liker og det spesifikke stykket musikk det er snakk om.

Lenke til kommentar
Så, bare for å ta et eksempel, kan Trance "capture" stemingen i en verden som er tristere enn øst-europa i høy- og seinmiddelalderen? Det der er ikke smak og behag for det er jo helt umulig.
Så klart den kan det! Det handler om assiosasjoner og stemning i musikken. Ikke sjangeren.

Et annet eksempel: Kan country fange stemningen i en scifi-serie? Hvis du nå svarer nei så har du ikke sett FireFly.

Det er så utrolig mye forskjellig innenfor en hver sjanger at det er helt opp til en hver hva man liker og det spesifikke stykket musikk det er snakk om.

 

Nei, jeg har ikke sett FireFLy, men jeg står så abselutt for det jeg sier. For meg blir det helt feil. Greit nok, hvis en person har en assiosasjon om å slakte personer på ekte barbarisk vis mens han hører på en trance-sang, greit det. Jeg vil hvert fall få litt av feelingen som spillet selv har fokusert på, med gregoriansk sang og flerstemmig kor-sang, mektige strykere og pauker. Men det er jo bare meg da.

 

For alle blir jo lei av ingame musikken etter hvert.

Endret av Agentlegiantwithafreehand
Lenke til kommentar

Det er jo uten tvil kun EN eneste EN gruppe som kan spille musikk som passer 110% perfekt til Conan loren. Dersom dere ikke har hørt følgende sanger burde dere skamme dere over å spille Conan :O

 

Dette er rett og slett bare perfekt.. :love:

 

Manowar - Call to Arms

http://www.youtube.com/watch?v=nmegYCuFDlw

 

Manowar - Sons of Odin

http://www.youtube.com/watch?v=a8XIW_jUa-k

 

Manowar - Dawn of Battle

http://www.youtube.com/watch?v=J1b_9A2EFyA

 

---

 

Dersom dere likte sangene så søk videre på Manowar! De har utrolig mange inspirasjonsrike og vellagde sanger av sjangeren heavy. Det kan også sies at de har en del rolige sanger som f.eks. Carry On, Courage, Swords in the wind, Master of the wind, etc.

 

Hail and kill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...