Gå til innhold

Når skal det norske flagget moderniseres?


Anbefalte innlegg

Minioritetene kan dra langt fankenrevold, hva er det neste vi skal gjøre for å oppfylle ønskene til våres kjære innvandrere? Stopper det den dagen slottet ligner Taj Mahal og kongen heter Muhammed?

 

Det forbanna korset skal være stemple på korset, og det er fordi vi skal stå _fast_ som en nasjon, og ikke vike for en forbanna dritt.

QFT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at vi ikke skal fornye det.

 

Selv om det originalt ble designet for kristendoms-norge, tror jeg de færreste tenker i haleluja- og amen-baner når de ser flagget.

 

Og hvis vi skal fornorske det, så bør vi ikke lage det ensfarget rødt, siden det gir sterke mareritt om sosiali... kommunismen. Derfor.

 

Flagget er da virkelig en del av kulturarven vår, og jeg synst det ville være skammelig å skifte det ut.

Lenke til kommentar
Edit: Eller da vi lot danskene bestemme hvilket flagg vi skulle bruke. 8D

 

Husker jeg ikke feil var det en 12 år gammel gutt som tegnet det norske flagget, og han var norsk, tro det eller ei....

 

For det har vi jo holdt jævlig godt fast ved da vi tok korset INN i flagget vårt?

 

Før den tid hadde vi akkurat ikke noe vi kunne kalle et flagg, i beste fall var det en simpel vimpel med en løve på. Det flagget vi har idag har nok vært gjennom en GOD del mer.

Lenke til kommentar
Mener dere virkelig at vi skal bytte det ut, bare på grunnlag av "konstante påminnelser om de mørke århundrende med kirkevelde i form av et kors som pryder flagget"? Skal vi undergrave historien vår, eller være stolte av flagget vi har hatt i tykt og tynt gjennom flertallige århundrer?

 

Viss det skal byttes ut bør det vell vere på grunnlag av det det symboliserer, norge som en kristen nasjon. Noe norge selfølgelig ikke burde vere. En annen tinge med flagget er jo at det bare er ett dansk flagg som er fikset på.

 

Men men, nå er ikke jeg spesielt stolt av verken flagget eller landet.

Lenke til kommentar
Aha, så svenskekongen trykka bare på kontrast knappen når han hadde det danske flagget i Photoshop, og vips så ble svenskeflagget født.... For ikke å snakke om finnenes eller inslendernes flagg!
Neppe kontrastknappen, ser ikke helt hvordan den skulle hjelpe i noe tilfelle. 8D

Replace color, kanskje.

Lenke til kommentar
Viss det skal byttes ut bør det vell vere på grunnlag av det det symboliserer, norge som en kristen nasjon. Noe norge selfølgelig ikke burde vere.

Er det så fælt at flagget representerer at vi (på papiret) er en kristen nasjon? Du kan vel velge selv om du vil være kristen eller ikke?

 

Det rare er at jeg i bunn og grunn ikke har kunnet velge det mesteparten av livet mitt.

Og ja jeg synes det er fælt flaut osv... Jeg skammer meg når jeg snakker med folk fra andre land og jeg vet at vi har ett flagg som symboliserer en religion.

 

Det er mye fint i norge, men flagget er ikke ett av de tingene. Jeg har lenge tenkt på at flagget burde skiftes ut. Men har komt frem til at dette kommer til å koste for mye og at det blir for mye rabalder. Så jeg har igrunn bare latt det ligge. Men når diskusjonen er her sier jeg hva jeg mener.

Lenke til kommentar
En annen tinge med flagget er jo at det bare er ett dansk flagg som er fikset på.

 

Aha, så svenskekongen trykka bare på kontrast knappen når han hadde det danske flagget i Photoshop, og vips så ble svenskeflagget født.... For ikke å snakke om finnenes eller inslendernes flagg!

 

Ja er ikke akkurat mye kreativitet ute å går her i norden.

Lenke til kommentar
Det rare er at jeg i bunn og grunn ikke har kunnet velge det mesteparten av livet mitt.

Nå skal ikke jeg bedrive personhets her, men jeg tviler sterkt på at det er staten som har skyld i at du ikke har kunnet velge mesteparten av livet ditt. Med mindre du har deltatt på et hjernevasking-seminar i regi av staten eller lignende?

 

Jeg skammer meg når jeg snakker med folk fra andre land og jeg vet at vi har ett flagg som symboliserer en religion.

Ja huff, de får sikkert stygge baktanker om deg siden du er fra et religiøst land. For religiøse land er jo en minoritet på verdensbasis (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...