hifiking Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 aasmaukr på dette forumet har jo laget en før, men han fant rør som passet utenpå. Eksosrør Sprinkelsystem rør Rør til gjerder Rørlegger rør Noen av disse må da passe. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Støvsugde leiligheten nå, og gjett hva. Røret på stavsugeren har ID 33mm. Prøvde med kjøleren, og med litt varme og vold så sitter den som støpt. Må bare finne en brukt støvsuger nå, kan dessverre ikke ofre denne. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Og etter en liten tur på ebay: rør Lenke til kommentar
teq Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det skulle forundre meg mye om ikke Mortensholm & Reppe på Lade har noe du kan bruke. Vedder på at du får det billig også! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Skaffet et 20cm langt 33mm ID rør på jobben. Tenkte jeg skulle lodde sammen en pot. Kan kanskje skaffe mer også. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Høres bra ut Big, la oss vite hvordan det går med røret ditt. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da var mitt Miele-rør ferdig. Kommer bilder etterhvert. Total kostnad ca 100 kr. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Så du er ferdig med røret, hifiking? Men skal du feste den til hovedkorte? Men kom med bilder, og gjerne en work-logg. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kommer mer så snart jeg får igang PC-en. Har et HD havari på c: jeg jobber med. Jeg har laget 775 feste, isolert røret og kjøper tørris i morgen :- ) Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Bilder: Loddet fast kjernen i røret. Mellom røret og kjernen ligger en tilklippet viftenetting. Det var litt klaring, men nå sitter det som støpt. Sprayet bunnen, over loddingen, for å tette helt. Isolert med isotape fra Clas. Parkett som festebrakett og litt ekstra isolering i bunn. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hva har du brukt som isolering helt tilslutt? Skal se om jeg får gjort noe iløpet av de nærmeste dagene. Men hvis du skal teste med tørris imorgen så må du komme med resultater, sånn som temperaturer. Endret 9. juni 2008 av aleksanderro Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Blir kun biostemp i såfall. Ødela den eksterne måleren min her om dagen. Det siste er vel armaflex. Hadde noe til overs fra fasekjøleren. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Sitter nå her å prøver å få utt en kobber tingen av kjøleren, men hvordan i helv*** får jeg den ut? Hvilen vei tok du den ut? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nedover, eneste veien. Skar i aluminiumen og banket så en skrutrekker mellom to finner der jeg hadde kappet så aluminiumen sprakk. Skal gå ann å varme den opp og banke kjernen ut direkte. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Enkel å løsne. Tok et tappjern og banket mellom to finner. Banket et spor fra topp til bunn, noe som medfører at alu-ringen utvider seg og smetter av. Trenger ikke å banke helt igjennom. Kobberdelen tåler masse juling så du trenger ikke å bekymre deg for å ødelegge den. Er fortsatt på jakt etter rør, men har ikke hatt så mye tid til å lete. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da har jeg testet røret og er meget fornøyd. Temp i bios var mellom -40 til -50 med 1.8 vcore. Ble kun litt is rett over festeplata, men så lenge det er is går det bra. Dette var etter 6 timer benching. Skal legge ut noen bilder da jeg får satt sammen PC-en. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvor mye tørris brukte tilsammen? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg kjøpte 5 kilo, fikk sikkert 12, de bare fylte opp esken. Kjøpte blokker, ikke pellets. De har kun blokker. Har masse is igjen, holdt på i 8-10 timer. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Er litt noob når det kommer til dette emnet.. Hvis det er mulig. Hvordan kan man oppevare tørris overtid? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 For å si det slik ville jeg ikke oppbevart det på soverommet. Man bør helst lagre det ute, men det vil jo sakte men sikkert gå over i gassform. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå