Liquidant Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Nå har endelig denne magiske britisk-australske mannen under aliaset Zero Punctation sluppet ut sine tanker om GTA IV. Ufattelig morsomt, og faktisk et par gode poenger, men det skinner igjennom at han finner spillet underholdene og forholdsvist intelligent. Enjoy! :!: Clicky til Kotaku Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvorfor linke til Kotaku når du heller kan linke direkte til bloggen hans? http://www.escapistmagazine.com/articles/v...d-Theft-Auto-IV Men uansett, vakke veldig imponert over akkurat denne. Virker som han har leita så mye etter noe å kritisere ved spillet at han har oversett noe av det som er mest kritikkverdig, nemlig cover- og aimingsystemene. F.eks. at du må gå ut av cover for å aime ut fra cover, at du ikke kan gå ut av cover mens du reloader, og at autoaimen sikter på den autoaimen tror at du vil skyte på framfor det du faktisk vil skyte på. Dersom du skyter etter 5+ politifolk som gjemmer seg bak en haug med biler skjønner du fort hva jeg mener; framfor å aime på han som står bak og skyter på deg, så sikter autoaimen heller på han som sitter bak cover litt framme, og selv om du releaser autoaimen, og sikter etter fyren du faktisk vil skyte etter, så går autoaimen tilbake på han idioten som koser seg bak cover. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Veeel, det er jo ikke verre enn å styre høyrestikken mot den personer du vil skyte på da.. Dermed bytter Niko personen han auto-aimer på. Synes coversystemet fungerer utmerket jeg, men man må lære seg å bruke det ordentlig. Når man forstår akkurat hvordan det fungerer så er det ganske lite mangler med det egentlig. Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kenny Bones, det funker ikke. Autoaimen vil fortsatt på han fyren, jeg trekker autoaimen helt ut i retning fyren jeg vil skyte på, uten at den går løs fra vedkommende den er locka på og over på han jeg vil skyte. Enten han står rett ved siden av eller 3 billengder fra. Ang coversystemet så er det slik at dersom du står ved en dør, og fyren du vil skyte kommer løpende ut gjennom døren. Så må du gå ut av cover for å (fortsette å) skyte ham. Veldig gøy når vedkommende har hagle eller m4. Da har du ikke tid til å slippe autoaim, trykke cover, snu deg litt og ta autoaim igjen. Istedet burde du heller kunne skyte innenfor hele 180 rundt coveret, istedetfor at han kun snur seg 180 grader dersom du trykker analogspaken. Og seff, dersom du reloader idet han kommer ut døren, sitter du fast fram til du er ferdig å reloade. Nå er dette seff satt på spissen. GTAIV er et glimrende spill, og jeg har i utgangspunktet ikke noen problem med de småfeila her, de drukner endel i "kulheten" til spillet. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå har endelig denne magiske britisk-australske mannen under aliaset Zero Punctation sluppet ut sine tanker om GTA IV. Ufattelig morsomt, og faktisk et par gode poenger, men det skinner igjennom at han finner spillet underholdene og forholdsvist intelligent. Enjoy! :!: Clicky til Kotaku Bare for å pirke litt så er han bare britisk, ingen blanding av australsk og britisk altså. Videre så er aliaset hans "Yahtzee". Han heter egentlig Ben Croshaw og lager selv spill. Zero Punctuation er hans innslag til nettsiden The Escapist. Da har jeg ikke mer. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 What's next? The "write a letter to your mom-mission"? :!: Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Yatzee er og blir en HELT fantastisk spillanmelder som jeg seff sjekker hver uke Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Kenny Bones, det funker ikke. Autoaimen vil fortsatt på han fyren, jeg trekker autoaimen helt ut i retning fyren jeg vil skyte på, uten at den går løs fra vedkommende den er locka på og over på han jeg vil skyte. Enten han står rett ved siden av eller 3 billengder fra. Funker til meg Altså, du holder inn L2 for å auto-aime sant? Så, mens du holder inn denne kan du bare bruke høyrestikka og styre denne til siden. Dermed vil Niko flytte auto-aimen mot den andre personen. Personlig bruker jeg å holde inn L2 såsi hele tiden når jeg er i skytedramaer. Mens man gjør dette kan man også trykke X for å løpe mens man sikter. Funker fett! Edit: Om det ikke ser ut til å funke så må man bruke litt "makt" so to speak. Bare hold inn stikka en liten stund mot den fyren du vil sikte på. Selv bruker jeg å gjøre dette og dreper sånn 4-5 stykker på rekke og rad ved å flytte auto-aimen mot neste person. Går råkjapt å drepe mange fiender da Endret 20. mai 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Dere må ikke holde stikka mot den dere vil bytte til når dere auto-aimer. Bare gi den et hardt dytt uten å holde. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvorfor linke til Kotaku når du heller kan linke direkte til bloggen hans? http://www.escapistmagazine.com/articles/v...d-Theft-Auto-IV Men uansett, vakke veldig imponert over akkurat denne. Virker som han har leita så mye etter noe å kritisere ved spillet at han har oversett noe av det som er mest kritikkverdig, nemlig cover- og aimingsystemene. F.eks. at du må gå ut av cover for å aime ut fra cover, at du ikke kan gå ut av cover mens du reloader, og at autoaimen sikter på den autoaimen tror at du vil skyte på framfor det du faktisk vil skyte på. Dersom du skyter etter 5+ politifolk som gjemmer seg bak en haug med biler skjønner du fort hva jeg mener; framfor å aime på han som står bak og skyter på deg, så sikter autoaimen heller på han som sitter bak cover litt framme, og selv om du releaser autoaimen, og sikter etter fyren du faktisk vil skyte etter, så går autoaimen tilbake på han idioten som koser seg bak cover. Er det jeg også er så mektig irritert på og har daua altfor mange ganger pga av det. Er plenty av andre ting som irritere meg med GTA IV men det tror jeg skal holde munn om ^^ Om topic så har jeg blandet følelser for reviewen hans men var da litt underholdende ;P Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jepp, det er definitivt forskjellige ting som er irriterende. F. eks det at cloned cars fortsatt er et tema. Jeg kan stå på gata og se diverse biler. Så snur jeg meg og når jeg kommer tilbake dit jeg så først så er det ofte helt andre biler. Samme med når jeg fikk Infernusen. Jeg kjører rundt omkring ved Safe House for å finne flere, så finner jeg en, men jeg kan ikke kjøre denne til Safe House for å så hente den andre etterpå. For da er den borte.. Typisk. Så det endte opp med at jeg måtte dytte den ene Infernusen med den andre for å få den helt til Safe House. Annoying shit. Dere må ikke holde stikka mot den dere vil bytte til når dere auto-aimer. Bare gi den et hardt dytt uten å holde. Jepp, takk! Merket dette selv i går. Men jeg ser at denne funksjonen er ganske buggy og jeg kan så absolutt forstå frustrasjonen. Men man må bare holde hodet kaldt mens man er i gunfire-situasjonen egentlig. Endret 21. mai 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Lo godt av denne "anmeldelsen" ja. Tynne argumenter eller ei, det er god underholdning. Endret 21. mai 2008 av Nielsen75 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kven bruker auto-aim i første omgang?! Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Med mindre jeg kan bruke tastatur og mus, er auto-aim et must. Å sikte manuelt med konsoll er rimelig håpløst. Endret 21. mai 2008 av Nielsen75 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 I mitt tilfelle så er jeg egentlig mere pc fyr enn console og suger hvertfall på å skyte uten autoaim i GTA IV (COD 4 også for den saks skyld) og hadde jeg hatt muligheten å spilt GTA IV på pc så hadde jeg uten tvil valgt det, mest pga selve skytingen som jeg tror hadde vært gøyere hvertfall for meg. Uff ble litt offtopic dette ;p *hoste* Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Øving gjør meister! I onlinekampar vert du kicka om du set på auto-aim Eg synes det funkar fett utan eg. Berre still inn riktig sens, og øv Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg er free aim freak Orker ikke ha autoaim det er så utgått og lame Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Øving gjør meister! I onlinekampar vert du kicka om du set på auto-aim Eg synes det funkar fett utan eg. Berre still inn riktig sens, og øv Det er jeg helt enig i, skal man på død og liv spille online, er det helt klart juks å bruke auto-aim, men i singleplayer modus bruker jeg automatikken for det det er verdt. Sikkert en vanessak, men her blir det alltid LITT for langt til høyre, LITT for langt til venstre osv. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå