Gå til innhold

Når skal det norske flagget moderniseres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, vi skal ikke slenge på en liten pipip når vi først er i gang?

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Solkors

:!: Ja, den var god. Kanskje antallet som tror man endrer flagget for å tekkes innvandrerne ville sunket betraktelig med en slik løsning ;)

 

edit: Hitler startet tidlig med grafittien sin: Denne gamle grafiske figuren kjennes fra alle store kulturer rundt i verden. Vi har den i norske helleristninger, som innvielseskors på kirkevegger, på gravmonumenter, samt som kjennetegn i segl og bumerker. :)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Det viser jo bare hvor mye det er å tenke på når man velger symboler. Solkorset og hakekorset er jo egentlig flotte symboler som representerer noe viktig og positivt, men fordi de sist ble brukt av noen ikke veldig koselige grupper er de nå helt uaktuelle. Å finne noe som symboliserer noe positivt som alle kan forenes rundt er veldig vanskelig om ikke å si umulig.

Lenke til kommentar
Iom. hva solkorset ble brukt til sist i norsk historie spørs det vel om det er et sjakktrekk å slenge det på flagget.

Akkurat derfor kunne det jo være betimelig å ta tilbake symbolene våre. Selv benytter jeg slike symboler, men det er som sagt ingen "deal-braker" i forbindelse med flagget. Bortsett fra å stoppe kjeften til de som evt. måtte mene at den eneste grunnen man kunne ha for å endre på flagget er for å tilfredsstille den muslimske befolkning. Et rent hakekors med ørn ville i så måte være det beste med det for øyet hehe

 

edit: eller hva Crex? Vi nordmenn må vel ha et lite hakekors i flagget, for å minske redselen din for at det er muslimene som er vår prioritet når det gjelder å være for litt modernisering?

og muslimene kan faen meg slikke seg bak hvis de prøver å komme å bestemme hvordan det norke flagget skal se ut.. de kom tilnorge og da skal de søren meg respektere det landet de kommer til.. i et arabisk land ville man blitt halshugd for bare å komme med forslaget... det halvmåne??? ha vi er ikke no arabisk land.. norge er for snille og politikerne er alt for svake..
Endret av freke
Lenke til kommentar
Du traff spikern på hodet :thumbup:

 

 

Synes igrunn ikke har så mye å vere stolt av. Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange her er stolt av norge.

 

Skjønner ikke jeg heller, ligger bare på topp 2 på verdens rikeste, fredligste og beste land å bo i generellt. Møkkaland, er det rart alle klager så evig.

Lenke til kommentar
Vi burde egentlig ligge blant topp 2 når det gjelder bortskjemthet også.

 

Topp 2? Vi er da vitterlig allerede kronet.

 

Det norske flagget er pent som det er, det er ingen grunn til å endre det. Å se på det som et kristent symbol er det vel bare grinebitere og ekstremkristne som gjør...

 

Og radikale ateister som vil utrydde alt som kan minne de om kristendommen.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke jeg heller, ligger bare på topp 2 på verdens rikeste, fredligste og beste land å bo i generellt. Møkkaland, er det rart alle klager så evig.

Jeg syntes ikke norge ligger på toppen i å være verdens beste land å bo i.

Vi er kanskje et av de rikeste og fredeligste, men er mere enn det som skal til for min del for at jeg skal digge Norge.

 

Hvem er det som bestemmer at Norge er et av verdens beste land å bo i?

Hva slags kriterier bruker de? Ikke mine ivvertfall.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Hvor det beste stedet er å bo er jo i veldig stor grad subjektivt, hvertfall når man snakker om land av mer eller mindre lik karakter som feks. de vestlige landene som vi tilhører. Prsonlig mener jeg det er vanskelig å påstå noe som helst om dette uten å ha forsøkt ting selv i praksis.

Lenke til kommentar
Du traff spikern på hodet :thumbup:

 

 

Synes igrunn ikke har så mye å vere stolt av. Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange her er stolt av norge.

 

Skjønner ikke jeg heller, ligger bare på topp 2 på verdens rikeste, fredligste og beste land å bo i generellt. Møkkaland, er det rart alle klager så evig.

 

Det er jo litt bakvendt å være stolt av noe man overhodet ikke kan noe for. Jeg kan f.eks. være stolt av å ha gjort en bra eksamen, men hvorfor skal jeg være stolt av at storken slapp meg ned akkurat her?

Lenke til kommentar
Du traff spikern på hodet :thumbup:

 

 

Synes igrunn ikke har så mye å vere stolt av. Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange her er stolt av norge.

 

Skjønner ikke jeg heller, ligger bare på topp 2 på verdens rikeste, fredligste og beste land å bo i generellt. Møkkaland, er det rart alle klager så evig.

 

Det er jo litt bakvendt å være stolt av noe man overhodet ikke kan noe for. Jeg kan f.eks. være stolt av å ha gjort en bra eksamen, men hvorfor skal jeg være stolt av at storken slapp meg ned akkurat her?

 

 

Litt det jeg mener også. Vi er en gjeng med bortskjemte drittunger som får alt rett opp i hendene. Synes igrunn hele greia med landegrenser er oppskryt også.

Lenke til kommentar
Du traff spikern på hodet :thumbup:

 

 

Synes igrunn ikke har så mye å vere stolt av. Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange her er stolt av norge.

 

Skjønner ikke jeg heller, ligger bare på topp 2 på verdens rikeste, fredligste og beste land å bo i generellt. Møkkaland, er det rart alle klager så evig.

 

Det er jo litt bakvendt å være stolt av noe man overhodet ikke kan noe for. Jeg kan f.eks. være stolt av å ha gjort en bra eksamen, men hvorfor skal jeg være stolt av at storken slapp meg ned akkurat her?

 

Fordi storken gjorde en kvalitetsinnsats. Jeg kan med andre ord ikke være stolt over noe foreldrene mine har prestert ettersom at jeg ikke kan noe for det?

 

Jeg er stolt over landet vårt, rett og slett, stolt over en imponerende historie, stolt over systemet vårt, stolt over utøverne våre, stolt over våre rangereringer internasjonalt. Thats just the way it is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...