Gå til innhold

cdex og exact audio finner ikke noen av cdromene mine

Anbefalte innlegg

Etter mye skryt av cdex og exact audio copy har jeg bestemt meg for å gå over til ett av disse programmene for å gjøre om cdene mine til mp3.

Min første problem nå er at ingen av programmene finner cdromen eller dvd romen.

Lurer videre på om det er noen instillinger jeg bør gjøre for å få best mulig kvalitet over mp3 filene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenom at for en gang skyld så er ikke nødvendigvis det siste det beste (!) Adaptec ASPI 4.60 er fremdeles det beste du kan bruke men det krever at du vet hvordan du skal installere det - eventuelt så kan jeg fortelle deg det :wink:

Du trenger:

Adaptec ASPI 4.60

Adaptec ASPI 4.71.2

Grunnen til at du trenger begge disse filene er fordi den første har en innebygget beskyttelse som gjør at du får ikke installert den med mindre du har et Adaptec produkt installert. Dette kan du selvfølgelig omgå! Start med å pakke ut aspi_471a2.exe ved hjelp av WinRAR eller WinZip - bare høyreklikk fila og velg extract to et-eller-annet. Når du har gjort dette gå inn i mappa hvor du pakket ut filene og finn wnaspixp.dll og bytt navn til wnaspi32.dll, deretter kopierer du denne til C:WindowsSystem32 Når du har gjort dette er det bare å kjøre aspi32.exe for å installere 4.60. 4.60 er den aspi'n som funker best med de fleste rippe og brenneprogrammer og de anbefaler den gjerne selv også.

PS! Dette er ikke noe vanskelig å gjøre - jeg bare kjørte på med teskje for sikkerhets skyld :lol:

PPS! Glemte jo helt å si at dette er framgangsmåte for 2000 og XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...