NgZ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Er det ingen innebygd uPnP-thingy i ubuntu 8.04? Eller må man forwarde portene manuelt? Det er jo relativt tungvindt i forhold. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Litt usikker på hva du er ute etter, men hvis jeg forstår deg rett ønsker du å bruke ubuntu maskinen din som router/gateway? Dette er fullt mulig, med upnp og full pakke, men det er ikke akkurat standard desktop oppsett nei. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Nhehe, den klassiske "jeg vil ha hjelp"-feilen det, å ikke forklare hva jeg egentlig er ute etter? Nytt forsøk: .torrent-klienten Transmission følger med i Ubuntu, men denne klager på at porten den bruker ikke er åpen. Utorrent sørger selv for at portene den trenger blir åpnet, og jeg innbiller meg at dette har noe med uPnP å gjøre, men det er absolutt mulig at jeg tar feil. Ting går treeeeegt i Transmission. Nå har jeg prøvd Deluge, og der går det raskt og greit. I instillingene er det mulig å hake av UPnP under "Nettverks Ekstraer", men om den er haket av eller ikke, vil porten fremdeles rapporteres som stengt. kan det ha noe med ufw å gjøre? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Har du sjekket om porten er åpen på routeren din? om du bruker en da. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Har du sjekket om porten er åpen på routeren din? om du bruker en da.Det er jo nettop det jeg vil slippe å styre med. (Åpne portene manuelt i ruteren). Jeg har en D-link DI-624, og åpnet porten transmission hadde valgt. det gav ikke noe resultat. I deluge fungerer ting som de skal når det gjelder hastighet, selv om den også rapporterer porten som lukket. Portene til Deluge har jeg ikke åpnet/forwardet manuelt. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ok. Jeg trodde man måtte åpne porten uansett. Er ikke sikker på hvordan dette fungerer. Har alltid vært veldig nazi på slike ting og stenger alt utenom det jeg bruker. Bruker MoBlock og åpner bare det som er nødvendig. Da får jeg også luket ut alle Blacklista IP adresser som er og snuser på hva du laster ned på Bittorrent og lignende. https://help.ubuntu.com/community/MoBlock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå