Moanf90 Skrevet 14. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2008 Hei! jeg er helt ny på forumet her, og ganske fersk når det gjelder bilder.. Har et Canon EOS 400D med orginal 18-55mm objektiv! drivi å tatt no bilder den siste måneden, og prøvd meg litt frem i photoshop:) håper på å få noe bra kritikk på dette bildet her.. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Helt greit bilde dette, men personlig så ville jeg prøvd å fått kamera litt ned og fått med mer bak "fossen". Kanskje prøvd å fått med litt mer i bildet. Er jo ikke sikkert det er så mye å hente på det, men kanskje. Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 ja, ser det selv når du nevner det. men området er så forsøpla, og så mye nedhugget skog, så trur det hadde fått en negativ effekt på bildet igjen! men takk for kommentar;) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Du kunne jo også tatt et nærmere bilde av selve "fossefallet" på den måten som mrSunde mener. Og la bakgrunnen der det er stille gradvis bli uklar. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Nedhugget skog trenger ikke å være negativt, tvert imot! Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Hei. Etter min mening har du brukt for lang lukkertid, sett i sammenheng med at bildet er tatt slik at vi kan se bunnen ned i vannet i de rolige partiene. Det får vannet til å se svært grått og grumsete ut. At vannet blir sløret og "melkeaktig" der det renner tilnærmet rett ned er jo bare en fin effekt. Hadde det vært en mer speilaktig eller mørk overflate i de rolige partiene av bekken ville vannet ikke sett grått /skittent ut. Ville prøvd meg et sted med dypere vann eller tatt bildet fra en annen vinkel slik at vi ikke ser ned i bunnen av bekken. Dette er ikke negativt ment, det er bare å kjøre på og prøve igjen og legge ut nye bilder . Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for all tilbakemelding! skal fortsette å prøve meg frem, så kommer det seg nok etterhvert:) Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Kan dessverre ikke gi deg bra kritikk på dette bildet. Motivet er etter min mening nokså kjedelig, ville ha zoomet inn/gått nærmere slik at kun den øvre tredjedelen var selve motivet der du har rennende vann. Bildet er i tillegg alt for lyst pga lang lukkertid som du sikkert har brukt for å "glatte" ut vannet, jeg ville ha gjort dette like før det ble halvmørkt. Bildet er også uskarpt og har etter min mening for lite kontrast. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Litt enig i kommentaren over. Det er for lite SORT i bildet. Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 ja dere sier noe der! men takk for kritikk.. er vel litt sånn man lærer:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå