Gå til innhold

Nye hodetelefoner - GOD lyddemping, lyd og passform

Anbefalte innlegg

Hei! Etter fire trofaste år, og etter å ha blitt mistet et par hundre ganger i bakken, er nå mitt Icemat Siberia klar til å pensjonere seg.

Kriterier for nytt headset:

1. God lyddemping for omverden (sitter på stuen. Greit å kunne ha på litt høy lyd uten å forstyrre alle andre).

2. God passform, øreklokkene må gå rundt øret (noe ala Icemat Siberia).

3. God lyd såklart.

4. Pris: Er ikke ute etter det beste, men et bra i forhold til prisen.

5. Mikrofon er ikke nødvendig.

Forslag? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Hohoh, 1600 kroner er et par ganger det jeg hadde planlagt å bruke :)

Legg gjerne til grunnlag for anbefalingen, så blir det kanskje litt lettere å bestemme seg =)

du lister opp piss

jeg nevner herlighet

fair enough? :p

de gamerheadsetene er som å kjøpe skullcandy, de eneste som synes de er bra er folk med null sammenlikingsgrunnlag overhodet. skal du ha hodetelefoner med god lyd OG god lyddemping er det ikke mye under dt770, iallefall ikke som har samme komfort. tenk på det som at det blir en engangsinvestering motfor de plastgreiene du har vurdert som knekker før jul

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

x2 DT770.

Bedre hodetelefon i prisklassen får du ikke. Bassgjengivelsen er helt utrolig mens resten er likt konkurrentene. Byggekvaliteten er veldig bra og alle deler kan byttes.

Du kan også bytte til "skinn" puter fra DT770M hvis du liker det bedre.

Kjøper du fra USA (vha. eBay) får du den for rundt 1000 lappen (inkl. frakt, moms og tollgebyr).

Lenke til kommentar

Legg gjerne til grunnlag for anbefalingen, så blir det kanskje litt lettere å bestemme seg =)

du lister opp piss

jeg nevner herlighet

de gamerheadsetene er som å kjøpe skullcandy, de eneste som synes de er bra er folk med null sammenlikingsgrunnlag overhodet. skal du ha hodetelefoner med god lyd OG god lyddemping er det ikke mye under dt770, iallefall ikke som har samme komfort. tenk på det som at det blir en engangsinvestering motfor de plastgreiene du har vurdert som knekker før jul

Det skjønner jeg meget godt! Jeg er helt enig med deg, men å bruke oppunder 2000 på headset for meg som student blir litt mye for øyeblikket. Men som "bar1" sier, så finner man headsetet til 1000 kr inkl. alt på ebay, så kanskje jeg skal snoke litt rundt der.

Finnes det et hodesett som er pittelitt billigere uten å tape for mye kvalitet? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

du lister opp piss

jeg nevner herlighet

Det skjønner jeg meget godt! Jeg er helt enig med deg, men å bruke oppunder 2000 på headset for meg som student blir litt mye for øyeblikket. Men som "bar1" sier, så finner man headsetet til 1000 kr inkl. alt på ebay, så kanskje jeg skal snoke litt rundt der.

Finnes det et hodesett som er pittelitt billigere uten å tape for mye kvalitet? :)

egentlig ikke... da må det være åpent, dvs at det ikke lukker inne lyden.

Lenke til kommentar

Hmmmm, hadde vært utrolig greit om det var lukket.

DT770:

1. Hva er det som følger med? (Tenkte på å kjøpe fra Ebay, men der var ikke så mye info om hva som fulgte med, som f.eks. puter osv).

2. Har headsetet bra med justeringsmuligheter (passform til hodet).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

DT770:

1. Hva er det som følger med? (Tenkte på å kjøpe fra Ebay, men der var ikke så mye info om hva som fulgte med, som f.eks. puter osv).

¨

1. Headsettet følger med og en jack for større innganger på stereoanlegg eller noe sånt ( husker ikke hva det heter) og bruksanvisning og masse slikt hvis det er viktig for deg.

2. Headsettet kan justeres utrolig mye for det om det ikke ser sånn ut du trenger ikke bekymre deg for og ikke få det på hodet for og si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

DT770:

putene er velour... dvs koseputer motfor pleatherdriten som er på mange

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Okei. Lest noen tester, og de er jo suverent overlegne det meste annet.

Har dere prøvd versjonen med de sorte skinn-putene? Kan de måle seg med "kosepute"-versjonen? :)

Om du mener DT770M så er ikke forskjellen bare putene. M er laget for trommere og demper mye mer, men har ikke like godt lyd

Lenke til kommentar

DT770M demper eksterne lyder helt sinnsykt (34 dB) og tåler mye juling men er ikke i nærheten av DT770 Pro på Hi-Fi egenskaper.

På DT770M er hele toneområdet mer dempet og diskant er ikke like "levende". Lyden virker litt mer "grovkornet".

Jeg har begge så jeg vet hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
DT770M demper eksterne lyder helt sinnsykt (34 dB) og tåler mye juling men er ikke i nærheten av DT770 Pro på Hi-Fi egenskaper.

På DT770M er hele toneområdet mer dempet og diskant er ikke like "levende". Lyden virker litt mer "grovkornet".

Jeg har begge så jeg vet hva jeg snakker om :)

Med Senn HD25 følger det med både velur og plast-kopper. Jeg liker lyden best med plasten. De gir mere trøkk, og isolerer bedre. Bruker likevel velurputene fordi de er diggere å ha på. Er ikke helt enig med ødegård at pleather er drit, men det kommer vel an på hva du foretrekker.

Hva er det som skiller DT770 Pro fra DT770M? Bruker de forskjellige elementer, eller er det bare putene som gir en annen lydopplevelse?

Lenke til kommentar
Fortollingsgebyret er ca 100 kr. Det er ikke tollavgift på hodetelefoner. I tillegg kommer mva. på 25%.

Okei. Så 950 kr inkl. mva + 100 kr + frakt (~100). Blir 1150 kroner det da.

Tåler DT 770 Pro litt hardkjøring med tanke på høyt volum? Eller er de ømfintlige på det punktet?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Okei. Så 950 kr inkl. mva + 100 kr + frakt (~100). Blir 1150 kroner det da.

Tåler DT 770 Pro litt hardkjøring med tanke på høyt volum? Eller er de ømfintlige på det punktet?

DT770 Pro tåler mer enn ørene dine og er ikke ømfintlige på det punktet. Det jeg mente var at DT770M tåler mer volum før lyden blir grøtete... døve trommiser vet du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...