lilleninni Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Kommer hjem fra jobb idag og ser at skjermen min er død... den er en CTX 762+ 17" LCD kjøpt på høsten i 2004... Symptom: intet bilde på skjermen, power-knappen lyser ikke gult som den skal, og responderer ikke selv ved tiltagende aggressiv trykking. Feilsøkt: har sjekket alternativt støpsel i veggen (kanskje elektrikeren jeg betalte 7500 kr for en drøy måned siden ikke gjorde jobben ordentlig?), alternativ strømkabel, og restart av PC som skjermen er koblet til. Er det noen vits å feilsøke mer, eller er det bare å løpe ut i verden og kjøpe ny skjerm? Hva mer kan jeg evt sjekke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg opplevde det samme med min LCD for en mnd siden. Da ga jeg opp, skulle til å skaffe ny skjerm, men så plutselig virka den igjen! For min del tror jeg at det hadde vært litt for kaldt for skjermen da jeg var borte på en liten ferie og glemte å sette på noe varme, mendet er vel neppe tilfelle for deg, etter en dag på jobb og i mai mnd. Endret 14. mai 2008 av Slettet+212343 Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg opplevde det samme med min LCD for en mnd siden. Da ga jeg opp, skulle til å skaffe ny skjerm, men så plutselig virka den igjen! For min del tror jeg at det hadde vært litt for kaldt for skjermen da jeg var borte på en liten ferie og glemte å sette på noe varme, mendet er vel neppe tilfelle for deg, etter en dag på jobb og i mai mnd. Hehe! nei, det var neppe for kaldt.... Anslår ca 30 grader generelt på kontoret, muligens enda litt høyere akkurat der skjermen står, viftene fra PC-en blåser rett ut der... kanskje 35 grader? Ligger jevnt på ca 42 i selve PC-en, så det bør vel ikke være for varmt heller... har for sikkerhets skyld testet å koble skjermen til en annen maskin også, men heller ikke da gir den noen respons... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Dersom den ikke lyse i det hele tatt, og du er sikker på at den får strøm, så er nok eneste utvei å kjøpe ny. Er det forresten 2,3 eller 5 års reklamasjon på skjermer? Det heter jo at dersom noe er laget for å vare lenger enn 2(3?) år, skal reklamasjonstiden settes til 5 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå