Gå til innhold

Trenger råd til CPU vifte!


Anbefalte innlegg

jeg har en Intel core 2 quad q6600, og har tenkt å klokke den, men da trenger jeg en ny vifte! jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal kjøpe, men jeg håper dere kan komme med noen gode foslag...

 

jeg har ha en GOD kjøler hvor prisen bør holde seg under 450 - 500.

som jeg har har jeg en Intel core 2 quad q6600, og kabinettet mitt er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31866...led#ProductTabs

 

Bredde 20.2 cm

Dybde 48 cm

Høyde 43.5 cm

 

jeg vet ikke om dere trenger info om det, men men... hehe..:D

 

jeg blir veldig veldig veldig glad for alle svar, og håper dere kan hjelpe meg.. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

ser du skal klokke, men da er spørsmåle hvor mye skal du klokke??

Vis du klokker får mye, varer ikke CPU så lenge. Da må du ha stor vifte eller dobbel

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327440 her har du dobbel, vurderer en sånn jeg og, skal være kjemmpe bra

 

 

jeg så den samme før jeg startet dette emnet faktisk... hehe :D;)

jeg er ikke så spesielt flink med det her, men skal ikke viftene blåse ned mot CPU, her står de og blåser til siden....

Lenke til kommentar

nei de kjøler ned rørene som går rundt CPU, du får ikke bedre kjøling untat vannkjøling, men det er riskikabelt da. kompis av med hadde det, han kjøpte pc til nesten 40.000 å der ble det lekarsje. så litt kjipt. men det finnes jo mange andre også, men den jeg sendte link til sist gang skal være stille gående.

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke det svaret der var særlig bra. Hva mener du med dobbel?

Dessuten, du kan nok klokke prosessoren din ganske mye uten at det har så mye å si for levetiden, med mindre du skal bruke den i 10 år eller noe.

Jeg har Zalman 9700, ikke så bra ytelse, og bråker litt for mye for min smak.

 

Jeg ville anbefalt Thermalright Ultra Extreme 120 med en Nexus 1000RPM vifte. Da får du optimal kjøling og et veldig lavt lydnivå.

 

Alternativt er også Noctua NH-U12P veldig bra!

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort du har er vel så viktig som kabinettstørrelse. Noen hovedkort har dårlig plass på sidene og ikke alle kan ta en stor kjøler. Noen må bøye/slipe på kjøleribbene for at det skal passe.

 

Kabinettet C.M 534 har vifter på siden samt et luftrør montert mot CPU-viften. Dette røret må du fjerne for å få plass til de beste kjølerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...