Gå til innhold

Bekk i drammen

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er helt ny på forumet her, og ganske fersk når det gjelder bilder.. Har et Canon EOS 400D med orginal 18-55mm objektiv! drivi å tatt no bilder den siste måneden, og prøvd meg litt frem i photoshop:) håper på å få noe bra kritikk på dette bildet her..

post-161146-1210788001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Etter min mening har du brukt for lang lukkertid, sett i sammenheng med at bildet er tatt slik at vi kan se bunnen ned i vannet i de rolige partiene. Det får vannet til å se svært grått og grumsete ut. At vannet blir sløret og "melkeaktig" der det renner tilnærmet rett ned er jo bare en fin effekt. Hadde det vært en mer speilaktig eller mørk overflate i de rolige partiene av bekken ville vannet ikke sett grått /skittent ut. Ville prøvd meg et sted med dypere vann eller tatt bildet fra en annen vinkel slik at vi ikke ser ned i bunnen av bekken. Dette er ikke negativt ment, det er bare å kjøre på og prøve igjen og legge ut nye bilder :) .

Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke gi deg bra kritikk på dette bildet. Motivet er etter min mening nokså kjedelig, ville ha zoomet inn/gått nærmere slik at kun den øvre tredjedelen var selve motivet der du har rennende vann. Bildet er i tillegg alt for lyst pga lang lukkertid som du sikkert har brukt for å "glatte" ut vannet, jeg ville ha gjort dette like før det ble halvmørkt. Bildet er også uskarpt og har etter min mening for lite kontrast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...