Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny stasjonær gaming PC, 10 000,- kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista drar godt nytte av 4+GB RAM fordet, så ville nok anskaffet meg en 64-bit versjon hvis det er Vista du skal kjøre. Kan nok fort oppleve at 2GB blir litt lite.

Edit: Og Antec P182 er helt sikker verdt å vente på/bestille fra en annen leverandør. Det gir sinnsykt mye for pengene og ser utrolig bra ut etter min mening. Kun mitt kabinett som er finere, hehe :!: :love:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Men som sagt, jeg må helst ha et annet kabinett. :p Forslag

Edit: Jeg kan bare kjøpe det på Netshop. :)

Ikke bytt ut kabinettet ! kjøp det på shg eller netshop.

Dette kabinettet er noe av det beste til under 1000 kroner. det er så genialt på alle områder at det finnes nesten ikke maken mener jeg.

det har alt du kan tenke deg av praktiske løsninger og god kvalitetsfølelse. betal heller 100 kroner ekstra for frakta på dette enn å velge noe annet. :p

Lenke til kommentar

Nå er den bestilt! :D

Gleder meg sinnsykt til jeg får den. Jeg kjøpte alt fra Amentio, unntatt Intel Core 2 Duo på NetOnNet. Samlet pris på alt sammen ble 10415,- kroner.

Her er alle delene: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=72754

En ny skjerm, nye høytalere samt en harddisk til skal kjøpes inn når jeg får nok penger. :)

Jeg skal skrive her når jeg får den om hvordan den virker.

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny bestilt PC - så så bra ut at jeg tror jeg vil "kopiere" deg litt :)

Dog jeg legger gjerne litt mer penger og kun boks - ikke tastatur etc.

Håper noen kan hjelpe meg også litt i oppgradering av spesielt hovedkort og kansje kabinett. Jeg vil ha et romslig - kjølig/stille og bra kabinett. Så på Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming - men her har jeg null peiling.

Ønsker å benytte den Noctua kjøleren - ser ut som den er et hav bedre enn stock, men det var å finne et hovedkort som passer (overklokking mulighet hadde vært fint). Hva med Asus P5E, X38, Socket-775?

Tror jeg dumper ut min zalmann reservoir vannkjøling til fordel for denne og et bra kabinett.

Lenke til kommentar
Gratulerer med ny bestilt PC - så så bra ut at jeg tror jeg vil "kopiere" deg litt :)

Håper noen kan hjelpe meg også litt i oppgradering av spesielt hovedkort og kansje kabinett. Jeg vil ha et romslig - kjølig/stille og bra kabinett. Så på Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming - men her har jeg null peiling.

Ønsker å benytte den Noctua kjøleren - ser ut som den er et hav bedre enn stock, men det var å finne et hovedkort som passer (overklokking mulighet hadde vært fint). Hva med Asus P5E, X38, Socket-775?

Tror jeg dumper ut min zalmann reservoir vannkjøling til fordel for denne og et bra kabinett.

Hvor mye mer penger vil du legge i det da?

Hvis du er ute etter et romslig kabinett så er det få som har bedre plass enn Cooler Master Stacker. Utover at noen blir litt overrasket over størrelsen, har jeg ikke hørt noe negativt om dette kabinettet: https://prisguiden.no/product.php?productId=94831

Ellers har også LianLi noen gode og pene Maxi-tower kabinett. Sjekk prisguiden: https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

Jeg vil tro at Noctua-kjøleren vil passe fint på et P5E (uten at jeg kan garantere det). Kjølevibbene på P5E er nemlig temmelig flate og brede, og ikke så høye som på mange andre kort.

Ellers er P5E et knallgodt hovedkort. Har vært totalt uproblematisk og dønn stabilt for min del.

Når det er sagt, så går Thermalright Ultra120Extreme for å være enda et hakk bedre enn Noctua'n. Men den er noe dyrere og det følger ikke med vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

Lenke til kommentar

Hvor mye mer penger vil du legge i det da?

Hvis du er ute etter et romslig kabinett så er det få som har bedre plass enn Cooler Master Stacker. Utover at noen blir litt overrasket over størrelsen, har jeg ikke hørt noe negativt om dette kabinettet: https://prisguiden.no/product.php?productId=94831

Ellers har også LianLi noen gode og pene Maxi-tower kabinett. Sjekk prisguiden: https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

Jeg vil tro at Noctua-kjøleren vil passe fint på et P5E (uten at jeg kan garantere det). Kjølevibbene på P5E er nemlig temmelig flate og brede, og ikke så høye som på mange andre kort.

Ellers er P5E et knallgodt hovedkort. Har vært totalt uproblematisk og dønn stabilt for min del.

Når det er sagt, så går Thermalright Ultra120Extreme for å være enda et hakk bedre enn Noctua'n. Men den er noe dyrere og det følger ikke med vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

Takk for svar.

Jeg er vel villig til å betale litt ekstra for noe som er knallbra - men ikke over 15.000.- totalt. Og da skal jeg ha med en raptor x 150gb også.

Ad. kabinett så vil jeg søke å kombinere "stille" med god kjøling/luft slik at ikke PC-en kneler pga varme i kabinettet som jeg har vært utsatt for før.

Grafikk kort lurer jeg på geforce 8800GTX eller 3870x2 - ser ut som de er lik i pris ca.

Ellers takk for tips på cpu kjøler - satser på en av de du nevnte, og håper de passer :)

MrG

Lenke til kommentar

Tja, ville nok valgt et kort fra ATI, siden P5E støtter Crossfire, feks HD3870. Men jeg ville nok ventet litt på ATIs HD4***-serie fremfor å legge en masse penger i GPU nå.

Har satt opp et oppsett her som jeg mener er rimelig OK innenfor ditt budsjett, men jeg har lagt til en "middels" GPU da jeg mener du vil få mer for pengene ved å vente på HD4***:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73297

CPU avhenger også veldig mye av om du vil klokke eller ei. Q6600 som jeg har valgt her er temmelig klokkevillig pga lav FSB. Du bør uten problemer få den opp på godt over 3GHz. Skal du derimot ikke klokke, ville jeg heller valgt en E8400, da den yter bedre i spill pga. høyere standard klokkehastighet (3GHz vs. 2,4GHz).

Kabinett blir selvfølgelig en smaksak, men jeg har sett det Lian Li kabinettet der i levende live, og det var kort sagt konge. Du kan nok ha det tilnærmet resten av din levetid.

La også til en kraftpakke av en PSU, Corsair 1000W. Dette er helt sikkert overkill og du vil fint klare deg både med 750W- eller 650W-versjonene, med mindre du har planer om å kjøre tri-SLI i fremtiden eller noe. 750W versjonen ville nok vært mitt valg. Men Corsair er nok det merke jeg ville gått for, ettersom de kommer best ut i omtrent samtlige tester.

Raptor X er også lagt til, om en noe motvillig. Jeg ville heller spart de pengene og satt opp noen vanlige disker i RAID-0. Har ikke erfaring med Raptor selv, men jeg har hørt mange si at det bråker og koster mer enn det smaker, og at det er mest i benchmarking man merker forskjellen. Mitt valg ville nok heller vært 2 gode 500GB disker i RAID-0 til OS og spill, pluss et par 750GB disker (evt. i RAID-1) til bilder, musikk, filmer...kort sagt, ting man vil være sikker på at ikke går tapt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har fått alle delene nå, og skal starte å bygge.

Jeg kjøpte jo dette kabinettet, men spoileren på toppen finner jeg ikke. Skal den ikke følge med, må jeg kjøpe den i tillegg? Er den gjemt på et lurt sted eller er det rett og slett en feil at den ikke er med?

Her er bilde:

p182_q-564x376.jpg

Edit: Det ser ut til at den ligger i en eske nederst inne i kabinettet. :)

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...