Gå til innhold

XP endret brukernavn, hvordan er det mulig?


Anbefalte innlegg

XP endret brukernavn, hvordan er det mulig?

 

Som nevnt endret Windows XP min brukernavn fra "brukernavn" til "brukernavn.datamaskinnavn".

 

Brukernavnet som kommer opp er fortsatt "brukernavn" men alle linker ( Mine dokumenter, skrivebord, Programdata mappen etc. ) viser nå til "brukernavn.datamaskinnavn".

 

Jeg opprettet en ny bruker ved navnet "brukernavn.datamaskinnavn" men når jeg rebootet så ser jeg at alle linker til det brukernavnet ligger under "brukernavn.datamaskinnavn.datamaskinnavn".

 

Det virker som om XP legger til ".datamaskinnavn" på alle brukere som fantes fra før og som blir opprettet i ettertid.

 

Jeg installerte SP3 men dette skjedde 4 dager etterpå.

 

Noen som har noen ideer om dette?

 

/klør seg i hodet

Endret av Rascal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk dette svaret fra en kamerat.

 

"Har vært borti dette selv. Det skjedde når xp av en eller annen grunn ikke fikk kontakt med selve brukerområdet. Den lagde da en ny bruker og jeg fikk tomt skrivebord. Ved ut og innlogging igjen var alt tilbake, men da i den nye mappen "bruker.datamaskinnavn". Vet ikke hvorfor, men er nok som du sier at det allerede ligger det brukernavnet i systemet, og derfor legger den til datamaskinnavnet etterpå for å skille på brukerene, selv om det er samme bruker."

 

Er det noen som har vært bort i det samme?

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe problem.

Det er laget slikt med vilje ...for ikke å overskrive/slette filer.

Dette skjer alltid når man joiner domene (ut/inn)og har samme brukernavn fra før .

Eller når profilen din er skadet , win oppretter en ny , da med ny bane (for ikke å slette filer).

Da kan man også få brukernavn.maskinnavn/domene.000 , 001 , 002 osv.

Er bare å flytte dokumentene/filene sine fra gamle brukernavn mapper til brukernavn.maskinnavn mappene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...