aleksanderro Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Hei, Jeg har lenge hatt lyst til å teste ut å overklokke med tørris, og har nå funnet ut at et firma 5 min unna meg selger tørris, men jeg mangler da CPU-rør. Så det jeg lurer på om noen her kan lage/selge ferdig laget CPU-rør til meg? Nå har jeg ingen formening hvor mye arbeid eller hva materiale koster for å lage CPU-rør så hvis noen er interessert så får nesten dere selv finne ut hva dere skal ta betalt. Men vil helst ha det så billig som mulig siden jeg ikke har så mye penger. Har vel hovedsaklig bare et krav, og det er at den passer til sokkel 775. Og alt som isolering og det som trengs er med. Spør hvis du lurer på noe! Endret 14. mai 2008 av aleksanderro Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei. Jeg kan ikke lage noe til deg men jeg vet at du kan få kjøpt deg en pot fra her. Tråd på xtremeforums.org hvor du kan se tester av poten Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar!! £ 180, er ikke det rett over 1400 norkse kroner? Hvordan funger det med frakt, toll og sånt til norge? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 180 GBP = 1775.70 NOK Frakt er jeg ikke sikker på men kan tenke meg på rundt 250NOK og så må du betale 25% moms på selve røret slik at det blir vell 500NOK (rask hoderegning, Er noe mindre ja) Også et tollgebyr på rundt en 100kr hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for gode svar! Ble kanskje litt dyrere enn jeg hadde trodd, men skal se hva jeg klarer å skrape sammen. Men følger alt man trenger med det røret? Sånn som skruer til festing, isolasjon osv? Er det noen andre sider som selger tørris rør som kanskje er litt billigere? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ja. På denne følger det meste med slik jeg skjønner. Du kan jo høre med han som har laget det på xtremesystems.org. Den tråden som jeg har linket til lengre opp. På side 8 tror jeg det er bilde av alt som følger med. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg har nå sjekket litt rundt, og har sett folk skriver at det er lett å gjøre om stock kjøleren til Intel til en brukbar tørris pote. Har også funnet ut at jeg har ca 700 kroner å bruke, så den poten over får jeg vente med å kjøpe en gang til sommeren eller noe sånt. Men er det noen som kan forklare meg hvordan man kan gjøre om stock kjøleren til intel om til en brukbar tørris pote? Og får man kjøpt inn alt nødvendig utstyr for ca 700 kroner? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ta ut kobberkjernen fra intelkjøleren, tre et rør utenpå og lodd det sammen. Lag en festeplate av feks plast som du trer utenpå røret og skrur fast i hovedkortet. Tok ut kjernen av en intelkjøler nå i sted, det gikk fint med litt makt. Trenger nå et rør med ID 33mm. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har vært ute å lett etter 33mm ID rør i dag, i en badebutikk ringte de rundt etter dette og til slutt fant de kobberrør med ID 33mm. Men, selges kun i 5 meters lengder. Trenger 15cm. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Hvor mye kostet det for 5 meter da? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Spurte ikke, kobber er dyrt. Men om vi blir 25 som skal ha 20cm hver går det nok. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mulig jeg kan lodde sammen noe for deg på jobben. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Ta ut kobberkjernen fra intelkjøleren, tre et rør utenpå og lodd det sammen. Lag en festeplate av feks plast som du trer utenpå røret og skrur fast i hovedkortet. Tok ut kjernen av en intelkjøler nå i sted, det gikk fint med litt makt. Trenger nå et rør med ID 33mm. Hmm ... Er du sikker på målet på 33 mm? Demonterte min stokk Q6600 kjøler i dag. Skyvlæret stopper på 41,1 mm på kobberklossen. Mulig at det finnes flere utgaver? (/). EDIT: Hvis du kjøper en femmeterslengde 41mm så kan jeg godt være med på spleiselaget... Endret 21. mai 2008 av uggabugga Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg har hatt kontakt med en på xs som solgte rør fra 8-900 ink frakt. Det er også mylig og bare bruke intel boxetkjøler som den er bare at du fjerner viften. Mulig også sturla har noen, så noen på bruktmarkedet for 1250kr pr stk eller noe slikt for en stund siden Endret 21. mai 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har en på 41mm også. Den er jo bedre egnet. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tror sviger har en gammel metalldreiebenk i kjellern. Hadde jeg bare hatt noen stumper med rør med OD>42 mm og ID<41 så skulle jeg nok ha greid å fikse det. Hadde egentlig vært gøy å lært seg litt metalldreiing og lagd den komplett av et stykke kobber, men vet ikke om det finnes utstyr til det. For å ta ut "innmaten" av røret må man vel ha et metallbor med diameter 30-40 mm i 200mm lengde ... Minst ... Regner med at det er forholdsvis enkelt å dreie ut noen cm inn i røret for å få riktig diam. for å lodde mot stock blokken da. Lette litt etter kobber i går, og fant en produktkatalog i pdf hos Alunor.no. Har ikke snakket med dem, så vet niks om priser og mengder det selges i. (/). Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bra at flere leter, men må røret være kobber? Forskjellen mot andre metaller i røret kna vel ikke vøre så stor, så lenge basen er kobber. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Alu er sikkert greit, men kan vel ikke loddes mot kobber. Vet ikke om det går an å gjenge opp begge delene og skru dem sammen? Tror kanskje at de to materialene reagerer med ulik krymping når de kjøles ned noe som kan føre til lekkasje. Tror egentlig at kobber og lodding er det beste. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Flere som har hatt samme ide :-) Gomeler.com (/). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå