luredan Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har kjøpt en ny PSU vifte, men denne har tre ledninger, mens den gamle PSU viften bare har to. Fra den gamle PSU viften går det altså to ledninger til en liten grønn printplate med veldig lite på. Så går det tre ledninger fra denne og ned på selve kortet i bunnen av PSU'en. Alle ledningene er loddet på - ingen kontakter. Spørsmålet mitt er derfor: Skal jeg lodde alle tre ledningene fra den nye viften sammen med de tre fra PSU'en (før den lille platen), eller to fra viften sammen med to (etter platen)? Og hva er egentlig den siste blå ledningen til? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Og hva er egentlig den siste blå ledningen til? Den brukes til avlesing av turtall på viften. Lenke til kommentar
luredan Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Kan jeg koble alle tre ledningene da, og gi blaffen i den lille platen? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Koble til to av ledningene og gi blaffen i den som måler turtallet. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Drit i å fest den gule ledningen. den røde og den svarte skal du bruke. Pass på å koble riktig å ikke vifte går feil vei så. Litt kjekt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå