bidz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Mitt bruk involverer: Sport/action fotografi (hunder og hester som er i kjapp bevegelse, agility, freestyle, osv. Dyr generellt + ski/snowboard om vinteren). Landskaps fotografi (både dag, natt, vinter og sommer). Noe innendørs fotografi, men ikke så mye. Hovedsakelig utendørs. Noe portrett fotografi, men ikke så mye. Vil dog ha muligheten til og ta gode portrettbilder om jeg ønsker. Noe macro fotografi, men til dette må jeg vel supplementere med en macro linse senere, da budsjettet allerede er sprengt. Har etter mye synsing fram og tilbake satt sammen en pakke bestående av følgende utstyr: Canon EOS 40D 7499,- Tamron 17-50 f/2.8 3389,- Sigma 50-150 f/2.8 (versjon 2) 5438,- Sandisk CF Extreme IV 4GB 694,- Canon EF 50mm 1.8 827,- (er denne nødvendig med Tamron 17-50? Bør jeg heller gå for EF 50mm 1.4 USM?, er det verdt det?) Totalt: 17847 + cashback på 40D så da blir det totalt 16647,- Finnes det bedre alternativ til denne prisen til mitt bruk? Er det noen som vil anbefale en veske/bag/ryggsekk til dette utstyret (+ en Speedlite 4xx/5xx blits etterhvert)? Vil jeg trenge EF 50mm 1.8'ern for portrett, eller vil Tamron 17-50 f/2.8 duge fint til denne jobben også? Dette er ikke mitt primærbruk trossalt, og dersom jeg faktisk kan droppe 50mm'ern for og spare penger så velger jeg og gjøre det. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ...Canon EF 50mm 1.8 827,- (er denne nødvendig med Tamron 17-50? Bør jeg heller gå for EF 50mm 1.4 USM?, er det verdt det?) Etter at jeg kjøpte Tamronen har 50MM 1.8 ligget i hylla og samlet støv... Skrur heller opp ISOen et hakk til. Men på en annen side er det jo ikke store summen man må betale for den. Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg setter stor pris på å ha flere minnekort og et ekstra batteri til kameraet mitt. Hva har du tenkt å bruke 50mm til? Det er mye bildekvalitet per krone, men det hjelper bare når den er montert på kameraet. Dersom det kun ville vært for portrett ville jeg droppet den. For å få gode portrettbilder tipper jeg du kommer til å være en større begrensning enn utstyret de neste par årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå