Hypercreative Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Vifteløs kjøler for 8800GT? Howdy! Har bestemt meg for å støydempe og oppgradere PCen min, siden det er ei stund siden den blei oppgradert, og jeg er rett og slett drittlei støy (noe som går bra mens jeg gamer, men er noe herk når man bare sitter og idle'r, surfer på nett, jobber med grafisk design osv.). Her kan dere se det jeg har tenkt å kjøpe, er dog VELDIG usikker på valg av ny (og stille, helst vifteløs) kjøler for mitt XFX GeForce 8800GT-kort (har stock-kjøler nå). Noen som har noen forslag? Må helst kjøle bedre enn stock-kjølern, og bråke betraktelig mindre, samt ikke være ALT for stor, så lenge jeg får plass til 2x PCI-kort under, så går det bra. ● Kjøper Antec Performance One P190 pga. gode løsninger, støydempede paneler, 1200W PSU(er) mm. ● Kjøper OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) fordi jeg har lyst på raskere RAM ● Kjøper 4x Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA fordi jeg vil ha mer plass (skal kjøre 2x av de i RAID) ● Kjøper KANSKJE Thermalright HR-03 GT hvis det er anbefalt av "folket", og om jeg finner det i en norsk nettbutikk Ellers taes støydempingsråd imot med STOR takk! Hypercreative™ // [email protected] Endret 14. mai 2008 av Hypercreative Lenke til kommentar
Otern Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Arctic Cooling Accelero S1 Rev 2. vist du har tenkt og kjøre passivt. men jeg vil no ha tatt på en 120m vifte og kjørt den på 500-800rpm, klarer ikke å høre den da(vist det er en bra vifte) edit:Scythe SFF21D 33.5 CFM er en utrulig stille vifte 8.7db er den ratet til, jeg klarer no ikke høre den BTW vist du vil ha en så stille pc som mulig så ville jeg ikke kjøpt de harddiskene der. kjøp heller de nye green power fra WD det er de som er 620gb på 2plater, mindre støy og de er raskere En annen ting du burde vurdere er og gå for p182 istede for p190. grunnen er at du kan få bedre og stillere Psu en de som følger med den. + at den store viften i døren bråker litt etter min mening. Du kan jo se litt på hva de har gjort med denne http://www.silentpcreview.com/article827-page1.html dette er folk som vet hva de driver med. Endret 14. mai 2008 av Otern Lenke til kommentar
leseiD Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hei Hypercreative. Jeg har den thermalrightkjøleren på mitt skjermkort nå. Et 7900gt kort. Og anbefaler den løsningen hvis du vil ha mindre støy. Kjøpte den på Microplex Link og kjøpte også en Mist vifte som jeg har på. Lager nesten ikke lyd. Du kan velge hvilken vei du vil ha kjøleren. Altså om du vil ha den pakket rundt skjermkortet, eller vendt ut fra kjøleren. Jeg måtte dessverre vende den ut da CPUkjøleren min er så stor at jeg ikke fikk plass. Da tar den en del plass, ihvertfall med vifte. EDIT: Fant en test Link Så ser du bedre hva jeg mener med to forskjellige plasseringer. Endret 16. mai 2008 av leseiD Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 nei soleklart artic cooler kjøleren... slik jeg har skjønnt det kjøler den gt nesten 20 grader kaldere enn orginalkjøler. eneste som har så vidt jeg vet er shg.no Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har bestilt Accelero S1 fra Frozencpu.com for 35$. Bestilte mye annet da, så det lønnet seg med frakt.. men verd å notere seg. Thermalright lager gode produkter, men HR03 er stor og dyr, dessverre. Du bør kjøre S1'en med en Nexus 1000RPM Real Silent vifte (eller bestille en Scythe Slip Stream, men de selger de jo ikke i norge..). Ikke kjør 92mm, ta 120mm. Det er bare å stripse den fast :> Lenke til kommentar
Hypercreative Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Tusen takk! Har et nytt spørsmål, gikk for 2stk 8800GT-XXX fra XFX, og bestilte 2stk Thermalright HR-03GT Rev.A, men Microplex.no hadde bare 1stk på lager. Veit ikke hvor lang tid det vil ta å få inn nytt for dem (skal ha 2stk 120mm vifter som de heller ikke greide å levere)... så, jeg lurer bare, det forskjell fra "vanlig" versjon til Rev. A? Fant ikke noe på Thermalright sine sider... noen som veit? Vil det funke bra med en vanlig versjon? Altså to forskjellige (ser ikke noen grunn til at det skal være så stor forskjell? Hypercreative Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Du må ha "GT" for at det skal passe for ditt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå